Pff, mijn merrie is zo onrustig !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Pff, mijn merrie is zo onrustig !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 23:20

Hebben jullie merries daar nou ook zo'n last van, van dat onrustige gedrag? Sta ik haar bijvoorbeeld te poetsen op de poetsplaats, ineens SCHRIK alleen maar omdat de stalhouder om het hoekje komt lopen Verward Komen er andere paarden langsgelopen, gaat ze keihard lopen hinniken zo ongelovelijk schel!! En maar draaien en kijken: Waar gaat dat heen?
En paniek als ze achteraan loopt als de paarden uit de bak gaan, begint ze zenuwachtig te dribbelen, vooruit te spurten, springt zowat bij je op de nek Clown Ik denk dat die van mij nu al heel erg "zuinig" is op haar veulentje Lovers Nog 5 weken en 4 dagen zo ongeveer Nagelbijten / Gniffelen

Nog meer merries met onrust? Of zijn er ook Bokkers met merries zo van sjok sjok maak me nergens druk om...?

Edit: Dit is trouwens het 3de veulen van Rachel.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:57

Fleur is ook best onrustig. Ze gaat staan gillen als haar buurvrouw naar buiten gaat, en ging gister ook met mijn dravend over het erf. Ik weet niet wat het is. Ook vandeweek met poetsen de hele tijd draaien en niet stil willen staan. Klikt dus wel een beetje hetzelfde!

Maar ze is aan de andere kant ook wel van ze sjok sjok ik maak me nergens druk om. Vooral als ik buiten ga wandelen, ze kijkt nergens van o of onder.

Rachel was toch ook 26 mei gedekt? Hihi...Ze lijken we op elkaar!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 00:00

Ze is 25 mei voor het eerst gedekt, 27 mei voor de 2de keer, en 29 mei voor de 3de en laatste keer. 27 mei staat op mijn dekbon, dus die datum houd ik ook zo ongeveer aan! Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:06

Lady is juist heel erg rustig, ze vindt zowat alles goed en staat alleen maar een beetje te suffen. Ik denk dat ze zo rustig is omdat ze het best zwaar vindt (het is haar eerste veulen)

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:19

Die van mij is normaal echt heel rustig. Maar nu (ze moet nog een dikke 2 weken) begint het toch wel anders te worden. Moet alles gezien en gehoord hebben. De pony mag zeker niet in haar buurt komen (wat hij dan zeker wel doet en het geweldig vindt als ze dan achter hem aangaat Verward ) Zij moet altijd als eerste,...
Ik hoop maar dat het niet meer te lang gaat duren.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:18

Mijn merrie is al wel 2 maanden erg onrustig. Als ze als laatste binnengehaald werd--> Sjeesen! En ze is al wel 2 maanden verschikkelijk kribbig naar andere paarden. (ze heeft zelfs onder het rijden een ander paard aangevallen, oeps..)Ze moet nog 10 dagen en ze is naar mij toe heel lief, maar ze vind het niet leuk als ik bij haar in de box kom (dat is haar domein, en wanneer snap ik dat nou es!). Ach, ze veranderen allemaal wel van gedrag, kijk maar eens naar zwangere vrouwen. Die zijn op het laatst ook niet het leukste gezelschap...

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:28

Die van mij is de laatste weken juist bestwel rustig alleen onder haar buik en in haar flanken is ze wat gevoelig Knipoog
Ze moet nog 1 weekje maar zoals het er nu uit ziet denk ik dat dat nog wel even duurt Bloos

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:38

maxi is zowieso al erg rustig van haar eigen, en nu ze drachtig is merk ik eigenlijk geen/weinig verschil, alleen dat ze erg kroelerig is Knipoog:+:

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:42

Die van mij wordt nu steeds rustiger en maakt zich echt nergens druk om.
Je kunt haar echter niet meer blij maken met buiten zetten of iets dergelijks.
Het liefst zou ze de hele dag in haar (nu zeer grote) stal staan.
Wel kan ik merken dat erg aanhankelijk begint te worden, terwijl ze daar normaal niks van moet hebben.

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:36

nou ik merk bij mijn verzorgpaard niet echt verschil met anders. wij hebben afgelopen week pas te horen gekregen dat ze toch drachtig is.... misschien kan het nog komen, zij zit pas om 7 1/2 maand.