Pukkel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Pukkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:20

Mijn paardje had bij zijn mondhoek van de een op andere dag een pukkel (ik dacht dat het een ingegroeide haar was) deze werd steeds groter da had in 1 ste instantie gezegd dat het niets was. Vandaag opnieuw geweest en nu is het een onsteking, moet een week zonder bit rijden en er moet een spulletje (wat niet op je huid mag komen omdat het uitbijt) Maarja zonder bit rijden is denk ik wel een probleem (hij is pas 4 jaar) dus heb een lage neusriem gekocht waar ik mijn teugels aan kan hangen. Of weet iemand nog wat anders (niet de hele week rust geven of alleen maar longeren) en wie heeft dit probleem wel eens aan de hand gehad. Graag jullie reacties

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:57

ik heb dit nog nooit eerder gehad maar ik zou gewoon lekker longeren en lopen geen bit indoen om hem nou een hele week op rust te zetten is ook niet lekker voor de beentjes heel veel suc6 ermee!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:49

Zou een soort wrat kunnen zijn; heb ik wel eens eerder gezien - die groeide ook heel hard. moest idd ook een bijtend goedje op en toen viel het er na een tijdje vanzelf af.
Misschien beter longeren ipv rijden? Of hij moet heel braaf zijn dat je het kan proberen, maar je hebt wel wat minder te vertellen op die manier. Zou dan voor de zekerheid in ieder geval voor het rijden longeren.

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:40

Nou vandaag naar de da geweest en hebben de pukkel weg gesneden, moppie heeft 3 hechtingen in zijn mondhoek maar gelukkig is dat rot ding wel weg. Nu mag ik 10 dagen niet met bit rijden dus gaan we maar weer met alleen een neusriem rijden. Tevens noemde de da het een sarcoid en moet opgestuurd worden naar Utrecht om uit te zoeken wat het is. Ik hoop dat hij niet meer terug komt (ook niet op een andere plek) vervolg komt over 2 weken dan weten ze de uitslag... Moest ik even kwijt.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:04

Saint is dus verlost van zijn pukkel.
Ga vanavond gelijk even kijken naar het resultaat.
Ben benieuwd wat het zou kunnen zijn Verward

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:31

En rijden met een halster?

IK hoop dat de uitslag goed is van je paardenbeest!