Vraagje over drachtige merrie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 17:31

Scaal is nu 5,5 maand drachtig...nou had ik zondag mijn hand even te rusten gelegd op haar buikie en toen voelde ik toch opeens een rare beweging onder mijn hand... Verward Kan ik het veulentje al gevoeld hebben in dit stadium??? Of zou het gewoon een extreem spastische spiertrekking zijn geweest... Verward lijkt me op zich wel erg sterk want dan heeft ze wel hele rare en actieve spieren, maar ja...ik weet dus absoluut niet of het al het veulentje kan zijn geweest, wel raar...ben heel nieuwsgierig...iemand???


D. Kay
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 17:45

*LOL* Ja , het is zeker mogelijk dat je het veulentje al hebt gevoeld . Soms voel je ze één keer en dan een maand of 2 niet meer , dat komt omdat het veulen uittest wat hij kan ; bijv. stampen en stoten ! Wij fokken thuis ook veulens met onze hengsten Diogenes Kay en Kantje's Armando , dus ben ik veel met hengsten , merries èn veulens bezig .
Als je nog vragen hebt laat dat dan maar weten hoor ! Kusje Tong uitsteken

I Love Diogenes Kay !!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:45

Hihi ik denk dat het de darmen waren die aan het rommelen waren. Vanaf ongeveer 7 maanden moet je de platte hand net voor het uier leggen en dan maar wachten of je een klein kriebeltje in je hand krijgt.Soms duurt het uren voor je een seintje krijgt. Succes he.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:18

Ik heb het idee dat ik bij mijn merrie, die nu 7 maanden drachtig is, evenveel bewegingen voel als bij mijn ruin...
Dus waarschijnlijk de darmen Haha!


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 20:45

Rommelende darmen lijkt mij erg sterk Greetje Haha! Dan moet Escala zich wel extreem beroerd hebben gevoeld namelijk. Knipoog Lijkt me niet echt gezond als darmen zo rommelen, voelde echt een soort bobbel onder mijn hand in een golvende beweging zeg naar. Was zo weer weg en daarna ook niks meer gevoeld. Maar darmen hoop ik niet, dan mag ik de DA wel even bellen denk ik... Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:20

Vik dat was echt wel het veulen wat je al kan voelen bewegen hoor!! Leuk he!!!!! Bij Loretta heb ik het veulen ook al voelen bewegen, die is eind juni gedekt, dus ongeveer evenver.. Ze staat af en toe ook om te kijken naar haar buik met zo'n blik van ???????????????????????????????????????

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:41

Het kan ook de maag zijn, moet me nu in allerlei bochten wringen
om er een goed eind aan te breien. Maar ik hou het op 7 maand en voelen voor het uier.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SuperMinx, Ubermetrics en 62 bezoekers