11 jaar en rijden met een hengst??, UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

11 jaar en rijden met een hengst??, UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 18:26

hallo allemaal, ik ben op zoek naar ruiters/amazones, die 11 jaar zijn en met een hengst rijden in de wedstrijdsport. Ik ben erg benieuwd, bij welke organisatie zij rijden en hoe zij ontheffing hebben gekregen.

gr. martha
Laatst bijgewerkt door confetti op 05-01-02 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:59

Moet je dan niet eerst minimaal M zijn geweest op een andere pony?
Tenminste dat dacht ik.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:09

Vanaf je 14e mag je met een hengst starten.
Als je jonger bent moet je idd minstens M dressuur geweest zijn met een andere pony.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:10

Op de manege waar ik reed rijdt een meisje van 11 met een welsh/arabier hengst dressuur, ze is nu met de hengst L, ze zijn beiden groen begonnen. Hij is nu een jaar of 5. Ze rijdt bij de KNF, maar van een ontheffing zou ik niet weten. Ik rij sinds kort ook niet meer op de manege dus ik kan het ook niet navragen.

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:51

volgen mij mag je mag met 12 starten met een PONYhengst (bij de pony's) M dressuur geweest zijn is geloof ik niet (meer) verplicht.
Bij de paarden moet je iets van 15 of 16 zijn voor een paardenhengst te starten.

HOe het met de M dressuur-regeling zit weet ik niet. Volgens mij was dat vroeger zo maar is nu veranderd.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:52

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-04-22 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

-

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:30

Zie art 24 van het ABSW reglement; id 3:
bij de pony's moet de ruiter 12 jaar minimaal zijn, bij de paarden 14 jaar minimaal. De ruiter of amazone moet geklasseerd zijn (zijn geweest) in L-dressuur of L-springen.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 11:25

Even voor de goede orde, deze amazone rijdt met haar C pony in de klasse Z dressuur en wordt in mei 12 jaar. Bij de KNF kreeg ik te horen dat ze in het jaar waarin ze 12 wordt mag starten met een hengst, dus dat is aanstaande 1 januari, bij de nkb mag het beslist niet, daar mag het pas op de dag dat ze 12 wordt. En dan willen ze nog zeggen dat ze 1 organisatie zijn, echt vreselijk. Het is nu dus zo, als zij lid wordt van de knf, dan mag zij per 1 januari starten, maar als ze nu nog bij de nkb blijft, dan pas in mei. Mijn zusje was ook 11 toen ze begon met deze hengst en toen stond de norm nog op 14 jr. en M dress./spr., nu zijn ze echt een heel stuk moeilijker. Ik moet er ook nog bij zeggen dat de technisch afgevaardigde van onze kring een posotief advies had gegeven, m.a.w. dat hij het goed vond dat zij een startkaart kreeg met deze hengst. Per 1 januari krijgen wij dus 1 bond, maar ze lopen nu al langsmekaar heen met bepaalde uitspraken. Ik ben benieuwd wat ze dan vanaf 1 januari gaan zeggen. Dus ik vraag nog maar eens wie kent er iemand van 11 en hoe heeft die zijn ontheffing gekregen.

gr. martha

ps. ik ben zelf ook dressuurjury, dus die regels van de awbs, die ken ik, vandaar ook de ontheffing die wij graag willen hebben. Wel alvast bedankt!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: confetti op 2001-12-12 10:26 ]</font>

D. Kay
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:28

Het is helemaal niet zo gek om op een hengst te rijden als je 11 bent ! Kijk maar eens naar Ivo Biessen , die Kantje's Armando rijdt ( Die van Driesen Aline hé !!! ) En dat ziet er toch héél netjes uit , maar ja , de hengst is ook héél netjes hè !!! Haha!

I Love Diogenes Kay !!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:02

maar dat is belgie he! dan is alles weer anders!! (bn de zus van confetti, trouwens) of rijdt ze ook in nederland??

gr linda Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:37

Confetti: per 1 januari a.s. bestaat er formeel gezien geen nkb,knf of nbvr meer maar zijn we allemaal in principe KNHS, misschien kan je via de site van de NHS rechtstreeks deze vraag aan hun stellen??? Of je kan het bij de NKB voorleggen hoe het kan dat de verschillende bonden deze regel op zo een verschillende wijze uitleggen. Ik ben daar ook zeer benieuwd naar!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fabienne op 2001-12-12 15:39 ]</font>

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 19:34

heb ik allemaal al gedaan. Tegen de NKB (wanroy)gd, dat Ermelo er wel mee accoord gaat, en wanroy niet. Ik weet dat per 1 januari alles een wordt, maar op dit moment verschillen ze nog al van mening over dit onderwerp. Dus met andere woorden, 1 januari weer de startkaart opsturen en opnieuw proberen bij de nieuwe bond.

De NHS zegt dat zij er niks mee te maken hebben en dat ik het moet regelen met de basisbond, dus daar kom ik ook al niet verder mee. Ik laat je in ieder geval weten hoe het verder afloopt!!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:09

Jullie hebben het over mij!!!!!!! Party!!
Ja, waarom mag ik nou nie starten???? Huilen Verward

Gr. Hiske

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:39

ja hiske, dit gaat over jouw, haha Haha! , vindt je toch nie erg!!

gr linda Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:47

Hoi!

Ik ben een keer bij Sintels geweest (daar was een wedstrijd in de herfstvakantie toch??) En elke keer als ik naar die pony keek die in de 3e stal van rechts staat (aan de wegkant) dan denk ik de hele tijd aan mijn ex-verzorgpony. Weten jullie wie die pony is??? (+afstamming)???

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:28

Volgens mij mag je tegenwoordig met een hengst starten als je je ruiterbewijs hebt.... dat werd tenminste gezegd toen ik mijn ruiterbewijs haalde. misschien moet je dit eens navragen..... Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:55

Sorry mijn berichtje was een beetje errug off-topic, maar elke keer als ik erlangs kom, zit ik echt te denken wie het is...en alleen kom ik er nie achter Verward

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:25

Sorry Flus maar het hele ruiterbewijs wordt in het ABSW reglement niet genoemd......... Je moet echt L gereden hebben en aan het leeftijdscriterium voldoen om met een hengst te mogen starten. Ik denk ook dat het KNF het reglement niet juist geinterpreteerd heeft v.w.b. die leeftijd.
Voor paarden wordt er van uitgegaan dat ze een jaar ouder worden per 1 jan, misschien zijn ze er bij het KNF stilzwijgend van uitgegaan dat dat ook voor ruiters geldt.....helaas is dit nergens in het reglement terug te vinden Haha!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 22:05

hoi fabienne,

bij de knf denken ze er heel anders over, dan bij de nkb. de knf is juist veel positiever, dan de nkb, die denken ook, per 1 januari 1 jaartje ouder en bij de nkb niet. we gaan het gewoon weer proberen en ik hou jullie op de hoogte.

gr. martha

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:42

Confetti, het ABSW reglement is niet van de NKB, maar van allen bonden samen! Dus ook de KNF heeft ditzelfde reglement. Ze houden zich er alleen niet aan...........

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 15:01

Hoi Li(nda)berty!!!!!!!!

Nee hoor, ik vind het niet erg dat jullie het over mij hebben!!!!!!!!!!! Haha!
Maar vogens mij snapt niemand er iets van..... Verward

Gr. Hiske

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 20:32

Ik zou jullie op de hoogte houden, van hoe dit zou gaan aflopen.
Eindelijk is het dan zover. Afgelopen vrijdag kregen wij de brief binnen van de NHS dat de startkaart aangevraagd is!!
Gezien de leeftijd van de hengst en dat Hiske Z dressuur rijdt wordt bij uitzondering ontheffing verleent voor deze combinatie.
Wij wensen Hiske veel succes met Yago.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:35

Dankjewel!!!
Pling

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:57

Jeps,
heel veel succes met Yago Hiske *LOL*

gr.marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:44

ik wilde dat net zeggen over ivo biessen en die rijd ook vaak zat bij ons op de manege westrijd mee. je zou haast niet zeggen dat het een hengst is als je naar zijn gedrag kijkt. loopt gewoon lekker tussen de merries te springen.

paardrijden is vallen en....nog meer vallen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Bielsje, ComscoreBot, Marigo, singa, Slmt9, Supertje, xDeena_, ziechriet en 121 bezoekers