Het grote 'overbezorgdheidssyndrome' topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Het grote 'overbezorgdheidssyndrome' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:20

Hihi okee misschien een beetje raar maar ik loop me nu al weken druk te maken om eigenlijk niks.... Bloos ....als er maar iets is vraag ik mezelf gelijk af: zal er iets niet goed zijn, zal er dit, zal er dat?

Om er laten als ik eindelijk thuis ben erachter te komen dat het gewoon nergens op slaat en dat ik overbezorgd ben. Vingers aflikken

Mijn ouders hebben het al een naam gegeven: Het overbezorgdheidssyndrome.....nou vraag ik me af...hebben jullie hier ook last van en wat is eigenlijk het stomste waar je je druk oer gemaakt hebt terwijl er niks aan de hand was?!

En gelukkig hoef ik nog maar een klein tijdje...... Knipoog

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:53

IK heb zeker dat syndroom Haha! Ben altijd erg bezorgt over de drachtige dames of het wel goed gaat en zie altijd spoken Bloos! Verward

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:54

ahum nee hoor, kom je daar nou bij Haha!
Het is echt vreselijk!
kan er slecht tegen Lachen
Joy is a.s. zaterdag uitgerekend, en maakt me GEK!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:22

Ik niet maar het baasje van men bijrijd paard wel sjeeeemieneeeeeeeej echt om gek van te worden... Met dikke beentjes (stalbeentjes) begint ze al te flippen en dan ook als ik een nat plekje op zen borst heeft belt ze al overbezorgt of ik iets gemerkt heb want hij zal wel eens koliek gehad kunnen hebbe
echt zeer irritant

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:12

verschrikkelijk is het. Ik moet nog ongeveer een kleine 3 weken wachten Verward . Hoe ik die ga doorkrijgen weet ik nog niet. Ik ben nu al om de 2 uur wakker om eens naar de monitor te kijken die trouwens ook al enkele weken 's nachts op mijn kamer op staat Schijnheilig .

Vanmorgen zag ik uier en deze avond weer niet meer???? Is dat normaal???? Verward

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:21

Ik denk maar altijd zo. Alleen over de afschuwelijke bevallingen hoor je verhalen. Al die honderden, zo niet duizenden bevallingen die wel goed zijn gegaan hoor je niks meer van Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:55

Mizz_mol schreef:
Ik niet maar het baasje van men bijrijd paard wel sjeeeemieneeeeeeeej echt om gek van te worden... Met dikke beentjes (stalbeentjes) begint ze al te flippen en dan ook als ik een nat plekje op zen borst heeft belt ze al overbezorgt of ik iets gemerkt heb want hij zal wel eens koliek gehad kunnen hebbe
echt zeer irritant


Eh...ik geloof dat het in dit geval meer om de bezorgdheid over zwangere merries gaat. Is je bijrijdpaard dan ook zwanger?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:21

Pff nog een maandje! Vandaag komt de da en die mag haar efkes bekijken want ik ben ook zooooooooooooo overbezorgd. Wat als het in stuit ligt, wat als er helemaal niets in zit ( JA IK BEN GEK) uh wat als de stal te klein is. Wat als ze haar deken nog niet af kan. Wat als ze het veulen niet accepteert? Man over 4 weken ben ik een wrak!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:26

Wij moeten nog 5.5 week wachten ongeveer! Maar net zoals gister, was er een Fries veulentje geboren en die was 3 weken te vroeg! En dan ga ik ook weer rekenen, zo van Rachels veulen kan ook over 2,5 week al komen dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen Tja wat niet kan?

Dat er niks in zit maak ik me geen zorgen over, die van mij is redelijk dik en ik heb het veulen al heel vaak voelen schoppen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:32

Uhhhh de mijne heeft dat ook Summertje Bloos

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:36

Yep, ik heb dat ook.
Ik heb vorig jaar een week lang op stal geslapen, en als ik dan om 4 uur wakker werd en Josiane lag lekker te slapen, ging ik weer naar huis.
En iedere keer als ik haar hoorde zuchten was ik gelijk wakker!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:56

Haha, ik denk dat iedere merriehouder daar wel last van heeft Lachen . En merrie verzorgsters ook. Ik weet nog wel hoe ik er 2 jaar geleden bij liep doen we Tammy en Dientje hadden die Floor en Valora uit moesten poepen Tong uitsteken .

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:04

Ja hoor. Me too. Ik word 'datum'-dol.

Die van mij is totaal 4 maal gedekt (door dezelfde hengst). Uit het handje. Zo'n dekking doen ze na 2 dagen nog een keer over (ivm de levensduur van het sperma) en na de eerste 2 keer leek ze leeg te zijn dus is ze bij de volgende hengstigheid (3 weken later) nog een keer gedekt (en 2 dagen later dus weer). Intussen is ze zo mega dat ik ernstig begin te twijfelen of de 1e dekking niet toch raak was. Lachen

Maar vooralsnog gaan we van de 4e dekking uit en dan zou de kleine 3 mei komen, hoewel het lijkt alsof het eerder word. Terwijl het misschien toch eerder aangeslagen is dus dan zou het ook eerder komen, en zo ja wanneer dan ?! Theoretisch gezien 3 weken eerder wat het al gauw half april maakt..

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:10

Haha, ja, dat ken ik! Hoewel mijn merrie op zich zo gezond als een vis is, blijft ze mijn "zorgenkindje". Heb in drie jaar ook al zoveel meegemaakt met d'r ... en toen ze vorig jaar moest bevallen en ze een maand overtijd ging ... vreselijk zorgen maakte ik me ... en toen was het veulen d'r ... nog meer reden om je zorgen te maken ... etc. Met die kleine ben ik een stuk relaxter (omdat het een hengstje is? omdat het zo'n ontzettend gezond jong ding is? ik weet het niet!), maar met mijn merrie ... hopeloos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:26

Mac, ik heb hetzelfde met mijn merrie en mijn veulen. En ik merk ook dat je meer band hebt met je merrie, omdat je daar intensiever mee omgaat. Ondanks het feit dat het veulen toch best wel ziek is geweest en ik blij mag zijn dat ik haar nog heb, trek ik op dit moment meer naar de merrie toe.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:42

ik ben alleen bang voor de bevalling zelf, en daar kan ik toch niet bij zijn dus ik heb daar geen invloed op... maar dolly heeft heel dun bloed vergeleken met andere paarden (inenting ofzo stroomt er al heel wat uit), dus ik ben bang dat ze zo'n beetje leegloopt...ook stom maarja...

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:03

Hoe combineren jullie dit met het werk overdag? Met jullie jobs, ik neem aan dat niet iedereen fultime thuis is. Ik wordt alweer moe als ik eraan denk dat die monitor dadelijk aanstaat en ik maar op een oor slaap...

Ik maak me ook dikwijls zorgen over de positie van het veulen, of het wel goed ligt..pfff

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 17:10

Hihi owkee dan ik ben blij dat ik niet de enige ben.....en Silleke dat is wel normaal hoor! ......weer een voorbeeld.... Tong uitsteken
Maar het is echt vreselijk hoe bezorgd je je kan maken....pff.....word soms moe van mezelf.....

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:20

Heb er ook last van
Mijn merrie moet nog 9 weken maar ben nu al bezorgd als ik iets zie wat ik denk dat het er niet hoort.
Zit er toch heel erg over na te denken om maar een tentje neer te zetten ipv in de kantine te gaan slapen, dan ben ik nog dichterbij. Maar daar heb ik nog een tijd je voor, tegen die tijd is het ook mooier weer dus dan kan een tentje makkelijk