Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leo

Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 17:02

In het voorjaar en in de zomer staat Leo 3 km verder op het land; een gezellig lapje grond tussen een haag van bomen; met een hek voor trailer etc. aan de wegkant en een hekje voor ons aan de kant van het huis (waar m'n opa woont).

Verleden jaar was Leo's eerste seizoen daar, en ze stond aan de kuur (lange ketting) i.v.m. haar gevoeligheid voor hoefbevangenheid.. Scheve mond Doordat ze nogal onhandig en onvoorzichtig is, is ze een paar keer verstrikt geraakt, en zelfs een keer ernstig..
Daarom willen we haar dit jaar los laten als het kan, maar door die grote kans op hoefbevangenheid bij haar, is het nog maar de vraag of dat lukt..

Vorig jaar is het meer dan eens (lees: heel vaak) voorgekomen dat er, als ik bij haar kwam, 'vlechtjes' in haar manen waren gemaakt, of liever gezegt geknóópt, met een dubbele knoop aan het uiteinde....
Vreselijk, ik was daar zo ontzettend kwaad over!! Er is een groot deel van haar manen aan 'verloren gegaan' dat jaar... Allemaal omdat zo'n vervelend pennykind niet uit het weiland weg kan blijven... Stoom uit je oren
(Op foto's in m'n profiel van nadat ze van het land was gehaald kun je de schade goed zien Scheve mond )

Het ergste vind ik nog de onwetendheid; hoe kan ik weten wat ze nog meer met m'n pony deden?? Misschien voerden ze haar wel van alles; Suiker, brr.... of nog erger; groente die veel eiwitten bevatten... Ze kan dat echt niet hebben
Misschien hebben ze zelfs geprobeerd erop te klimmen; ok, de kans is heel klein, maar stel... Scheve mond

Nu ben ik eigenlijk bang dat het allemaal weer van vooraf aan begint... Ik kan er echt niet tegen als mensen ongevraagd zulke dingen doen bij m'n pony... Ze mogen best langskomen als ik erbij ben, om haar te aaien enzo, en broodjes te geven, maar als ze alleen staat moeten ze er weg blijven Boos! Ik heb ze helaas nog nooit betrapt om dat te kunnen vertellen.....

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:04

Kun je geen bord in de wei zetten met verboden te voeren of iets dergelijks?

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Leo

Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 17:05

Wil m'n opa niet hebben
Weet niet precies waarom, maarja.... Het blijft zijn land..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:11

En bordjes aan het hek dat er stroom op staat ( van die gele). Die je aan het draad moet hangen?

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:14

of je verstoppen {als je een beetje een 'ritme'hebt ontdekt waneer die kinderen altijd komen} en als ze komen er naar toe gaan en vragen waarom ze dat doen en zeggen dat je dat niet meer wil hebben.
als ze dan blijven komen weer verstoppen en de waarheid GOED zeggen Tong uitsteken

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:30

Ik zou toch voor een bordje gaan: 'Dit paard is allergisch voor teveel eiwitten, niet bijvoeren alsjeblieft"

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:35

Kan je opa het niet id gaten houden?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:42

Ik heb daar de ideale remedie voor! Je hangt een briefje op dat je paard onwijs ziek kan worden, en speciaal voedsel krijgt. (net als in de dierentuin! Haha!) Dan speel je in op hun al te grote Penny-hartje... Knipoog

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:16

Als eens aan schrikdraad gedacht? Kun je gelijk ook mooi kleine stukjes afzetten... hoeft het paard ook niet aan de ketting.

Europe is our playground

Leo

Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:36

M'n opa houdt het in de gaten als hij in de tuin bezig is Het huis alleen staat achter een heel stuk 'geboomte' dus als hij daar is heeft hij geen toezicht..

Schrikdraad komt er in ieder geval wel, we gaan eerst het hek vernieuwen voor ze het land opgaat, zodat ze er niet dwars doorheen scheurt (zie ik 'r wel voor aan... Scheve mond )

De 'verstop-methode' heb ik nog niet geprobeerd, was het wel van plan Lachen Wel heb ik een keer een hele dag in het zonnetje gezellig bij haar in het land gelegen, maar ja, als er iemand is komt er natuurlijk niemand Knipoog

Het valt wel op; zodra ze er staat worden we overspoeld met telefoontjes of ze haar mogen verzorgen en erop rijden Gaaaap Ze mogen best langskomen als ik er zelf ben, maar verder hoef ik ze er niet bij

Bordjes van dat voeren zal ik iig proberen Al red ik daar haar manen niet mee... Verdrietig

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:25

Bordje ophangen: Geen vlechtjes maken (oid)...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:45

Pff moeilijk is dat altijd.
Bij ons staan ze ook altijd voor de deur: paardje verzorgen, paardje rijden kwek, kwek kwek.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:24

Pff ik heb er dit jaar een veulen bij lopen! Das natuurlijk de ultieme pennyfactor!

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:29

irish_lady schreef:
Pff ik heb er dit jaar een veulen bij lopen! Das natuurlijk de ultieme pennyfactor!



Dan wens ik je alvast succes! *LOL* Knipoog

Leo

Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:13

Ik ook!!.... Pfff lijkt me helemaal een hel Bloos!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:21

Heb zoiets ook een paar keer meegemaakt... Scheve mond
De eerste keer werd ik gebeld door een buurman dat er iemand op mijn shetlander zat... Ben er gelijk heen gegaan en heb het kind er vanaf geschreeuwt... Schijnheilig
De tweede keer kwam ik er aan met hooi en voer en toen liepen er 6 (!) meisjes van een jaar of 10 in de wei... Ze waren de pony´s aan het opjagen... Ik dacht dat ik gek werd!!! Boos! Ze zeiden eerst gewoon hallo totdat ze mijn kwade kop zagen... Toen wilden ze wegrennen maar ik greep dr 1 bij dr armen en toen bleef de rest ook staan omdat ik ze even ''vriendelijk'' heb uitgelegd wat er kon gebeuren als ze dat deden. Mijn haflinger KAN nog wel eens een knal geven als het haar niet zint... Ze begrepen het wel, maar een dag later zag ik ze in de bosjes van de wei lopen... Scheve mond

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:31

Herinner me net nog iets van 2 weken geleden... Scheve mond
Had ´s middags hooi, wortels, muesli en water in de stal gezet. Dan hoef ik ´s avonds in het donker alleen nog maar het hek van de wei open te zetten en dan rennen de pony´s zelf de stal in...
Kom ik bij de stal aan, pony´s staan niet in de stal maar lopen ondertussen een stuk verderop (zie in de verte 2 schimmen Scheve mond )
Loop ik de stal in... Is het voer gewoon weg!!! Verward
Herinner ik me ineens een klein-klere-penny-meisje die mij die middag al had gevraagd of ik de pony's wel genoeg voer gaf omdat ze er zo hongering uitzagen... Waarschijnlijk had ze dus het voer 's middags al opgevoerd. Kan niks anders bedenken...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:39

Wat zijn al die kids brutaal tegenwoordig! Zoiets had ik vroeger echt niet gedurfd! Ok, ik ben misschien ook niet zo aso Lachen

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Leo

Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:40

Oowhh wat erg Lips are sealed

Pennymeisjes zijn een gevaar voor de maatschappij... Scheve mond Dan vallen Leo's verknalde manen nog mee... (Maar als ze er wéér aankomen dan... Stoom uit je oren Ze zijn nu net weer mooi lang, en ik was net zo trots dat ze nooit schuurt...)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:48

xtwisterx schreef:
Herinner me net nog iets van 2 weken geleden... Scheve mond
Had ´s middags hooi, wortels, muesli en water in de stal gezet. Dan hoef ik ´s avonds in het donker alleen nog maar het hek van de wei open te zetten en dan rennen de pony´s zelf de stal in...
Kom ik bij de stal aan, pony´s staan niet in de stal maar lopen ondertussen een stuk verderop (zie in de verte 2 schimmen Scheve mond )
Loop ik de stal in... Is het voer gewoon weg!!! Verward
Herinner ik me ineens een klein-klere-penny-meisje die mij die middag al had gevraagd of ik de pony's wel genoeg voer gaf omdat ze er zo hongering uitzagen... Waarschijnlijk had ze dus het voer 's middags al opgevoerd. Kan niks anders bedenken...


dit vind ik dus onbeschoft, kinderachtig, brutaal en onverantwoordelijk . Als jouw pony straks in de stal lag te creperen van de maagkrampen omdat die pennymeisjes hem wilden 'verzorgen' dan ben jij het zeker nog geweest. Waarom kunnen die kinderen niet gewoon van iemands ander paard afblijven? Ik weet nog toen ik die leeftijd had dat ik het nooit heb geriskeerd om in een vreemde wei te gaan, ik ging altijd hoogstens het paard aaien als hij dicht genoeg bij de draad stond en hem een handje gras geven ofzo Bloos

Misschien een bordje: "pas op hier waak ik!" ophangen met daarlangs een foto van je paard die juist met oren plat in de nek en opgengesperde muil naar de camera keek Schijnheilig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Leo

Berichten: 50034
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:52

Ghehe Haha!

Ja, ik durfde zoiets vrolijk ook niet Lips are sealed Ik wist dat ik niet zomaar bij andermans paarden kon / mocht komen, hebben m'n ouders me geleerd...

Leo is zelf geen schat tegen vreemden, ik hoop eigenlijk dat ze een keer flink uithaalt... al hebben wij dan wel de consequenties aan onze broek hangen... Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:55

ha ik heb een paar jaar geleden meegemaakt dat toen ik bij Joey kwam, ze gewoon haar zadel en hoofdstel erop hadden gedaan en aan het rijden waren! die liggen in de schuur zonder slot, maar die schuur staat ACHTER het huis! Gelijk slot erop. en inderdaad, flink schelden (god wat was ik kwaad!) waren er een stuk of 3, ze schenen het volgens de buurtbewoners al vaker te hebben gedaan (deze dachten dat ze toestemming hadden) sindsdien niet meer teruggezien:)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:59

Het is inderdaad heel brutaal wat die pennymeisjes doen... De pony's staan vandaag voor het eerst 's nachts weer buiten, dus ik hoef me in ieder geval geen zorgen meer te maken over verdwenen voer... Als ze teminste zelf niet met emmers voer aankomen... Schijnheilig (brengt lezende pennymeisjes op verkeerde ideeen Knipoog )
Ik ga er zeker nog wel een oplossing voor zoeken... Maar ik heb liever dit, dan dat er een gek rondloopt die je paarden mishandeld of misbruikt... Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:59

stomme kinderen Boos!
En als ze dan dalijk in het land staat krijg je hier zo'n verhaal op bokt;
Ik ga boinnekort een paard uit de wei redden want ze staat aan een ketting en kijkt heel zielig haha

nee maar serieus ik zou ook voor dat schrikdraad gaan en iets van een bordje dat ze heel ziek wordt inderdaad

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:06

heb gelukkig ngo nooit zoiets meegemaakt, maar bij ons moeten ze ook wel een pad op, tussen een haag door en dan kom je op ons paradijsje *LOL* schrikt een hoop mensen af!
ik zou toch een bordje neerhangen met verboden voor onbevoegden of iets dergelijks..
verder als je ze een xtje tegenkomt *schud* *schud* ze maar eventjes goed door elkaar!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, ikkedus, knockout1, Mark0919 en 32 bezoekers