Mijn kat is weg !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Mijn kat is weg !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:55

Nu nadat mijn vorige alweer terecht was, is nu mijn andere kat weg...
We denken waarschijnlijk dat hij opgepakt is en meegenomen is voor de show, maar bij de vorige eigenaar is hij afgekeurd wegens wat "schoonheidsfoutjes"...
Het is namelijk een heilige Birmaan (Volledig wit, bruine staart, bruine snoet, en helder blauwe ogen..)

Afbeelding

Mijn moeder heeft vandaag briefjes gemaakt, en met 2 foto's erop en hoe hij is enz.. Die gaan we vanavond in de buurt door de brievenbus gooien, we hebben ook alle stichtingen gebeld, maar daar komt helemaal niks uit, en ik heb gewoon het sterke vermoeden dat hij opgepakt is en meegenomen is...

Nu hopen dat die briefjes wat oplichten !


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:57

Ik hoop voor je dat je 'm terug vind, wellicht is ie alleen maar de hort op...

Even terughakend op eerdere discussies... Je ziet nou zelf waarom onze (niet afgekeurde) Perzen niet buiten komen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:02

Het is geen kat die "de hort" op gaat. Het is een meutje wat dat betreft, meestal blijft hij in de tuin, of is hij na een kwartiertje weer terug om lekker op de verwarming te gaan liggen.

Overigens ga ik mijn kat niet zijn pleziertje vergallen omdat hij zogenaamd "duur" is... Het is en blijft een natuurbeest, die ga je niet binnen houden. Er is al een keer een pers gestolen van ons, maar ze kunnen ook aangereden worden, jou moeder hield je toch ook niet altijd binnen omdat ze bang was dat je was overkwam ! Dat kan gebeuren, ik zeg niet dat ik het leuk vind, maar zulke dingen hou je gewoon niet tegen.

Mensen die andermans kat gaan stelen (wat met mijn vorige dus ook was, en die we per toeval weer gevonden hebben) zijn gewoon in en in triest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:06

Die van mij zijn normaal gesproken ook binnen een kwartier weer binnen (vogeltjes vangen door de schuifpui is veeeeeel leuker Tong uitsteken ) maar de laatste dagen hebben ze lente in hun kop enzijn ze wat zwerveriger.
Ik hoop dat de jouwe ook alleen maar even een feestje aan 't bouwen is, en snel weer terugkomt. Mooi dier om te zien!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:10

Er zijn nog veel meer gevaren waar je je kat aan bloot stelt door hem vrij buiten te laten lopen:

mishandeling
vergiftiging
besmettelijke, ongeneselijke en dus dodelijke ziektes zoals katte-aids en leukemie

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:12

Dan kun je zelf ook nooit meer naar buiten

Aanslagen
aanrijdingen
zinloos geweld

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:17

Eigenlijk belachelijk dat je je raskat niet zomaar buiten kunt laten lopen! Maar als ie gechipt is, geeft dat voor de dief dan geen problemen met doorverkopen? Of bij shows gaan kijken/briefjes ophangen dat je kat weg is.
Toch zou ik m'n raskat ook niet buiten laten lopen. (ik zou ook eerder een huis/tuin/keukenkat kopen btw), want als ie gestolen word is het ook nog maar de vraag wat voor leven hij krijgt.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:21

Mijn kat is idd niet gechipt, maar gisteren hoorden we dat sommige mensen zo ver gaan, dat ze die chip dus ook daadwerkelijk eruit snijden. Een raskat is toch net als elk ander kat, alleen is hij iets mooier.. Dat betekend niet dat ik hem ander ga behandelen dat zijn andere vriendjes hier in huis. Zoals iemand ook al aangeeft, dan kunnen wij in principe ook niet meer naar buiten, want wat hier in Rotterdam allemaal gebeurd..

Is het zo dat hij op shows komt, weten we het zo, diegene waar we hem vandaan hebben loopt ook shows met zijn katten (ik vind shows afschuwelijk !!!) dan horen we het vanzelf wel...

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:31

Om een kat op shows uit te kunnen brengen zul je een stamboomnummer en de afstamming op moeten geven tesamen met de naam van de kat zelf. Als je er mee wilt fokken, snij je jezelf al helemaal in de vingers want je hebt geen papieren en fokt dus huiskatjes (ook lief hoor, daar niet van).

Onze katten kunnen wel naar buiten, maar in een ren en geloof mij, ze zijn daar echt niet ongelukkiger door hoor.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:46

Die chips worden er gewoon uitgesneden, verder sluit ik me ook aan bij farichta. Witte katten willen overigens ook nogal eens in labaratoria belanden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:50

Ach wat sneu voor je! Ik zou ook als ik ooit een raskat koop een ren maken oid. Zijn ze toch buiten maar blijven mensen met hun poten van je kat af! Tis toch te triest voor worden dat je kat niet eens buiten kan omdat ze hem dan stelen? Sjonge jonge!!!!!

Tis wel een prachtig beest zeg! Echt een plaatje... Sterkte

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:31

Sonja schreef:
Dan kun je zelf ook nooit meer naar buiten

Aanslagen
aanrijdingen
zinloos geweld



Jij hebt de keuze om een condoom te gebruiken. Je krijgt op de lagere school verkeersles om te leren met het verkeer om te gaan en tegenwoordig weet men niet beter of je moet je nergens mee bemoeien. Daarbij hebben mensen niet te maken met wezens die vele malen groter en sterker zijn dan zijzelf en gebruik maken van "gereedschappen".

Je zet je paard toch ook op een afgezette weide en houdt 'm uit de buurt van ziektehaarden...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:24

farichta"]
[quote="Sonja schreef:
Dan kun je zelf ook nooit meer naar buiten

Aanslagen
aanrijdingen
zinloos geweld



Jij hebt de keuze om een condoom te gebruiken. Je krijgt op de lagere school verkeersles om te leren met het verkeer om te gaan en tegenwoordig weet men niet beter of je moet je nergens mee bemoeien. Daarbij hebben mensen niet te maken met wezens die vele malen groter en sterker zijn dan zijzelf en gebruik maken van "gereedschappen".

Je zet je paard toch ook op een afgezette weide en houdt 'm uit de buurt van ziektehaarden...

=^.,.^=
[/quote]

Als we zo gaan beginnen, kunnen we alles en niks meer doen, je paard kan zich immers ook weer openhalen aan de omheining, en dat kan zo erg zijn dat hij ook weer ingeslapen moet worden. Of ik het weiland verkeerd neerkomen en zijn hoefbeentje breken, waardoor hij binnen een week overleden was (recent bij ons op stal gebeurd) Dieren en mensen zijn beiden niet van porcelein !

Kunnen we nug gewoon ontopic blijven, het gaat hier immers om een kat die vermist is, en waar ik ook steeds naar op zoek bent, dan ben ik er niet van gediend dat er iemand gaat lopen zeuren dat ik hem niet moet buitenlaten omdat het een raskat is !

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:28

Raskat of niet, gewoon in je eigen tuin houden!
Zielig? Nee, een autoband over je kop of een kogelgat in je poot in veel zieliger.

Word er zo langzamerhand echt schijtziek van, al dat volk wat zielig loopt te doen dat de kat weg is.
Mensen dat is het risico van de kat buiten laten lopen!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:38

Miep schreef:
Raskat of niet, gewoon in je eigen tuin houden!
Zielig? Nee, een autoband over je kop of een kogelgat in je poot in veel zieliger.

Word er zo langzamerhand echt schijtziek van, al dat volk wat zielig loopt te doen dat de kat weg is.
Mensen dat is het risico van de kat buiten laten lopen!



Precies, dat is wat ik duidelijk probeer te maken, je paard in de wei zetten is ook weer een stap dichterbij van een risico nemen, ik ga mijn dieren niet hun plezier ontnemen !

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:43

Een dier is gewoon nergens helemaal veilig.
Mijn hond ( black an tan jrt ) is ook een keer slachtoffer geweest van een poging tot diefstal.
Helaas voor de dief, is mijn hondenbeest nogal eenkennis.
De Steler eindigde met politie agent op de EHBO

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:46

Miep schreef:

Word er zo langzamerhand echt schijtziek van, al dat volk wat zielig loopt te doen dat de kat weg is.
Mensen dat is het risico van de kat buiten laten lopen!


Wat een ontzettend flauwe reactie ... misschien kan je het zien als een risico, maar hallo!!! Dat maakt het niet minder vervelend voor de eigenaar en dat een kat buiten loopt geeft een ander nog niet het recht er met zijn klauwen aan te zitten...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:50

vikki"]
[quote="Miep schreef:
Word er zo langzamerhand echt schijtziek van, al dat volk wat zielig loopt te doen dat de kat weg is.Mensen dat is het risico van de kat buiten laten lopen!


Wat een ontzettend flauwe reactie weer... misschien kan je het zien als een risico, maar hallo!!! Dat maakt het niet minder vervelend voor de eigenaar en dat een kat buiten loopt geeft een ander nog niet het recht er met zijn klauwen aan te zitten...
[/quote]

Niks geen flauwe reactie.
Mijn vriend heeft een zaak lopen bij de politie, waarom?
Omdat hij een kat heeft doodgereden.
Hij ( en ik ) hebben de kat absoluut niet gezien, we hoorden een knal, zijn uitgestapt en ik heb zelfs nog EHBO toegepast op de kat.
Zelfs reanimatie en mond op neus beademing.
Maar helaas mocht het niet baten.

De eigenaar van de kat heeft de kat zelf naar buiten gelaten, maar eist nu wel een vergoeding van mijn vriend
Omdat hij de kat aangereden heeft.
De eiegenaar komt brullend op het bureau aangifte doen.. Boos!

En wat denken die mensen nou wel niet?
Dat mijn vriend het niet erg vind?

Met je kat los laten lopen, richt je veel schade aan.
Voor het dier maar ook zeker voor de mens, die het dier niet ziet en wel pijn doet

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:27

Tsja, jij jouw mening ik mijn mening... ik blijf het een hele flauwe reactie vinden. Natuurlijk vind ik jullie situatie ook absurd, dat is idd belachelijk en zou imo niet mogelijk moeten zijn de eigenaar krijgt de kat er niet mee terug en jullie hebben je best gedaan voor het diertje)... maar het blijft erg voor een eigenaar als er iets met zijn of haar dier gebeurt. Wat de reden ook wezen mag. Als een mens buiten loopt en aangereden wordt dan zeggen we toch ook niet dat dat het risico van het buiten lopen is...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:49

Voor katten gelden andere regels dan voor mensen, je laat je kat buiten op de openbare weg. Wordt het beest aangereden, dat is dan pech... Risico van de eigenaar.

Is je kat nog niet terug Shanna?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:57

Succes, ik hoop dat jullie hem vinden, het is een mooie kat

Bokker sinds 02-02-03.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:24

Dat is ook mijn grootste angst, dat iemand mijn Noorse Boskat meeneemt omdat ie zo mooi is. Gelukkig is het een bangerd en gaat iedereen uit de weg. Die krijg je echt niet in handen als hij buiten is.

Mijn andere (htk)kat is wel verscheidene keren weg geweest en de laatste keer heb ik een beloning uitgelooft voor de vinder. Hij was al een week weg, had een kokertje om met mijn nr. Een dag na het ophangen van de vermist-posters belde al iemand op; hoe hoog de beloning was... Scheve mond
50euro kwijt, maar had gelukkig mijn kat terug.

Oja, mijn katten zijn beide gechipt, maar op de chipbewijzen staat duidelijk dat een chip geen eigendoms bewijs is. Dus ook al zijn ze gechipt, als de 'vinder' de kat wil houden heb je geen poot om op te staan.

זכור

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:34

lis schreef:
Dat is ook mijn grootste angst, dat iemand mijn Noorse Boskat meeneemt omdat ie zo mooi is. Gelukkig is het een bangerd en gaat iedereen uit de weg. Die krijg je echt niet in handen als hij buiten is.

Mijn andere (htk)kat is wel verscheidene keren weg geweest en de laatste keer heb ik een beloning uitgelooft voor de vinder. Hij was al een week weg, had een kokertje om met mijn nr. Een dag na het ophangen van de vermist-posters belde al iemand op; hoe hoog de beloning was... Scheve mond
50euro kwijt, maar had gelukkig mijn kat terug.

Oja, mijn katten zijn beide gechipt, maar op de chipbewijzen staat duidelijk dat een chip geen eigendoms bewijs is. Dus ook al zijn ze gechipt, als de 'vinder' de kat wil houden heb je geen poot om op te staan.


Waar heb je hem gechipt?
Want de chip staat namelijk op naam, en dus op naam van de eigenaar.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:47

De chip staat op mijn naam. Maar er staat duidelijk op de chip papieren dat het geen eigendomsbewijs is.
Ze zijn gewoon gechipt via de d.a. Ik zal even de papieren zoeken.

זכור

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:56

Ik vond het ookheel erg toen mij japanse bobtail(eentje met knobbel in plaats van staart) weg was.
Buiten laten lopen is idd een risico de mijne lag op het spoor Verdrietig
Ik hield verschrikkelijk veel van hem, maar kon mijn japannertje zijn vrijheid niet ontnemen hij was zo graag buiten.....
De kat die ik nu nog wel heb mag aan het lijntje in de tuin, ik wil hem niet ook verliezen darvoor hou ik te veel van hem en bovendien is hij in dezelfde straat zelfs nog de weg kwijt geraakt(haha hij is een beetje lomp 2 dagen weg en hij zat gewoon op de hoek Haha! )
dus vandaar het lijntje.....

Balen he , ik begrijp wel wat je voelt enzo het is echt absoluut niet leuk zo je maatje wkijt te raken....
Veel succes nog en ik hoop dat hij terecht komt!!! Ach gut


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Azhari, Femke_Tweety, Fleuribelle, GrapeshotBot, hokke, Joy_Mennings, JoyenUnory, loveslimpie, Marcella, marleen_88, Merileth, Nathalie18x, Noblesse_, Oshaa, Roosch, Samo, xSannee en 153 bezoekers