Dierenbescherming bellen of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Dierenbescherming bellen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 10:18

Gisteren reed ik met mijn paard langs een weiland hier in de buurt. In dat weiland stond een ponytje die ik daar nog niet eerder had gezien.
Het ponytje kwam langzaam op ons afgesjokt. Op dat moment zag ik dat er iets raars aan zijn oog hing.
Toen het ponytje dichterbij kwam bleek het broodmager en had het een gigantisch ontstoken oog, en er hing een hele dikke sliert pus uit het oog.

Nu zit ik dus te twijfelen. Moet ik de dierenbescherming bellen of niet. Ik wil me niet te veel met dingen bemoeien, en misschien hebben deze mensen die pony juist wel gered. Maar ja de dierenbescherming kan natuurlijk altijd even langs gaan om te kijken.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:24

Kan je geen eigenaar vinden? Boerderijtje naast het weiland ofzo? en anders zou ik denk ik wel de dierenbescherming bellen... Het is niet echt die waardig om er zo bij te staan..

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:27

Zoek eerst maar de eigenaar eens op, en meld dat je gezien hebt dat het oog van de pony er nogal slecht uitziet. Gewoon heel vriendelijk en beleefd, wie weet heeft hij niet eens gemerkt dat die pony last van z'n oog had. Maar iemand gelijk de dierenbescherming op z'n dak te schuren, ja daar maak je vrienden mee Scheve mond

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:29

Ik ben het met Maya eens, zoek eerst de eigenaar, bovendien ben je er pas 1x langs geweest, misschien staat hij er morgen al een stuk beter bij. Als je geen eigenaar vind of de pony wordt echt verwaarloost kun je altijd nog de DB bellen.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 10:33

Okee, dan ga ik maar eens vol goede moed Scheve mond langs vandaag, eerst de pony weer even bekijken en dan bij een boerderij aanbellen.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:36

ja inderdaad...ga eerst naar de eigenaar..

Een paard of pony kan in 1 tot 2 dagen al broodmager worden (door een wormbesmetting) en dan hoeft het dier nog niet eens verwaarloosd te zijn.
Mijn buurman had hetzelfde.
zijn 2 jarige hengst had een wormbesmetting toen hij hem wat bix gaf omdat hij toch wel een beetje aan de dunne kant was. Toen was het foute boel. zijn darmen konden de eiwitten niet verdragen en waterige diarree was het gevolg.
Toen we de volgende dag bij hem kwamen zat er bijna geen vlees meer op.
nu gaat alles overigens wel weer goed met hem al was het wel kantje boord.

en dat oog kan de oorzaak zijn van zijn verminderde weerstand.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 10:43

Hee bedankt voor advies, Kan bij dit soort dingen nooit zo goed zelf beslissen, wilde gister eigenlijk al direct bij die boerderij aanbellen, maar omdat ik te paard was niet gedaan.
Heb al verhaaltje in mijn hoofd. Eerst vragen of ze weten van wie die pony is, dan of ze gezien hebben dat hij erg last van zijn oog heeft, en dan dat hij ook wel wat mager is. Das redelijk netjes toch??

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 10:44

Zal hier wel zetten hoe het is afgelopen.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:54

ja das netjes....ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:59

Ja precies, probeer eerst de eigenaar maar eens aan te spreken. Zou jij zelf ook prettiger vinden, dan meteen de DB op je dak te krijgen, terwijl er misschien wel niks bijzonders aan de hand is.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 11:05

Zo dan ga ik nu maar eens op pad, moet toch nog wat doen in die richting, dus.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:23

Ik ben wel nieuwsgierig, ik hoop dat het wel goed wordt verzorgd, want dat is niks zo, voor dat paardje! Boos!(

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:45

Ben heel erg benieuwd.

...Dreaming with my eye's wide open...


SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:23

En ik ook suc6!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:07

Goed daar ging ik dus met mijn vooroordelen Bloos! .
Kwam daar aan en er kwam net een boertje naar buiten. De pony bleek van hem te zijn, en hij had gister idd ontdekt van het oog, en had het schoongemaakt e.d. Misschien niet helemaal de juiste oplossing maar hij doet er iig wat aan. De pony blijkt boven de 30 te zijn en daarom zo mager. Hij voert al kuil bij, maar het beestje wil niet meer dikker worden.

Ik voelde me wel echt zo'n stom pennymeisje Bloos , dat voor elke klit in de manen gaat zeuren, maar die man vond het juist erg fijn dat ik langs was geweest en bedankte me uitvoerig.
Eind goed al goed dus, Ik blij, Boer blij en straks Pony vast ook wel weer blij.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:10

Goed zo! Zie je wel dat het beter is eerst bij de eigenaar te gaan vragen? Wat nou als je die man de DB op zijn dak had gestuurd? Dat was niet zo leuk voor hem geweest.
Dus goed van je om het eerst hier te vragen en toppie dat je naar de eigenaar bent toegegaan om het te vragen, het had tenslotte wel ernstiger kunnen zijn. En fijn voor de pony dat alles weer goed komt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:12

mooi zo dat je niet meteen de DB hebt gebeld ... een vriendin van mij heeft al 2x de DB op haar dak gehad terwijl haar pony ernstig ziek was en zij vermogens aan medicijnen uitgaf om haar beter te maken ... (wat achteraf trouwens niet mocht baten)
En daar voelde ze zich er klote om dat iedereen de DB telkens weer belt ...

maar heb je ook een tip gegeven hoe hij het oog wle beter kon behandelen dan ?! want hij zal daar ook wel voor open staan dnek ik dan ?!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:28

Een ontstoken oog kun je het beste alleen schoonmaken met cammille thee. Als het heel erg wordt kun je bij de dierenarts er wat voor krijgen. Maar schoonmaken met cammillethee is vaak al voldoende!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:34

Heb hem verteld dat met lauw water schoonmaken het beste is. Had misschien moeten zeggen dat als het niet over gaat je de da dan het beste erbij kan halen, maar ik denk dat hij dat zelf ook wel snapt. Camillethee wist ik ook niet, weer wat geleerd.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:53

Hier.....dat zijn nou de betere "Pennymeisjes!"....netjes opgelost en niet meteen in paniek.....en voor jezelf ook een geruststellend idee dat er wel wat aan gedaan word!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 19:02

Ach ja precies, vond het toch echt sneu zo'n sliert etter uit zijn oog. En ben toch iemand die de boel een beetje in de gaten houdt overal, hoewel ik me weinig met dingen bemoei trouwens.
Ben iig weer gerust gesteld.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers