Bij het KPN zijn ze gek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Bij het KPN zijn ze gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:16

Boos!

We hebben de handelsonderneming verkocht per 31 maart, en de nieuwe uitbater wil graag dat de telefoon voortaan op zijn adres overgaat en wij willen dan graag dat hij de facturen ook gaat betalen.
Klinkt allemaal heel logisch....wie heeft er tot nog toe problemen mee?

Jij niet? Mooi, de KPN wel.... zucht.
Om de overdracht te bewerkstelligen moeten we aanleveren een ingevuld formulier, copieen legitimatie en uittreksels van Kamer van Koophandel.
Ook geen probleem; we hebben vorige week alles netjes opgestuurd.

Blijkt dat het uittreksel Kamer van Koophandel van ons, de partij die dus afscheid neemt, te oud is. Alles is nog steeds hetzelfde hoor, maar de datum is van 2000 en dat mag niet bij het KPN zucht....
Het uittreksel van hun nieuwe klant is wel recent genoeg.

Maar toch; de hele boel kan nu niet doorgaan omdat wij geen recenter uittreksel hebben. Verward
Ik bellen, maar nee hoor, onverbiddelijk, daar kunnen ze echt niet aan meewerken. Of ik dan in ieder geval de telefoon wel kan laten verhuizen? Nou, dat kon, dat kon ook telefonisch wel afgehandeld worden Clown
Welnu, laat de factuur dan ook meteen naar het aansluitadres worden verzonden... Nou, ook dat kon, kon ook wel telefonisch worden afgehandeld Clown

En over 2 weken bel ik ze dan wel, dat ze het foute kvk-nummer in hun administratie hebben staan...

Appeltje Eitje...
dat ze daar nou zo ongelooflijk moeilijk over moeten doen bij dat achtelijke KPN Boos!

ps het was wel sneu voor de ongelukkige dame die mij aan de telefoon kreeg... die moest deze domme bureaucratie nl verdedigen aan mij. Ik hoop voor haar dat ze daarna naar haar baas is gegaan voor loonsverhoging; vandaag heeft ze absoluut te weinig betaald gekregen Nagelbijten / Gniffelen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:32

Altijd lachen met die KPN. Haha!
Zo heb ik op mijn prikbord een orderbevestiging hangen gericht aan "Telefooncel KPN Telecom BV" op ons adres. Ze gaan er een ADSL aansluiting maken in hun telefooncel in ons hotel. Nou prima, ze doen maar!
Ik heb ze gebeld en het medegedeeld, nu moeten ze het zelf verder maar uitzoeken. Fakturen die ze gaan sturen in de toekomst stuur ik gewoon terug met "geadresseerde onbekend".
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 16-03-04 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:01

Ik dacht in eerste instantie aan een typefoutje. Veronderstelde dat er KWPN moest staan Lachen
Maar inderdaad, de KPN kan er ook wat van. Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:03

Ik heb een tijd een mobiel abonnement gehad bij KPN. Toen ging mijn telefoon stuk en heb ik met verlenging een nieuwe besteld. De levering daarvan liep weken uit tot precies in mijn vakantie (ging 3 weken naar Texel) Daarheen sturen was absoluut onmogelijk. Daar konden ze echt niet aan beginnen wegens fraude (wat nou fraude ik had het ding al betaald met een machtiging) Zou ik dus daar zitten zonder telefoon terwijl het daar nou juist nodig was.

Even nagedacht, verhuizen mag dat wel. Natuurlijk geen probleem, kon onmiddellijk telefonisch geregeld worden. Toen ben ik dus voor 3 weken verhuisd naar een vakantiehuisje op Texel en na de vakantie weer terug naar huis.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:06

Oké, maar waarom niet even via internet een nieuw uittreksel opgevraagd. Dat heb je binnen 1 werkdag in huis. Ik vind het niet heel raar hoor dat ze daar om vragen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 16:20

Ja, nieuwe uittreksel is zelfs al binnen.

Maar wat doet het er voor het KPN nog toe hoe onze situatie is? Ze hebben een uittreksel van ooit, we zijn al klant, en over 2 weken hebben ze niets meer met ons te maken.
Lekker belangrijk dan, zo'n nieuw uittreksel. Koe

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:06

Niet alleen KPN doet moeilijk over die uittreksels, hoor. Bijna elke instantie vraagt om uittreksels van maximaal 3 maanden oud...

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:39

Ik als rasechte kpnner(kweet niet wat dit allemaal losbrengt bij boze bokkers cq kpn klanten Nagelbijten / Gniffelen ) weet dat het helaas niet anders kan dmv een formulier en recentelijk kvk handel uitreksel..helaas. Misschien als je je het telefoonnr pb aan me kan ik iets voor je doen...of ff kijken hoe het ermee voorstaat. Je verhaal klinkt me trouwens wel bekend in de oren..misschien ben ik die diegene geweest die kpn aan het verdedigen was Knipoog

ik hoor het wel..

GR kpnner CLaudia

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:37

Kun je ook gelijk even naar m'n telefooncelkwestie kijken Claudia? Knipoog Ik zou teruggebeld worden, maar ik heb uiteraard niets meer gehoord. Lips are sealed

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:59

Ik las de eerste drie keer KWPN ipv KPN Lachen

Snapte al niet wat ze opeens met de telefoon te maken hadden Bloos!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:59

Yorghos schreef:
Niet alleen KPN doet moeilijk over die uittreksels, hoor. Bijna elke instantie vraagt om uittreksels van maximaal 3 maanden oud...

En dan nog 11 euro per stuk, = 44 euro per jaar als je er ieder kwartaal toevallig eentje nodig heb En wat heeft het dan voor nut he? Ingeschreven ben je toch al Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 01:12

En dat terwijl elke instantie die ze nodig denkt te hebben ze zelf eenvoudig op kan vragen via de internetsite van de KvK. Ook nog eens voor veel minder geld.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 10:19

Nou, we hebben inmiddels een nieuw uittreksel hoor...

en werkelijk: de enige verandering ten opzichte van de vorige is...de datum Verdrietig

Kostrpijsverhogende bureaucratie: wat een ongelooflijke onzin Boos!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:56

t heeft veel te maken met jurididche en wettelijke verplichtingen en aansprakelijkheden, op deze manier stel KPN zowel jou, de nieuwe klant als zichzelf zeker van het hele gebeuren, ze doen t echt niet om je te pesten.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:15

Ze mogen daarin wel eens wat flexibeler worden; die strakke billen gedoe is echt gewoon onzin. Ik zal de dingen wel te praktisch bekijken, maar hoe belangrijk is het dat de gegevens nog kloppen van je AFSCHEID nemende klant? Ik bedoel; ik was al aangenomen als klant, heb altijd keurig de notas betaald, kan een KvKbewijs overleggen...

Ze doen het misschien niet zo om mij te pesten, ze doen het wel omdat ze niet verder kunnen kijken dan hun bureautje lang is. Die mensen staan totaal niet in de praktijk, die zulke stijve regeltjes bedenken.

ik voel mij als klant dus helemaal niet beschermd ofzo, ik voel me onnodig belast met onzinnig papierwerk. Dus is de maatregel niet doeltrefffend; je wilt als bedrijf nl niet je klanten zo in het harnas jagen.

Maar goed, nog een maand of 2, dan heb ik helemaal niets meer met KPN te maken, want ook de prive telefoonlijn gaat eruit Nagelbijten / Gniffelen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:56

*haha* mijn vader moet dit topic zien, die krijgt al een allergische reactie als hij het woord KPN hoort Haha! Het is dat we erbij moeten zitten doordat ze de kabel verzorgen hier in de regio, maar aan mij zullen ze geen cent verdienen als het even kan! Klantonvriendelijk als de pest, die hele club