Hoe op te bouwen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hoe op te bouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:41

Omdat Lucky dalijk ingereden wordt kan ik er na 4 maanden eindelijk oprijden! Jah het begint nou toch wel te kriebelen..het gaat nu ook steeds beter tussen ons en ik denk dat hij nu ook wel doorheeft dat hij van mij is en ik niet van hem!
Maargoed..ik kan er dalijk dus oprijden maar hoe moet ik dan gaan beginnen want ik kan niet meteen een uur in de bak gaan rijden..
Moet ik beginnen met 10 minuutjes stappen en daarna stoppen en dit de eerste week 3 dagen doen ofzo?

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hebben jullie een schema gemaakt ofzo? Ik moet toch ff kijken hoe ik dat moet gaan doen omdat ik ook met school zit dan kan ik me ff orienteren..!

Dus tips?? reageren maar Tong uitsteken


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:47

als hij al helemaal ingereden is, heeft hij dus al wat gelopen.
ik zou idd rustig beginnen.
eerste week rustig opbouwen van 10 minuten naar 20, en gewoon wat draven. en figuren rijden, stil laten staan, enz. allemaal gehoorzaamheids oefeningen. En in de tweede week wat meer draven, en als je denkt dat het goed gaat, gallopeer je gewoon lekker!
veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:53

okeej! Ja ik ben bang dat ik zo enthousiast ben dat ik erop kan en mag rijden dat ik teveel doorsla..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:01

Ik denk dat het verstandig is om vanaf het begin les te nemen. Dan kan je instructeur/trice je ook meteen helpen aan een verantwoord 'trainingsschema'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:10

Ja ik ben al op zoek naar iemand..maar dan is het het verstandigst om met een halfuur les te beginnen..toch? Of gelijk een uur?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:46

Ik zou een half uurtje les nemen..Met een jong paard dat net is ingereden 3 of 4 dagen maximaal een half uurtje rijden,met veel stap werk..En simpele gehoorzaamheids oefeningetjes als stilstaan en weer wegstappen..Van draf naar stap en andersom..Simpele figuren zoals een grote volte etc..

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:48

Lees nog even de P&S van de afgelopen keer. Daar staat een heel artikel in over het berijden van jonge paarden.
Ik zie wel vaker dat er mensen een jong paard hebben en daar dan anderhalf uur achter elkaar op zitten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:51

P&S is dat Paard&Sport? Ik zal eens in de winkel kijken..

Ik wilde zoiezo de eerst weken alleen maar gaan stappen en draven..de galop komt nog wel..

Het is alleeen lastig een instructrice te vinden..bijna iedreen zit vol of heeft geen tijd..

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:01

Ja, maar die kun je volgens mij niet in de winkel krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:03

ow waar dan wel? het lijkt me wel heel interessant namelijk!

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:06

helaas niet nee. Moet je lid zijn van een vereniging geloof ik. Op zaterdag bezorg ik de post en dan zie ik hem geregeld door mn handen gaan

*jaloers is* Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:14

Je moet lid zijn van een vereniging EN lid zijn van de bond (KNHS).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 33 bezoekers