Hoe klitteband weet klittend te krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Hoe klitteband weet klittend te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 21:51

Ik heb van die mooie western beenbeschermers met 4 stukken klittenband eraan. Ik heb ze nu een jaartje en het klittenband klit niet meer Verward
Hoe kan ik dit weer klittend krijgen?

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:59

Dat is mij nog nooit gelukt. Ik bestel speciaal breder klittenband en zet er nieuwe stukken op.

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:05

Hmm, ik heb wel eens alle rotzooi eruit zitten peuteren, ging daarna wel wat beter maar is niet echt een leuk klusje. Boos!
Het helpt wel om als je eenmaal weer goed klittende hebt om ze na het rijden af te spoelen waardoor je het meeste vuil gelijk kwijt bent.

suc6


sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:20

Probeer het eens heel voorzichtig Scheve mond met een -nieuwe- staalborstel....bij mij werkt dat...
MVG Louis

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:22

Het ligt eraan of er vuil in zit ofdat de haartjes van de zachte kant of de harde kant allemaal 'kapot' zijn.
Met vuil erin is nog wel wat te redden maar als ze niet vies zijn en het werkt niet meer dan gok ik dat je aan de 'naai' Haha! moet.

:evaw:

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:41

IK heb er ook nieuw klitteband op laten zetten, ik heb ze nu nog voor de breek. En ik heb me zelf wel voorgenomen de keer daarop betere kwaliteit te kopen (had Harry's Horse, heb nu Professional Choice, en daar blijft het klitteband wel goed van)
Alle waar is naar zijn geld....Lips are sealed

Je suis Charlie.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:17

hier in duitsland hebben ze een nieuw apparaatje die je over het klittenband kunt halen om alle troep eruit te halen (en het dus weer goed te laten klitten) ik heb hem nog niet uitgeprobeerd maar hij schijnt goed te werken.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:22

hmmm, klinkt mij ook zeer bekend in de oren. Heb ze inmiddels alweer jaren, maar ze gaan nu dan toch ook los laten en als tijdelijke oplossing doe ik er sinds kort zwart plakband overheen. Nagelbijten / Gniffelen Maar op wedstrijd is dat natuurlijk geeeen gezicht Haha! Haha! !!!

Cassidy heb jij ze al lang in gebruik?? Blijven die dan "altijd" klitten, ook na jaren....zijn die echt een stuk beter dan harry horse??

Het klittenband vervangen is natuurlijk ook nog een optie , maar als Prof.choice idd zo goed is....

Ben benieuwd

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 07:25

Ik heb ook prof choice en je wordt gek van het klittenband zo sterk is het en als je gewoon af ne toe de rommeltjes er tussen ut haalt klit het weer net zo goed nee ik vind prof chocie super

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 07:51

Daar zijn inderdaad handige dingetjes voor, ik heb ze in nederland ook al gezien. Ik deed het voor heen altijd met een fijne haaknaald.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:37

@ CounTree: de Harry's Horse die ik had waren met een half tot een driekwart jaar "op", terwijl ze alleen maar in een binnenbak zijn gebruikt. De Prof. Choice heb ik nu drie jaar, en ze blijven goed...worden in buitenbakken met zand en prut gebruikt. Als het te erg wordt, even in de wasmachine. Op de plekken waar het klittenband is vastgenaaid worden ze nu wat gaa~r, maar het klittenband plakt nog perfect.

Voor mij in het vervolg maar een merk (als ik de centen kan ophoesten Haha!): Professional Choice!

Je suis Charlie.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 09:00

Bedankt voor de reacties, ik ga maar nieuw klittenband aanzetten denk ik want ik heb ze al een paar keer schoongekrabt met een borsteltje me ijzeren pennetjes voor kattenharen. Dat werkt even, maar houd ook snel op.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:20

ok cassidy! I know enough!!! Ik ga alvast sparen!!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:48

Ik had ook eerst beenbeschermers van Kieffer. Na een half jaar moest ik tijdens het rijden wel 10 keer afstappen, waardeloos dus. Ik heb nu inmiddels al 2 jaar zulke beenbeschermers van PC alleen dan van Eskadron, zijn ook super (voor en achter). Je kunt ze wassen, vies maken, wassen enz... Haha! OK dan!

Signe

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:08

PeppySan schreef:
Bedankt voor de reacties, ik ga maar nieuw klittenband aanzetten denk ik want ik heb ze al een paar keer schoongekrabt met een borsteltje me ijzeren pennetjes voor kattenharen. Dat werkt even, maar houd ook snel op.

Dat was mijn tip! Ik maak met een kattenborstel de `harde`kant van het klitteband weer schoon en hoppa...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:14

Ik heb het zelfs een keertje met een speld gedaan...hielp niet afdoende.

Op een gegeven moment is de rek uit de haakjes en helpt schoonmaken ook niet meer.

Je suis Charlie.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:49

Uhh met zeep wassen

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:59

Zet de stofzuiger erop Haha!

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:09

Ik was ze gewoon in het wasmachine. En dan blijven ze ook goed klitten

...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:33

Ik maak dat altijd schoon met de hondenborstel (zo eentje met buigbare pinnetjes). Dan klitten ze weer lekker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaraatje en 13 bezoekers