Gister weerzien met Fleur * om te huilen*...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Gister weerzien met Fleur * om te huilen*...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 21:13

Zoals enkelen van jullie wel weten, heb ik een tijdje op Fleur gereden, een merrie bij ons op stal. Was een beetje een raar verhaal, ze werd ineens weggegeven aan een grietje dat er in mijn ogen helemaal niet goed voor was. Zie ook:

[PP] Jaaaaah nieuw bijrijdpaard!! Gestopt met SuperJur.

[VvdD] Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...

[VvdD] Keuze is me makkelijk gemaakt... Fleur gaat weg...

[VvdD] SuperJurga is back, Fleur is weg...*dubbel gevoel*

Toen Fleur wegging, ging ze naar een stal richting Veenendaal. Via mijn hoefsmid kon ik af en toe nog wat informeren of ze daar nog steeds stond, maar op een gegeven moment hoefde hij ook niet meer te komen, dus was ik Fleur 'kwijt'.

Vorige week zaterdag kwamen er een vrouw met dochter die mijn vader kende via zijn werk. Zij staan met hun paard op de Foliohoeve in Bennekom. Ik weet niet hoe we erop kwamen, maar ik kwam erachter dat Fleur bij hen op stal stond, zelfs in dezelfde schuur. Van hen hoorde ik dat het grietje nog steeds zo waardeloos met Fleur omging, ze reed nog steeds belabberd en het dier was echt ongelukkig. *au* Verdrietig

Gisteravond was dus de hengstenshow op de AB-stal in Bennekom en ik meende me te herinneren dat daar ook de Foliohoeve was. Ik ben er dus met Roy heengereden. Na flink zoeken (echt moeilijk te vinden voor mensen die er de weg niet kennen....) met twee vrouwen die we onderweg tegenkwamen en ook zochten, kwamen we aan op bestemming. Ik had al tegen Roy gezegd dat die vrouwen me zo bekend voorkwamen, maar kon me niet bedenken waarvan. Scheve mond
Op de Foliohoeve werden we meteen herkend en meegetroond naar de stal om het paard te bekijken. Ik had echter niet veel oog voor de leuke vos, ik werd als een magneet richting Fleur getrokken. Er was me al verteld dat ik haar maar niet moest aaien, ze zat onder de schimmel. De reactie van haar 'eigenaresse' was: 'Oh, hoe kan dat nou?' Ze had het dus nooit gezien en het was echt heel duidelijk!

Maar goed, het deed mij flink pijn haar zo te zien staan, arm paard. Ze keek niet erg rustig uit haar ogen en de schimmelplekjes zaten op haar huid. Ze zat ook slecht in het haar. Ik moest moeite doen mijn tranen in te houden. Op zo'n moment heb ik het echt slecht. Huilen Huilen Huilen Dit paard verdient zoiets niet.

Nimondro hebben we kunnen redden, Fleur helaas niet. Ik hoor elke week bijna wel van iemand dat Nimo er zo goed uitziet, dat 'ie zo ongelukkig was en dergelijke. En dan zie je Fleur zo staan en breekt je hart. Ik had iets met dat dier.

Maar goed, tijdens de hengstenshow kwamen we dus in gesprek met die twee vrouwen en het bleek dus dat zij in het begin een keer bij Nimondro waren komen kijken, ze vroegen nog maar een paar keer of hij echt niet te koop was. NEEEEEEEEEEEEE dus *LOL*.

Nog iets positiefs aan die avond: die mensen die bij ons waren geweest om de paarden eens te zien, waren erachter gekomen dat onze Nimo van de vriendin van Henk van Donkelaar van de AB-stal is geweest (Marja Klok). Dat was ook de naam die nog op zijn papier stond voor wij hem overschreven op naam. Wist ik veel, ik had al bijna een keer contact opgenomen met de oude eigenaar en nu heb ik haar dus al ontmoet. Ze komt binnenkort Nimon weer eens bekijken, dat wilde ze heel graag. Ondanks dat ze druk was met de show, nam ze even de moeite twee oude foto's van Nimondro op te zoeken, als drie-jarige. Oh die kop, kon niet missen *LOL*. Dus ben benieuwd of ik nog achter wat info kan komen als ze langskomt.

Dus ja, het was een raar dagje. Leuk de oude eigenaresse van Nimondro te hebben ontmoet, foto's van hem te hebben gekregen. Maar wat deed het weerzien met Fleur pijn...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:27

echt erg is dat met fleur, ik weet heel goed hoe dat voelt..-roowz-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:28

echt erg is dat met fleur, ik weet heel goed hoe dat voelt..-roowz-

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:53

Tsja meis, You can't save them all. Maar wat doet dat godverse pijn soms!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 21:55

Ik heb even voor de stal gestaan, alleen maar gestaan. tegen haar gekletst en gekeken. Toen ben ik weggelopen en heb niet meer achterom gekeken. Té erg.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:05

Wat een k.. verhaal.. Het is verschrikkelijk om te zien dat je gelijk had wat betreft haar nieuwe eigenarese.. En dat er dan totaal geen verbetering maar eerder verslechtering was.. Ik heb vroeguh een soort gelijk verhaal meegemaakt met mijn verzorghengst.. 3 jaar gereden, alles meegedaan.. toen werdt hij door de eigenaren onder mijn kont weggetrokken en verhuist.. Deze stal was te ver om hem te blijven verzorgen.. Ben nog 1 keer geweest..Heb gehuild en ben vertrokken.. Brrr krijg nog kippevel als ik daar aan denk. Kan me helemaal voorstellen hoe je daar voor haar box hebt gestaan en dat je ook niet meer omgedraaid bent..
*knuf*

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:12

in een wordt vreselijk..

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:43

O, wat erg! Veel sterkte, het hakt er zo diep in als je een dier dat je zo dierbaar is op zo`n manier aantreft! Gelukkig zijn mijn lievelingen altijd goed terecht gekomen, maar één veulen van mijn vader is via via bij een onkundige eigenaar terecht gekomen die het halster nooit heeft vervangen in het eerste jaar. Dat zat dus vastgegroeid in de paardeneus, op den duur... Je voelt je echt hondsberoerd als je zoiets hoort!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 07:07

he bah das inderdaad erg vervelend als je ziet dat een paardje niet echt lekker terecht is gekomen.............balen !!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:31

Ja, dat doet zeer. Ik heb ook altijd gedacht dat Tara geslacht was. Gelukkig heb ik haar teruggevonden en heeft ze het nu super.
Strekte met deze ervaring en hopen dat ze ooit nog goed terecht komt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:07

Dat is rot om een paard zo te zien staan. Sjonge zeg. Wat naar (zag gezegd). Verdrietig Ook slordig van de schimmel, het is zo goed te behelpen maar als je er niks aan doet Brrrr.

Wel erg leuk dat je de nimo zijn vroegere eigenaresse tegen het lijf bent gelopen!

:evaw:

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:33

Ik heb zo iets ook mee gemaakt en krijg er weer helemaal kippenvel van. Je voelt ze zo verschrikkelijk machteloos.

Bij mij ging het om een hele leuke zwartbonte merrie, echt een schat die er super uit zag. Door omstandigheden ben ik gestopt haar te verzorgen. Maar toen ik er een half jaar later weer eens langs kwam was ze onwijs mager en zat ze helemaal niet lekker in haar vel. Ik heb er toen helaas niets aan kunnen doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:31

Tjonge wat moet dit pijn doen aan het hart. Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo met dieren kunnen omgaan. Meestal zijn zulke mensen dan zo arrogant dat ze gewoon niet willen aannemen dat iemand anders wel eens gelijk kan hebben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 11:39

Arrogant is inderdaad het woord dat ik wel aan de nieuwe eigenaresse durf te hangen. Ik kan hier ook niet bij hoor. Grietje had hele verhalen over wat ze allemaal met andere paarden deed en hoe ze het vorige paard van de eerste eigenaresse van Fleur wel niet verzorgde, maar het is in mijn ogen allemaal blabla. Ik heb haar trouwens ook nog gezien op die hengstenshow, had nou net even niet gehoeven.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:28

Vervelend om haar zo aan te moeten treffen zeg .. ik zou me echt rotschrikken .. Verdrietig volgens mij als ik haar tegen zou komen (zoals ik jouw geval op de hengstenshow) zou ik me niet zo netjes kunnen inhouden zoals jij gedaan hebt .. ookal weet ik van te voren dat het toch geen zin heeft ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 21:06

Bij zo'n meid kom je toch niet over en bovendien had ik geen behoefte haar nogmaals te spreken. Ik hoop met heel mijn hart voor Fleur dat ze het snel beter treft.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:52

Ik hoop met je mee! Ik weet nog goed hoe je baalde toen je die andere topics schreef, en dan dit er ook nog bij. Hopelijk vindt ze ooit wel een baasje die goed voor haar zorgt en lief voor haar is.

:D

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:29

Wat balen zeg, als je een geliefd dier in zo´n toestand terug vindt Verdrietig !
Misschien is ze wel te koop ??!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 07:45

Aah wat erg dat je haar zo hebt moeten zien!!
En zoiezo dat ze haar zo behandelen!
Hopelijk krijgt ze ooit nog een goed baasje!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 13:46

Ik denk niet dat ze te koop staat, daar wist in ieder geval niemand iets van af. Madam vind het volgens mij ook maar al te mooi een paard te hebben, ouders sponsoren toch...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

solo_gekkie
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gister weerzien met Fleur * om te huilen*...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:10

heej,,wat erg voor je,niet luek Ach gut
maar ik heb een vraagje,,heb je een foto van fleur?ik heb ook op die manege gestaan(althans een verzorgpony gehad)en mischien ken ik die ook wel(ben wel benieuwd)

kus

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Gister weerzien met Fleur * om te huilen*...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:12

Oud topic. Ik TeM even.

[o]

Anoniem

Re: Gister weerzien met Fleur * om te huilen*...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:13

Antiek topic --> slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers