Paard afgeschoten door politie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Paard afgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:15

Bij ons in de buurt is een paard door de politie afgeschoten. Hier het hele verhaal.

Er stonden in die wei 2 tweejarigen. De hoefsmid kwam en de eigenaren hielden het ene paard vast. Een lang touw en allebij aan een kant zodat(dachten ze) het paard niet weg kon. Maar als je een beetje slim na denk moet je dan met z'n 2en aan 1 kant gaan staan zodat je het paard nog om kan trekken als die em wil peren.
Maar ja de hoefsmid komt en ze beginnen met het paard bekappen. Even gaat het goed maar na 5 minuten flipt het paard en begint te stijgeren. De mannen die het paard vast hebben. 1 laat los de andere vliegt over het paard heen en breekt zn enkel. Het paard rent door de stroomdraden heen en door het prikkeldraad. Rent de snelweg op en rent zo een paar hondermeter op de weg. Met het touw om zn benen.

Later rent het paard een wei in en gaat bij een paar shetties staan. De eigenaren durfen er niet meer bij in en halen de politie er bij. Die willen ook niet en ze ebllen de veearts op. De veearts komt. De eigenaren willen dat het paard een verdovingsspuit krijgt zodat ze hem zo mee kunnen nemen. Maar de veeart doet dit niet omdat als je het paard een verdoving geeft nog 200 meter weg kan rennen en wie weet waar hij dan heen gaat?

Nou dan wil de eigenaar hewt paard niet meer hebben omdat hij vlees wonden aan het been heeft (volgnes mij gaat het alleen maar om de centen van de verzekering)
Maar ja het paard moet worden afgeschoten. De politie roept de ME op en die moet het paard dan maar dood schieten. Na 1.5 uur komt die ME en begint er 1 te schieten. De eerste keer mis en heeft het paard een vleeswond op zn borst. De 2e keer is die wel raak en het paard zakt in mekaar. Dood.

Nou vraag ik me af wat jullie hier van vinden?
Ik vind het dikke onzin dat een paard (mooi jong tuigpaard)
afgeschoten wordt omdat hij vleeswonden aan het been heeft.
Stomme lui. Wat vinden jullie?

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:18

Echt belachelijk Boos!
Dit is gewoon te gek voor woorden Scheve mond

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:20

Ik vind het vreselijk!!! Dit kan toch niet... Dan hebben de politie zoveel cometaar op de dierenmishandeling van de laatste tijd. Nou zelf doen ze daar dus ook aan mee... Je schiet toch niet zomaar een paard af omdat hij een vleeswond heeft???
Ik heb hier geen woorden voor....vreselijk gewoon!!!!!!!!!!!

Lachen Een nieuw jaar een nieuw begin Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:23

Wat een verhaal zeg... echt niet normaal zoals jij het beschrijft :/

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:26

Ellende schreef:
Wat een verhaal zeg... echt niet normaal zoals jij het beschrijft :/


tja sorry maar het is toch echt zo gebeurt.

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen reet van geloof

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:31

Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal...Ik kan me niet voorstellen dat een paard wordt afgeschoten om die reden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:33

ik geloof er ook vrij weinig van
waar zou het dan gebeurt moeten zijn?
als het echt waar is, is er vast wel ergens op internet een nieuwsbericht van zoiets te vinden dan !
en normaal schiet de dierenarts wel een verdovingsspuit dus dat is ook al erg vreemd...

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:34

Volgens mij doet de ME zomaar iets niet hoor. Verward Ik geloof er net als gijsenkim niet veel van.

Maar als het wel zo is vind ik het zwaar belachelijk!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:35

OK....ben je erbij geweest?
Heb je gezien hoe het dier er uit zag en weet je dus zeker dat het enkel maar een paar vleeswoondjes waren?

Als het waar is heel erg rot....maar denk je echt dat de verzekering uitbetaald als die mensen zomaar hun paard dood laten schieten?
Dan zouden er in Nederland aardig wat mensen op die manier aan hun centen komen.
Voor zover ik weet *en eff logisch nadenkt* zal de verzekering *als die mensen een verzerking hebben* alleen uitkeren als bewezen kan worden dat het dier niet normaal verder kon leven met die wonden.
En niet omdat het enkele vleeswondjes zou hebben.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:35

gewoonIsa schreef:
Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal...Ik kan me niet voorstellen dat een paard wordt afgeschoten om die reden.



neej niet alleen om die reden. Niet alleen om de vleeswond. Die eigenaar heeft het gewoon zo bekenen op welke manier verdien ik het meeste geld.
Toen het paard dood was kreeg hij mooi veel geld van de verzekering omdat hij het paard had verzekerd.

De veearts heeft een toestemmingsvormulier ingevult en klaar.

De eigenaar wou het paard gewoon niet meer mee naar huis nemen en wou geld verdienen. Als jullie het niet geloven nou dan niet.

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:36

Het lijkt me inderdaad nogal sterk dat ze 'zomaar'een paard afschieten...Lijkt me dat ze dat alleen doen als er zich een levensbedreigende situatie (voor mens) voordoet...
Mocht het wel waar zijn,is dat natuurlijk ontzettend rot!

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:36

jah ik geloof er ook echt helemaal niets van de politie doet dat echt niet zo maar en de ME al helemaal niet zo snel want me oom zit daar ook bij en die heb nog nooit van die dingen meegemaakt dat ze zo maar een dier dus nu een paard doodschieten

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:39

en ja ik ben er bij geweest. En als de veearts toestemmingsformulier invult moet de verzekering betalen.

En de veearts besloot goed. Het was vlak aan de snelweg. Als het paard nu weer er vandoor gaat en onder de auto komt. Heb je een nog groter ongeluk.

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:40

ben benieuwd naar het mediabericht

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:41

gijsenkim schreef:
ben benieuwd naar het mediabericht


staat hier wel in het regionale weekblad

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:42

ik geloof niet dat het (precies) zo is gegaan. Ik denk dat de ME niet eens om zo'n reden een paard MAG afschieten.
ALS het wel zo gegaan is:
ik het er dan geen andere 'woorden' voor.

Ikke ---> Lovers <--- Robin

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:44

iloveperry"]
[quote="gijsenkim schreef:
ben benieuwd naar het mediabericht


staat hier wel in het regionale weekblad
[/quote]


url naar bokt toe sturen dan komt het op de voorpagina. Als het in de krant staat dan is er ook een digitale versie van, die opzoeken en aanmelden bij nieuws............

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:47

regionaal weekblad komt alleen in ommen en omstreken. Er is geen digitale versie van.

Als je het niet gelooft ga dan iemand anders eriteren

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:50

politie schiet alleen dieren neer, als ze zeer ernstig verwond zijn, of een gevaar op leveren voor andere, dan nog moet er eerst een dierearts komen om toestemming te geven. en waarom word dat paard niet gewoon gevangen?? en als hij dan toch in een wei sta bij andre paarden, dan kan je hem toch later even pakken , als hij wat rustigere is. Ik heb mijn twijfels of het waar gebeurt is, en zo ja het is waar. belachelijk, meer kan ik er niet van zegge.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:50

Belachelijk Verdrietig
Dat doe je toch niet... arm dier.

Bokker sinds 02-02-03.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:52

Ik vind het een vreemd verhaal hoor, ik werk bij de politie als burger (dus niet als agent) en bij ons zouden ze nooit de ME in dienst roepen om een paard af te maken. Ze roepen hoogstens de dierenambulance erbij maar ze zullen nooit een paard zomaar op verzoek van de eigenaar afschieten. Ik geloof dat ze dat ook niet eens mogen doen.

Als ze het al hadden gedaan/gemogen hadden de agenten dat zelf wel alleen afgekunt, ze hebben zelf een wapen en zijn dus zelf wel instaat het paard af te schieten indien nodig. Alleen al om die reden is het een vreemd verhaal.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:33

Ik heb dit dus ook meegemaakt, maar dan met 2 stieren. Ik was een dagje met mijn DA mee spoedvisites rijden. Mijn DA werd opgebeld door de kliniek omdat er 2 stieren losliepen (zo'n 300-400m bij een snelweg vandaan- maar om daar te komen moesten ze wel een brede sloot (3m)e oversteken)
Helaas was de rijkspolitie er al bij. Al met al waren er zo'n 15 mensen en we hadden de stieren in een hoek gedreven, Da schoot met verdovingsgeweer maar het pijltje ketste af bij 1 stier en die begon op een sukkeldrafje de "ring" dei we gemaakt hadden te doorbreken. De andere stier was wel geraakt. Op het moment dat de stier zo'n meter of 3 door de ring gebroken (langs mij) was, begint die ene idioot met zijn pistooltje te schieten:
1. een stier van 300-400kg kun je niet van achteren met een pistool doden ! je hebt alleen kans als je hem tussen zijn ogen raakt!
2. hij schoot letterlijk langs mijn knieschijven
3. de andere agent (die blijkbaar zag wat zijn collega wilde doen) riep hem dat hij dat NIET moest doen.

GEvolg 2 stieren op hol want meneer John Wayne had ze nu beiden geraakt, dus ze waren nu helemaal over de zeik. Ik heb ondanks de de sloot toch voor de zekerheid een sprintje (over omgeploegd land) getrokken naar de snelweg, en daar de wacht gehouden.

De ene stier was in zijn longen geraakt en storte na een kwartier neer, dat werd een noodslachting. De ander die al verdoofd was + aangeschoten gaf het al sneller op, maar moest ook uit zijn lijden verlost worden.

Doordat ik in de vuurlinie stond heb ik nog een week zware hoofdpijnen gehad (lawaai pistool). Tegen de agenten hebben mijn DAP een klacht ingediend, de desbetreffende agent werd geschorst. Hij heeft mij onnodig in gevaar gebracht door langs mij te schieten...en blijkbaar ook mijn DA, zo hoorde ik later Boos! maar het ging allemaal zo snel, had dat destijds niet in de gaten.

Dit gedoe heeft trouwens de krant ook niet gehaald.

Volgens mijn Da, komen dit soort taferelen vaker voor als er politie in het spel is, maar dit had hij ook nog nooit meegemaakt (is al 30 jaar DA)

Ik had op het begin best wel een trauma, ik ben niet zo flauw aangelegd (wel eens meegeholpen met een keizersnede bij een koe ? ik vaak genoeg, kan dus goed tegen bloed Haha! ) maar dit was ZO ONNODIG. Ik zie het namelijk zo, het was op een zondag, ze hadden best NOG een wagen kunnen mobiliseren (ze zaten al 2 uur achter die koeien aan dus tijd zat!) die mochten ze toch de sloot oversteken, het verkeer tegen te houden! Maar dit gevaar was er sowieso in mijn ogen niet, althans niet voordat ze begonnen te schieten, toen werden ze natuurlijk wel dol.
Dat "trauma" had ik overigens niet van de stieren, maar het feit dat ik kotsmisselijk werd als ik een politiewagen zag in de weken daarna Boos!


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:42

vaag! mijn buurman had 2 wilde hooglanders die losliepen en vervolgens bij ons diir het land over de weg zijn weggerend, de auto van mij pa hebben aangevallen met hun grote horens om vervolgens richting snelweg te rennen!! mijn pa en nog een paar hebben toen snel de autos bij de snelweg gezet zodat ze misschien bang waren en niet de snelweg om durfde en de andere kant(bos/dijk) op zouden gaan! de veearts schoot gewoon verdoving op ze...helaas beetje mislukt omdat de beesten helemaal waren doorgedraaid....dus uiteindelijk zijn ze afgeschoten!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:46

gijsenkim schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen reet van geloof


We zijn het weer een keer eens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, DogWords, Lanoca, maitestar23, Mark0919, Mette en 44 bezoekers