Wat een dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 19:39

Tegen half 11 was ik op stal. Janneke was net een briefje aan het schrijven of ik de hengst wou rijden etc. De boer en boerin waren al weg na een kop thee maar aan het werk gegaan.
Nadat ik de paarden had begroet heb ik de stallen die Janneke al had gedaan gestrooit. daarna liep ik naar de veulenboxen(bij de koeien) daar aangekomen hoorde ik een heel zielig gekreun/geloei.
Ik had meteen kippenvel was zo'n akelig geluid!.
Tja ik zag zo snel niet iets dus ik op m'n stalschoenen de koeienstal in (lekker gelibberen over de roosters)Daar zag ik een koe liggen die dus echt heel raar lag en ook vreemde geluiden maakte hij lag wel in een ligbox maar met z'n voorpoten helemaal naar links en de achterpoten helemaal naar rechts.
Hij had z'n ogen dicht en was heel klagerig aan het loeien maar ook heel zacht. terwijl ik er om heen liep kwam er een boel slijm aan de achterkant eruit.. oooh nee heb ik weer ben ik eens alleen gaan ze een kalf krijgen!!!Omdat ie binnenkort moest kalveren had ie al een halster aan maar hij hoeft eigenlijk pas volgende week ofzo. Ik weer terug gegliberd om een halstertouw (met panieksluiting *grijnz*) te halen. maarja probeer dan maar eens een paar honderkoe op te hijsen. Nouja na het nodige getrek en geduw stond ie dan op z'n poten. Tja naast melkvee hebben wij ook fokvee(voor het ras en kleur in stand te houden) dit is dus een pimolthese(schrijf je dat zo?) koe een fjordkleurige met hele mooie ogen en een donkere snuit die zijn dus niet met melken in handen geweest en niet zo tam gelukkig was ie te beroerd om tegen mij in te gaan.. pasje voor pasje heb ik 'm richting melkstal getrokken. alleen daar is een drempel en dan een gang naar de stal waar ze kunnen kalveren.
Ik kreeg dat beest nooit die drempel over.
Ondertussen had ik al hele gesprekken ; brave meid goed je je kan het blabla toen ik begon over een schop onder z'n reet en ik richting kont liep nam ie een sprong en waggelde in een sukkeldrafje het gangetje door ik er achteraan en daar stond ie me braaf aan te kijken in de kalverbox van zie je wel ik weet heus wel de weg.
Ondertussen kwam Janneke die ik had gebeld eraan en die riep meteen dat ie ziek was en geen kalf kreeg Frans had al gevraagd of we op 'm wilden letten maar dat was ze vergeten tegen mij te zeggen het arme beest had uierontsteking en is hoogdrachtig dus waarschijnlijk ontstekingsslijm wat eruit kwam *getver*
Nouja terwijl de koe als een zielig hoopje op het hooi lag (stro is op ivm mkz)hebben we samen de rest van de stallen gedaan.
's middags kwam de boer terug en die vraagt zich nog af hoe ik in m'n eentje die koe daarion heb gekregen haha ach teamwork van de koe en mij Knipoog
de koe was veel slechter geworden had koorts enzo en er kwam nu ook pus uit de uier(arm beest) we hebben peneceline gespoten en een beetje het pusweggemolken arme beest was helemaal van de kaart. hopen dat het morgen beter met d'r gaat en dat er straks niet iets met het kalf is......

1ste paasdag ben ik de heledag bij hun in huis tot 's avonds laat moet ik naast de paarden ook alle koeien verzorgen Janneke is er niet en de boer en boerin gaan naar hun kinderen. was wel fijn om te zien dat het de boer goed deed er even uit te zijn......

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 19:54

wens je sterkte dan Kim komende zondag.
Jammer dat ik naar me oma moet anders was ik je wel gezelschap komen houden!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 20:07

mag niet he met de MKZ maar wel lief van je

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:24

ahhhh zielige koei en snielige kimmie!!!! maar wel dikke teamwork hoor! goed man!!! *LOL* *LOL*
sterkte voor zondag

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:31

Aaaah zul je altijd zien dat er iets gebeurt...zielig, maar gelukkig wist je wat je moest doen.....veel plezier zondag maak maar een heel lief paasontbijt voor alle dierjes daar.....wortels en bixs en brood enzo.....en voor jezelf een heerlijk groot chocolade paashaas Lachen Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 21:46

haha wist ik wat ik moest doen grapjas hehe nummer 1 opdracht is altijd de veearts bellen maar die mag niet komen fijn! zag dat beest al doodgaan maar gelukkig viel het uiteindelijk nogwel mee.
ene sterkte voor zondag ik wil niet te depri overkomen maar ik vind het ergens wel erg fijn en leuk om een boerderij voor 1 dag te runnen ik bedoel hoeveel meiden dromen daar niet van om voor 1 dag een eigenpaarden bedrijf te hebben Tong uitsteken en ach die koeien ......ze zijn bont ........

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:50

TEAMWORK...
had je achter af nie zoiets van.. wooooow heb k die koe helemaal daar na toe gesleept???

hardstikek goed hoor!!!!!

veeeeel plezier zondag!!!
(hopelijk gaat t wat beter met die koe!!)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 22:20

Hee Kim, nooit aan gedacht om je van tandartsassistente om te scholen naar dierenartsassistente? Lachen Wel hartstikke goed hoor, dat je in je eentje die koe van d'r plek hebt gekregen. Hoop dat ze snel weer de oude is! En sterkte zondag, hoop voor je dat er niet weer van die gekke dingen gebeuren...