stoppen op deze stal of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 15:29

Zoals een paar hier misschien al wel weten, ik werk dus op een stoeterij. Voordat dit een stoeterij is geworden, was het een manege, waar ik ook heb gereden *LOL* . Toen hielp ik ook altijd met de beginnerslessen, stallen uitmesten de pony's opzadelen enz. Maar na 4 jaar stopte ze al met de manege Verdrietig en werd het een stoeterij. Omdat ik hier al vanaf het begin reed, vroegen ze of ik wilde blijven. Dat wilde ik natuurlijk wel...want Skippy (mijn lievelings- en verzorgpony die ik al 4 jaar had) stond er nog en zou er eigenlijk voorlopig ook nog blijven staan, maar alles liep helemaal anders dan ik verwacht had... Verdrietig Verdrietig
Skippy ging al na 3 maanden naar Texel... Huilen Verdrietig Huilen ...dat was dus helemaal niet leuk, want ze was echt mijn vriendin en is ze nu nog steeds Lovers . Toen ging ik dus op Tinne rijden, was echt heel leuk, maar na een jaar werd zij ook verkocht Verdrietig Huilen Verdrietig ...NAAR ZWEDEN! Toen natuurlijk weer heel veel verdriet gehad...maar ik mocht op Oginia rijden, die ging ook al na 3 maanden weer weg... Verdrietig Verdrietig Verdrietig , weer heel veel verdriet gehad...en nu is er gewoon zoveel verandert daar...al mijn lievelingspaardjes zijn weg, Floraquina staat er nog wel...maar toch...Er zijn nu ook al 2 mensen ontslagen omdat de eigenaar geld te weinig had...YEAH RIGHT, hij kocht daarna wel 2 gloednieuwe vrachtwagens voor op wedstrijd. In de vakantie ben ik er van 's ochtends 8 tot 's avonds 5, en dan doe ik dus echt heel veel vind ik dan. Als ik er kom eerst 6/7 paarden buiten zetten, die na een paar uur weer wisselen. De hele dag paarden op en afzadelen, paarden in en uit de stapmolen halen, paarden wassen voor wedstrijd en klaarmaken voor op de vrachtwagen (hoeft niet elke dag natuurlijk), spullen schoonmaken (dat moest 1 à 2 x per week gebeuren), als ze gaan springen moet ik de hindernissen bouwen. En als ik zelf wilde gaan rijden moet ik maar even wachten...en als ik dan eindelijk mag gaan rijden, word ik na een half uur al weer terug geroepen omdat ik dan weer iets voor hun moet doen. Daarom ben ik al een paar keer gaan vragen of ik niet betaald mag krijgen in vakanties...maar nee, dat wilde hij niet, want dan zou iedereen komen... Frusty . Nu ben ik dus heel erg in twijfel of ik moet stoppen of niet Verward ...Gisteren ben ik weer geweest en dan is het gewoon hartstikke gezellig en ik kan alle paarden ook niet missen, want met elk paar heb ik wel een band (niet met allemaal even goed natuurlijk...)... Wat zouden jullie doen??

xxxSanne

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
What would you do if every time you fell in love Lovers you had to say goodbye Verdrietig ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-10 16:47 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 15:43

Als je zo hard werkt voor dat bedrijf dan mag daar best iets tegenover staan. Dat kan van alles zijn, rijden, lessen, geld, het hangt er ook vanaf waar jij zelf het meeste waarde aan hecht. Probeer eens voor jezelf te bedenken wat jij een goeie 'beloning' vindt voor alles wat je doet en probeer daar eens over te praten.
Als er niks tegenover kan staan, dan moet je precies zoveel doen als dat je zelf leuk vindt en niet meer.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 16:20

Als ik iets niet wil doen, zeg ik dat ook of als ik ergens geen zin in heb ofzo...maar dan draaien ze het toch weer zo, zodat ik het wel moet doen! Party!! Ik weet het echt niet meer... Verward

xxxSanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 16:53

Als ik het zo hoor, dan weten ze aardig gebruik te maken van jouw welwillendheid.
Je kunt er ook minder vaak heen gaan, dat is je eigen keuze.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:04

haha, ik deed dat dus echt nooit wat jij doet. maar ik ben dan ook extreem verwend. Ik ga me niet uit de naad werken voor iets waar helemaal nix tegenover staat. Ik zou dus stoppen. Kijk het nog even aan. praat erover en als er geen verandering/verbetering in komt gewoon kappe!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 18:03

Ik wil eigenlijk ook stoppen, ik heb het er vandaag weer met mijn ex-instructrice over gehad (1 van de mensen die dus ontslagen is) en zij zei ook al dat ik het zelf moest weten. Scheve mond\ Maar nu heb ik weer een paardje om op te rijden (het paard waar zij altijd op reed) en ik wil voor haar paard wel blijven gaan, want er is niemand anders die erop wilt rijden.
Nu weet ik dus helemaal niet meer wat ik moet doen Verward .

xxxSanne

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:04

jij wordt daar gewoon uitgebuit, en dat moet je niet pikken, ga daar gewoon lekker heen om dat paardje te rijden, daar tegenover staat vast dat jij wat werk moet doen, doe dat dan, maar ga niet de hele dag werken voor een half uurtje rijden
zolang jij erbent zullen ze dingen van jou vragen, ben jij er neit dan vraagt ook niemand wat van jou
en waarom ga je geen lekkere buitenrit maken, dan is er niemand die jou zomaar van je paard afsturen kan
maar zoveel werk als jij daar doet, dat zou ik echt niet pikken, dat is geen vrijwilligers werk meer

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:09

Sanne, dat die ponies eigenlijk voor de handel waren, was te voorzien, alleen hadden ze je dat van te voren moeten zeggen zodat je dat in had kunnen calculeren. MAar veel paardenhouders gaan niet eerlijk om met de mensen die voor ze werken. De betaling is of laag, of er is er geen. Ik vind die echt een typisch voorbeeld. Voor jou is het hobby, ik zou er dus weggaan. Dat rijden dat leer je daar zo niet. Je bent op een manege wat dat betreft beter af.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 16:31

Ja, ik weet nu wat ik ga doen. *LOL* Ik ga er gewoon heen om "mijn" paardje te rijden en dan ga ik naar mijn nieuwe verzorgpaard (ik heb er hier in de buurt eentje gevonden). Thanx voor de reacties!

xxxSanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:07

Je weet idd als het verander naar een handelstel, het goedkope woord voor stoeterij.
Dat de paarden verkocht gaan worden.
Dit is die mensen hun inkomen en je kunt niet verwachten dat ze een paard voor je houden.

Zelf heb ik ook een hele tijd op een handelstal gerreden en deed daar ook alles. En ik werd daar ook niet voor betaald.
Maar ik mocht wel elke dag rijden en op hun kosten lessen.
Zelf vond ik dat toen genoeg.
Ik heb er ontzettend veel geleerd, een heleboel ervaring die ik nu anders nooit gehad had.
Dus heb ik er geen spijt van.

Het verkopen van de paarden vond ik ook nooit leuk maar ja ik wist het ook van te voren.
Tot dat Kawa verkocht werd en dat kon ik niet goed hebben dus heb ik die zelf maar gekocht, nu weet ik dus zeker dat die nooit meer gaat Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 17:18

Ja ik wist ook wel dat het een handelsstal was, maar ze hadden tegen mij gezegd dat Tinne Lovers in ieder geval nog lang zou blijven. Dat was dus niet.

Sinds het een stoeterij is geworden, heb ik niet veel meer bijgeleerd, alleen om met dekhengsten te werken. Vandaag had ik een smsje van iemand gehad die daar werkte en vroeg of ik zaterdag weer kwam...*zucht*...eigenlijk wil ik niet weg.... Verward Ik weet het echt niet meer, vanmiddag dacht ik nog wel dat ermee zou stoppen...maar ik kan het gewoon niet...stom eigenlijk, maar ik kan gewoon niet zonder die paardjes daar... Clown . Ook al is er veel kans dat er binnenkort weer een paar paarden weggaan (er moeten een paar paarden weg, omdat ze niet "goed genoeg" zijn). Maar daar moet ik mezelf dan maar proberen overheen te zetten Verdrietig .

Ik ga in vakanties en weekends 's ochtends naar mijn verzorgpaardje en shets en dan 's middags ofzo naar de stoeterij...ja...ik denk dat ik het zo maar ga doen.

Nogmaals iedereen thanx voor de reacties...

xxxSanne

Annika

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:54

Ik heb dat ook al meegemaakt en ben
dus wel weg gegaan!
ik weet het is heel moeilijk maar als je al weer nieuwe mensen heb leren kennen dan gaat het heel gemakkelijk!
groetjes Annika