Vrije stap en de jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Vrije stap en de jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:10

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt Verward Een keer in de B, waar ik twee proeven reed, had ik mijn paard bij de vrije stap in de eerste proef ingesteld zoals ik het had geleerd Schijnheilig : nek recht, neus eruit. Een beetje zoals een manegepaard loopt, zeg maar. Daarvoor had ik een 7 Maar ik vond dat zelf toch best een gekke manier van vrije stap, dus ik stelde haar in de tweede proef ronder in. Dus wel met lengte in de hals, maar ook met een lichte buiging in nek en kaak. Daarvoor had ik een 5 Scheve mond Komt de jury naar me toe bij de prijsuitreiking en die vertelde dat hij het zo jammer vond dat ik in de tweede proef mijn paard ineens ronder ging instellen bij de vrije stap omdat ik dat zo mooi had gedaan in de eerste proef Nerd en dat het meer de bedoeling was in de vrije stap dat je paard als het ware "uit elkaar loopt" Ik denk, nou ja als de jury het zegt dan doen we het voortaan maar zo! En i.d.d. meerdere wedstrijden achter elkaar dat advies opgevolgd en altijd een 7 gehad voor de vrije stap. Tot gisteren. Toen had ik een 5 Scheve mond . Dus ik naar de jury om te vragen hoe het nou zat en ik vertelde haar dus wat die andere jury had gezegd. Nou, deze jury vertelde dus, dat je je paard rond en met lengte moet instellen (wat mij trouwens helemaal níet zou verbazen!). Ik vind het allemaal best Clown , stel ik mijn paard de volgende keer gewoon weer rond in. Maar wàt als je dan weer een jury treft die er anders over denkt Verward Nou is het op zich maar één onderdeeltje en daar moet je winst natuurlijk niet van afhangen, maar ik ben toch eens benieuwd hoe het zit *LOL* . Wie weet het? Wie heeft ook zoiets dergelijks gehoord/meegemaakt?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:37

Ik heb het nog niet eerder meegemaakt, maar ik denk dat je hem niet rond moet instellen. De vrije stap is ontspannen (hals uitgelegd) en met het neusje eruit.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:38

bij vrije stap moet je het paard de ruimte bieden die hij vraagt. dus wel contact houden maar niet rond instellen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:48

Je moet wel met aanleuning rijden, er moet iets daling in de hals zijn, en impulsbehoud.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:00

Zelfs met halsstrekken heeft die van mij een hele lichte ronding in de hals, anders drukt hij zijn rug eruit en dat is ook niet de bedoeling. Ik denk zelf dat de vrije stap er een tussenvorm van is, dus aangereden met wat meer ruimte aangeboden.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 13:54

Bedankt voor jullie antwoorden! Misschien moet ik idd gewoon doen wat in het boekje staat: neusje eruit. Ik heb immers vaker een 7 gekregen voor die manier van vrije stap en nu net een keer een 5.