is dit echt normaal? (jurybeoordeling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

is dit echt normaal? (jurybeoordeling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 14:48

net dus mijn proefjes ( wedstrijd) gereden.
las ik dat ding van de jury met aantekeningen ( ben de naam ff kwijt) nog eens, en toen schrok ik toch wel ff.
ik reed dus een onderlinge dressuurproef, klasse B. Eerste wat ik raar vind is dat ik moest startten tussen mensen die een L proefje rijden ( de rest van de B was een half uur later). Ten tweede rijd ik geen wedstrijden, dus dacht ik dat ze wel niet zo heel streng zouden zijn.

maar nu dus waar het om draait:

ik moest a x a een grote volte, daarbij hals laten streken. In draf. Dus ik maak een volte ( was mooi rond Lachen ) en nu staat er dus op dat ding van de jury: hij valt terug ( bedoelen ze dus dat hij langzamer gaat draven) cijfer : 4

sorry, maar dit vind ik wel heel laag...
moest ik ff kwijt, is dit echt normaal?


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:51

Tja is moeilijk te zeggen, ik heb het niet gezien. Maar ik denk dat ze jou als L hebben gejureerd. Als ie echt duidelijk terug viel is een 4 rechtvaardig voor de L, beetje streng voor B dan zou ik eerder een 5 zeggen.

Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:00

Hoe kunnen ze nou als L jureren? ze zien toch de proef die ze rijdt. Ik ken wel ook een jurylid wat daar een 4 voor zou kunnen geven (ligt eraan hoe erg ze terugvallen)

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:06

Je kunt het idd moeilijk zeggen ... streng voor een B .. zou eerder een L zeggen .. maar je weet het niet he ? Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:06

Mja, voor onderling is het wel een beetje streng. Maar je kan het ook zien als een faire jury. Je kan voor onderling wel overal 8ten voor geven, maar dat kun je niet gelijktrekken met een officiele.
Ik zou er persoonlijk niet zo mee zitten, ging het verder wel goed?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:10

Mwha, zo laag is het nou ook weer niet. Het is toch een fout. Ik persoonlijk heb liever een jury die 2-en en 8-en geeft, dan een jury met allemaal 6-jes. Nu weet je tenminste waar je aan moet werken.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:22

Maar stond er niets over het strekken zelf? Je krijgt daar meestal ook al een laag cijfer als dit niet goed genoeg gebeurt? Dus als hij zijn neusje niet genoeg laat zakken en dan ook nog veel tempo verliest kan dit een laag cijfer opleveren.

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:13

tja...een jury lid is en blijft een mens.....dus iedereen jureert anders de ene = streng en de ander juist niet....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:17

We hebben het natuurlijk niet gezien, maar als je paard echt enorm terug komt is het natuurlijk niet goed.
want hals strekken bestaat niet alleen maar in zijn hoofd naar beneden brengen,
maar in het zelfde ritme/tempo blijven is zeker een onderdeel wat zwaar mee genomen word.

En wees eerlijk, aan deze opmerking heb je wat, want daar kun je aandacht aan gaan besteden.
Want van een 5 met geen opmerking, word je ook niet wijzer Lachen

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:13

Wat je ook eens kunt doen: nadat je je protocol opgehaald hebt nog even met de jury praten, en de vragen die je over je protocol hebt stellen. dit is vaak heel erg leerzaam!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:17

ik ben wel benieuwd wie de jury was!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:41

Impuls is wel een basisvoorwaarde in de B, dus als je paard echt zo terug viel in tempo, vind ik een 4 wel op zijn plaats.
Verder heb je er niets bij gezet over het halsstrekken zelf, hoe ging dat?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 12:49

halsstrekken ging goed, maar bedankt voor jullie opmerkingen.
misschien was het inderdaad wel slechter dan ik toe wil geven Tong uitsteken
maar ik ga er nu gewoon hard aan werken, en eens zien wat er de volgende wedstrijd gebeurd.
en Passionato, bedankt voor de tip, is wel een goede!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:13

het is iig toch duidelijk!
mischien heb je ook iets heel goed gereden en daar een 8 voor gekregen?
ik heb dit liever dan allemaal 6jes en geen commentaar op de protocol!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

kay27
Berichten: 841
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:47

Ik heb vorige maand een 5 gekregen voor volte met hals strekken, met het commentaar erbij "impulsverlies". Terecht een onvoldoende dus. Ik ga trouwens met een aantal anderen mee, dat je meer hebt aan 4-en en 8-en, dan aan allemaal 6-jes. Daar kun je net niks mee.

Follow your dreams. They know the way.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:29

een 5 is geloof ik nog voldoende volgens het proeven boekje Knipoog
maar ben het er wel mee eens, je kan beter een jury hebben die duidelijk is dan iemand die allemaal 5jes en 6jes geeft en daar ook niet wijzer uit wordt...

............

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:37

Blijft een jurysport. Vandaag wedstrijd gehad, vanaf half 10 tot vijf uur maar 5 wp weggegeven terwijl er niet echt slecht gereden werd. Ik was 2de (prijs) met 149 punten.


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:04

Ach, de ene jury is strenger dan de andere. Bij ons op de manege vroeger werden er ook onderlinge wedstrijden gejureerd door een officiele jury. Sommigen waren milder omdat het een onderling wedstrijdje was, maar er waren er een hoop die net zo streng jureerden als op een 'echte' wedstrijd.... Hun verklaring: Als ik nu soepel ben en je haalt de ene winstpunt na de andere dan weet je eigenlijk niet waar je staat als je 'echt' gaat starten. Denk je heel wat te kunnen en blijkt het allemaal erg tegen te vallen. Ben ik het helemaal mee eens!!

Ook ik ga mee met de anderen die zeggen: liever 4-en en 8-en dan allemaal 6-jes. Ik heb zelfs weleens een 2 gehad (weet niet eens meer waarvoor) en dat was verdiend!!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:45

Bij een onderlinge wedstrijd komt het wel vaker voor dat de B en L ruiters door elkaar rijden. Dat is ook niet zo erg hoor. Ik denk ook dat een 4 terecht is als je paard erg in tempo terugvalt. Soms zijn er aan een onderdeel ook meerdere dingen fout waardoor je dan een laag punt krijgt. Maar een schrijfster kan niet alles op een coupon kwijt, dus dan wordt de meest belangrijke fout voor dat onderdeel opgeschreven. Dat was in jouw geval mss het impulsverlies.

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:06

weet je alweer welke jury het was?

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers