Dutchboy (evt. in combinatie met Concorde)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-01 21:34

Wie heeft er informatie over hoe de nakomelingen van "Dutch Boy" (V. Lucky Boy) zijn...
En dan in combinatie met concorde ?
Graag zou ik willen weten wat de karakters (merendeels) zijn, rustig, fel, braaf, moeilijk???
Hopenlijk weten jullie iets?
Bedankt, groetjes

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
Door het omgaan en rijden met paarden, leer je het meest over je eigen "ik".

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-09 15:47 ]</font>


Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 15:56

hoi, ik heb veel informatie over Dutchboy, even een samenvatting.
Ouders: Lucky Boy xx pref x Amor pref
Dutchboy is één van de vele goedgekeurde zonen van Lucky Boy xx, waarmee gelijk al duidelijk is dat we hier te maken hebben met een topvererver. Over de hele aardbol komen we in zowel de fokkerij als in de sport nakomelingen van deze preferente Engelse Volbloed tegen. Lucky Boy xx is van onschatbare waarde gebleken bij het promoten van het Nederlandse produkt in den vreemde. Bekende kinderen van hem zijn onder andere Calypso, (onder Melany Smith winnaar van de World Cup springen), Van Gogh, The Freak (Hugo Simon), Victor, Balistro, Windsor, en US Neopolitan.
(Lucky Boy xx pref)
De moeder van Dutchboy is de keur preferente merrie Virginia, een dochter van de preferente Amor.
(Amor)Amor kreeg op 30 jarige leeftijd een eigen bronzen standbeeld, die staat bij de man die Amor groot heeft gemaakt (en andersom): Johan Venderbosch, van hengstenhouderij De Radstake.
Via Virginia´s moeder First Lady xx keur preferent, komen we bij de preferente volbloed Courville xx. Courville xx bewijst niet alleen door haar zijn klasse, maar ook vooral door zijn goedgekeurde zonen Renville, Notaris keur en Jasper keur, allen toonaangevende hengsten in de springsport.
(Courville xx pref)

Tijdens het verrichtingsonderzoek in 1988 ontpopte Dutchboy zich als een echte all-rounder, die zowel in de dressuur als bij het springen zijn mannetje staat. Hij heeft een elastische stap, een regelmatige draf en een krachtige galop. Bij het springen toont Dutchboy voldoende kracht en hij heeft veel bereidheid om voor zijn ruiter aan het werk te gaan. In zijn eerste seizoen in de hengstencompetitie sprong Dutchboy onder Wout-Jan van der Schans dertien foutloze parcoursen (!!) in de categorie A. Het jaar daarop reed Jan Arend Bouwhuizen hem in de zwaardere categorie B. Daarna kwam hij succesvol uit in de nationale 1.35 m parcoursen onder Nathalie van der Mei.

De jury kreeg in 1990 de eerste veulens van Dutchboy onder ogen. Zij bleken goed ontwikkeld en rijtypisch te zijn gebouwd. De rug is sterk bespierd en sluit goed aan op de sterke lendenpartij. Het beenwerk van deze eerste collectie veulens bleek goed gesteld. Enkele exemplaren lieten een zeer goede draf zien. In 1993 kregen lieft 20 dochters van Dutchboy het sterpredikaat, waarmee het totaal op 30 kwam. Drie dochters werden in 1993 kampioen op een lokale keuring, waarvan er twee werden doorgestuurd naar de UTV in Utrecht. Inmiddels zijn twee zonen van Dutchboy goedgekeurd in Denemarken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Corona op 2001-12-08 15:59 ]</font>

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 21:53

Hoi,

Bedankt voor je informatie !!!! Echt wel een goeie en bekende hengst dus....
Weet je misschien ook iets over het karakter en wat hij doorgeeft aan zijn nakomelingen? Wat voor soort paarden zijn dat, moeilijk/makkelijk?
Ik hoop dat je iets weet...
Alvast bedankt,
groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:23

Hoi, wij hebben een ruin van hem en die had eerst een andere eigenaar en is daar heel erg verwend. Hij is gefokt voor de sport maar ze reden hem daar te weinig. Toen is ie gaan luchtzuigen. Nu is ie in bruikleen bij een meisje die Deurne doet en die heeft hem heel erg door getraind en nu gaat het fantastisch met hem. Zijn karakter was dus van nature goed maar verpest door die andere mensen. Hij dacht dat als hij iets niet wilde dat hij dat dan ook niet hoefde te doen. Zo konden we hem bijvoorbeeld ook niet met zweepje rijden...dan kreeg je rodeo. Dat meisje wat hem nu heeft, heeft eerst echt moeite met hem gehad, maar nu gaat het perfect. Dressuur, springen alles even goed. Echt een schat van een beest, hier een foto van hem.
Afbeelding
En dan nog een foto van Dutchboy zelf.
Afbeelding
Groetjes Fenna

ps Ik krijg net een meeltje dat dat meisje Cash heeft gekocht!! Echt leuk voor hem!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Corona op 2001-12-09 13:03 ]</font>

Sunny1
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 15:45

hoi! ik kan je genoeg vertellen over dutchboy, omdat ik hem 2 jaar heb verzorgd. dutchboy zelf is een heel vriendelijk paard, en geeft dat door aan zijn nakomelingen. hier staan er ook een aantal van hem op stal. Boy's nakomelingen zijn erg makkelijk in de omgang. Trouwens, als je de mensport leest kun je een nakomling van hem zien. Jacky loopt in het vierspan van Ijsbrand Chardon!
Ik kan je het adres van de eigenaar van Dutchboy geven, die kan je alles over hem vertellen... Pling

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 19:24

Hoi,

Bedankt voor jullie informatie ! Mooie foto's trouwens!!!! En Dutch Boy is dus echt wel een mooi paard...
Wij kunnen namelijk een merrie kopen v. DutchBoy, nu weet ik in ieder geval meer, ook over het karakter enzo.....
Waarschijnlijk gaan we haar deze week nog proberen met rijden, dus ik ben benieuwd !
Groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:07

Wij hebben 5 veulens van dit jaar, allemaal van Dutchboy. Stuk voor stuk mooi gebouwde beestjes. Ze zijn errug niewsgierig, en niet zo snel bang. De enige die bang is is van een merrie die zelf ook mega wantrouwig is. Het zijn ook leuke uitslovers, mooi showen enzo. Dutchboy zelf ken ik niet, maar over zn nakomelingen zijn we erg tevreden Party!! .
Ik rijd zelf een Concorde, fijn paard met goed karakter. Geen beginnerspaard, ze pakt het gelijk aan als je bangig bent. Ze heeft (net als Concorde zelf, en volgens Jennie Zoer hebben veel van zn kinders het ook) de bijzondere tic om haar kop erop te zetten als er iets is. Dan maakt ze zich enorm sterk.

Groeeetjes!

Sunny1
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:14

met dat showen heb je helemaal gelijk. ik ken een stuk of 6 nakomelingen van vorig jaar van dutchboy, die allemaal fantastisch kunnen lopen.
dutchboy zelf heeft een tic om, als ie zenuwachtig is, zn tong uit zn mond te gooien en schijnt dat ook door te geven aan zn nakomelingen, heb ik gehoord. heb je daar bij jullie veulens wat van gemerkt?
groet'n

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:00

nix van gemerkt, ook nooit op gelet trouwens Koe

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 00:49

Staat dutchboy niet hier dicht in de buurt ? (Nijsink?) Of zit ik er nu helemaal naast.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 10:43

Ik ken een merrie van Dutch Boy uit een Duc de Normandiemoeder. Een prachtig paard, wat enorm kan lopen en ook nog goed kan springen. Haar karakter is fantastisch, heel lief, werkwillig en heel goed met andere paarden.

Echt een fantastisch paard! Van Concorde kan ik je niets vertellen.

Sunny1
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:38

nee hoor, klopt. by the way.. it's me.... marieke...... remember?? die van gijs ja Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers