Kom ik ooit nog terug in mijn ritme ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Kom ik ooit nog terug in mijn ritme ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:51

Bok Bok,

Toen ik nog een klein meisje was en ik opgroeide in stal bij het paard van mn tante ben ik op mn 6e begonnen met rijden , dit heb ik toen ongeveer tot mn 13e gedaan , toen ben ik gestopt met lessen, omdat ik het niet meer leuk vond om lessen te rijden , mogelijkheid voor eigen paardje was er toen niet ! Ben nog wel recreatief blijven rijden , strandritten en ritjes door het bos , de laatste 3 jaar heb ik eigenlijk helemaal niet meer gereden , ben toen zelfs helemaal uit de paardenwereld gestapt ! Totdat ik Splash leerde kennen ....

Ik plaats hier elke keer topics over Splash losgooien enz, en heb hier een keer een fototopic van mij op Splash gezet , omdat ik een heel jaar dat ik Splash nu verzorg nog maar een paar keer op hem heb gereden .... waarom ? * nu komt het.. * Omdat het gewoon de eerste keer dat ik op hem ging rijden gewoon slecht ging , Splash had dagen stil gestaan en ging echt als een raket door de bak heen , ik bleef zitten omdat er een heel erg handige cuttingknop op zijn westernzadel zat . Toen ging ik hem met zijn dressuurzadel rijden , omdat Mark zijn zadel mee naar huis heeft genomen en nooit meer mee terug heeft genomen Verward , en ik kan je vertellen, het ging gewoon SLECHT Scheve mond Ik ben/was mn hele zit kwijt , bij elke rare bokke sprong van Splash zat ik scheef in mn zadel , ik voel/voelde me echt een beginnertje en heb/had er gewoon helemaal geen zin meer in !

Ik ben heel vaak bij Splash , ik kijk hoe hij gereden wordt en elke keer als ze mij vragen of ik wil rijden zeg ik ; Nee , maar morgen moet ik eraan geloven , ik heb gezegd dat ik hem morgen ga rijden , maar eigenlijk zie ik er zo tegenop... Scheve mond

Ik voel me gewoon zo'n beginnner , ik wou dat ik er nooit mee gestopt was , of is gewoon een kwestie van tijd en zit ik strax gewoon weer lekker in mn ritme op Splash....?

Zucht... Scheve mond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:00

Het is een kwestie van tijd .. gisteren hebben we het er ook al over gehad .. splash is nou eenmaal niet de makkelijkste, zeker niet met rijden, je zult eraan moeten wennen, en al helemaal omdat je al een tijd niet hebt gereden !

Als je het steeds maar uit blijft stellen komt het er nooit van .. Je moet het wel alleen doen als je het zelf wel wil ! splash is je ook gewoon aan het uitproberen met rijden, bij de rest heeft hij dit al gedaan en weet nu wat hij kan maken, bij jou nog niet .. je zult dus ook duidelijk moeten zijn en grenzen stellen ..

Ik hoop dat ik mee kan ..

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 12:58

Vandaag moet ik er toch weer aan geloven , ik stap weer op Splash... Vriendjes zijn?

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:03

succes iig

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:04

Ben benieuwd hoe het gegaan is... kan je geen priveles nemen?

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:04

Het gaat vast goed, en dan zul je zien dat je blij bent dat je het gedaan hebt!!! Echt waar!!
En anders zijn er altijd wel mensen te vinden die je willen helpen!!
Veel succes vandaag!! OK dan!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:05

Die krijg ik ook elke keer als ik Splash rij , dus vandaag ook weer Maar ik zie er gewoon echt tegen op..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:06

Heel veel succes dan maar (begrijp dat je nog niet geweest ben in de vijf minuten tussen je msgs Knipoog )

Ik hoop dat het wel goed gaat... hang anders voor de zekerheid een halstertouw om z'n nek, dan kan je je nog ergens aan vasthouden als je bang bent dat het fout gaat

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:08

Haha , nee , ik ben nog niet geweest nee , ga over ong. een uurtje weg ! Halstertouw zou kunnen ja , maar hij heeft bovenop wel een flinke bos manen Haha! En ik ben gewoon van plan om te blijven zitten Vingers aflikken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:10

Kijk, that's the spirit Knipoog Bos manen is dan houvast genoeg.

Heb je het er met je lesgeefmens al over gehad?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:12

Jep , maar die is niet echt heel erg supportive , gewoon hup weer opstappen en dan gewoon rustig aan doen (was ook niet veel anders van plan Knipoog ) maargoed !

Zucht , steun , pfff...
Jullie horen wel of ik het overleefd hebt Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:13

Lol, tja... zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeggen ze wel eens toch? Lachen

Doe inderdaad gewoon lekker rustig aan (rengalop zou ik voor de volgende keer bewaren)

En laat ook wat van je horen als je het niet overleefd heb, k? Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:15

Tja, als je een westernzadel gewend bent is een dressuurzadel wel afzien.

Jammer dat het westernzadel niet terug is...je zit er zoveel steviger in!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:16

Ellende schreef:
En laat ook wat van je horen als je het niet overleefd heb, k? Lachen


Tuurlijk , deal, maar ik ga het overleven , ik moet wel ! Als Splash strax 100% van mij is dan moet ik er toch ook gewoon op rijden ? Maar in het ergste geval plaatst Yellowfish hier vast wel een berichtje als ik in het ziekenhuis lig Tong uitsteken Haha! *LOL*

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:17

Cassidy schreef:
Tja, als je een westernzadel gewend bent is een dressuurzadel wel afzien.

Jammer dat het westernzadel niet terug is...je zit er zoveel steviger in!


Precies , als het westernzadel er nog was zou dit topic er niet geweest zijn

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:27

Heb ik wat gemist? Heb je plannen om hem te kopen?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:37

Voorlopig niet , zo als het nu gaat is het goed , maar misschien als Mark hem strax wel wil verkopen dan ga ik er alles aan doen om hem te kunnen kopen en te kunnen betalen.. maar als dat niet lukt dan koop ik hem over 10 jaar terug

Maar , zover is het helemaal nog niet haha , Splash blijft gewoon daar staan en nu gaat het prima , heb een 'eigen' paardje zónder de kosten Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:47

Ik weet precies wat je bedoelt.
Ik ben er nu ruim een jaar uitgeweest omdat ik een baby heb gekregen, en mijn bijrijdster reed in die tijd op mijn pony, en de eerste keer dat ik er weer opging was het ook een drama........voor mijn gevoel gaat het nergens meer naar.....
Daarbij komt ook nog dat ik heel onzeker ben en blijf het rijden maar uitstellen........heerlijk om te kijken maar als de vraag komt dat ik moet dan zeg ik "hmmm ik ga morgen wel"hahahaha.
Nu ben ik wel weer begonnen en begin volgende week met lessen, het rijden gaat nog steeds niet lekker maar ik word al wel weer veel fanatieker en ik weet ook zeker dat het allemaal goed gaat komen......ook met jou!!!

Heel veel succes vandaag en niet opgeven.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:56

Hmm , ik dácht echt dat ik de enigste was die dit gevoel had, doet me goed om te horen dat er dus meer mensen zijn , en dat het gewoon wat tijd nodig heeft , ik snap ook wel dat ik niet in een keer weer op mn oude niveau zit , en daarbij komt ook nog , de laatste tijd heb ik alleen maar western gereden en om opeens dan weer terug te vallen in dressuur terwijl ik dat al een paar jaar niet meer heb gedaan ..

Maar ik ga het niet opgeven , ik ga gewoon doorzetten En dankjewel..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:58

Gaat helemaal goedkomen...doorzetten hoor!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 17:42

Ik ben dr weer , levend en wel , en zonder modder Haha! Ik heb het overleefd , heb maar heel ff gereden , gestapt , gewoon om mijn gevoel weer terug te krijgen , en het ging goed , Splash was onwijs lief en Yellowfish heeft hem daarvoor ff gereden , you go girl ! Lachen

Weet alleen niet hoelang het nog gaat duren , het zit er waarschijnlijk aan te komen dat ie verkocht gaat worden , zijn eigenaar heeft geen tijd voor hem en is er ook nooit , mijn beste vriendje gaat dus waarschijnlijk weg... Scheve mond

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:00

Na 7 jaar niet meer gereden te hebben heb ik het ook.
Ondertussen gaat het al wat beter maar tjees...de eerste paar keren dat ik er op ging en tegenwoordig ook nog wel hoor...

Wat een afgang Haha!
Mijn zit en houding..spoel maar door de wc...stevig zitten?
Zit tegenwoordig met moeite een draf zonder beugels uit, vroeger racete ik zonder zadel overal doorheen.
Bokkensprongen en steigerpartijen kwam ik ook wel door...alleen de beroemde bok ren bok halt ging altijd fout Haha!
Dan lag ik er zo ver naast dat ik me maar gewoon helemaal liet vallen.

Als Par zonder zadel opzij springt, lig ik er naast Tong uitsteken
Als ze vanuit galop opeens stil staat lig ik aan de andere kant van de bakrand Bloos

Mijn benen moeten beter, mijn lichaam moet stiller en rechter en ga zo maar door.

Je bent echt niet de enige Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 18:02

Pfiew... dit is wel herkenbaar Haha! Vandaag daarom maar eerst Yellowfish laten rijden (waar ie trouwens ook een paar leuke bokkesprongen mee maakte) een daarna hebben we heeeeerlijk gestapt Haha! Ik vond het goed gaan , want wat is er nou moeilijk aan stappen Schijnheilig

Enne , mijn houding moet ook beter , en ik moet veel meer op mn kont gaan zitten Haha!

*edit , en zodra ik als een blok weer in het zadel zit met stappen , dan gai ik weer eens draven Clown , ik bouw het rustig op