Vervolg op update van de Tinkermerrie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Vervolg op update van de Tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 20:21

Naar aanleiding van deze topics:

[VvdD] Eerste werkdag zit erop....Geen goed nieuws.

[VvdD] Toch even een update over de tinker..


Toch nog even een noot van mij! Nadat we een foto van de merrie ontvangen hebben is de achtergrond van de merrie achterhaald. Ze blijkt al bij meerdere handelaren en eigenaren geweest te zijn.

De reden van haar gedrag is geen karakterfout, het arme dier blijkt sexueel misbruikt te zijn geweest.


Lonneke

Limp Bizket - Behind Blue eyes
no one knows what it’s like
to be the bad man
to be the sad man
behind blue eyes

and no one knows
what it’s like to be hated
to be faded to telling only lies

chorus
but my dreams they aren’t as empty
as my conscious seems to be
i have hours, only lonely
my love is vengeance
that’s never free
no one knows what its like
to feel these feelings
like i do, and i blame you!

no one bites back as hard
on their anger
none of my pain woe
can show through
chorus

discover l.i.m.p. say it (x4)
no one knows what its like
to be mistreated, to be defeated
behind blue eyes
no one know how to say
that they’re sorry and don’t worry
i’m not telling lies
chorus

no one knows what its like
to be the bad man, to be the sad man
behind blue eyes.
Laatst bijgewerkt door Caira op 13-03-04 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:23

Dit beestje is toch i.p.v de paardenmarkt naar de slager gegaan?

Ze had gewoon een 2de kans moeten hebben..maar helaas hebben niet alle paarden dat geluk..

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:24

Erg triest verhaal...

Ik denk dat het voor het dier inderdaad beter zo is. Gewoon rust, geen angst, geen paniek...

Europe is our playground

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:24

arm beestje Verdrietig
dat er zulke mensen bestaan zeg, die weten echt niet wat ze doen Boos!

en dan gaat die paardenverkrachter in Utrecht gewoon vrijuit nadat die op heterdaad is betrapt, wieweet wat die pony's dalijk allemaal gaan doen vanwege zo'n vent Boos!

gelukkig heeft het beestje nu eindelijk rust gevonden, al had dat dus voorkomen kunnen worden als degene die haar dit aan heeft gedaan zich normaal had kunne gedragen!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:25

Ik sta hier toch wat sceptisch tegenover eerlijk gezegd,
iig ben ik blij dat er een levensgevaarlijk projectiel minder is op de wereld. Hoe sneu het ook voor het dier is (ook al zal ze er zelf weinig van mee hebben gekregen)

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:30

Ik vraag me eerlijk gezegd af of een merrie er veel van voelt als er een man "binnenkomt"
Merries zijn gebouwd op hengsten, en dat is wel iets groter dan een man heeft.
Niet dat ik voor sex met dieren ben, maar je moet het nou ook weer niet dramaticher maken dan het is. Wat mij betreft moeten paardenverkrachters wel hard aangepakt worden, doet de overheid er niks aan, dan zou ik zelf wel zorgen dat zo'n kerel het in vervolg wel zou laten Extreme duivel

Goedgekeurd onderschrift :)

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 20:35

Sexueel misbruikt hoeft helaas niet alleen die manier te omvatten Billy, was dat maar zo. Ook andere dingen gebruiken om een merrie te penetreren heet sexueel misbruik.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:38

Ik moet zeggen hooe meer ik er over lees hoe erger ik het voor het dier vind.......Ik zeg altijd ik begin nooit meer aan een gestoord paard maar voor dit diertje zou ik net als irish lady toch een uitzondering hebben gemaakt........
Dieptriest......

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:59

Ja maar mensen waarom zou het dier beter af geweest zijn met een 'tweede kans'? Vanuit het DIER gezien dan. Voor mensen is het een mooi idee als het beest nog een zoveelde kans krijgt en het uiteindelijk allemaal 'goed komt' maar is het voor een paard dat zo verknipt is niet veel beter als de ellende gewoon afgelopen is?

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:01

Als ik het goed begrijp heeft het dier juist een tweede kans gekregen? Het dier is gevaarlijk geworden en de vorige eigenaar heeft haar daarom verkocht... Zal er daarna niet beter op geworden zijn

Europe is our playground

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:10

Noemen jullie het een tweede kans als een dier bij een handelaar komt die er maar meteen sedatie ingooit om haar op een paardenmarkt alsnog weer van de hand proberen te doen? Tssssss....

Dit dier is inderdaad misschien beter af daar waar ze nu is, maar ik ben wel van mening dat zij het onbegrip en de onkunde van de mens met haar leven heeft moeten bekopen. Ze is niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn.

Maar: getraumatiseerde dieren bestaan niet... toch?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:12

abby schreef:
Maar: getraumatiseerde dieren bestaan niet... toch?


Getraumatiseerde dieren bestaan wel degelijk. Maar als het trauma zo diep zit dat het letterlijk levensgevaarlijk voor de mens gaat worden, dan rest er in mijn ogen maar een oplossing.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:18

Er zielig voor het paard.

Wat ik persoonlijk niet snap is dat de eigenaar waarvan ze was haar niet zelf in heeft laten slapen.
Als jij allemaal weet wat er met dat dier is gebeurd dan gooi het toch niet de handel in? Wie weet wat er dan allemaal mee gedaan word.
Dan zou ik zelf er zeker van willen zijn dat het paardje de rust krijgt in de dood.

Gelukkig heeft ze nu rust gevonden, want een leven met zoveel angst is ook geen leven.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:20

runningkawa schreef:
Wat ik persoonlijk niet snap is dat de eigenaar waarvan ze was haar niet zelf in heeft laten slapen.
Als jij allemaal weet wat er met dat dier is gebeurd dan gooi het toch niet de handel in? Wie weet wat er dan allemaal mee gedaan word.
Dan zou ik zelf er zeker van willen zijn dat het paardje de rust krijgt in de dood.




Maar inderdaad dus is haar tweede kans het handelaren circuit geweest kennelijk. Erg jammer dat het op zo een manier moet...

Europe is our playground

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:30

Als eigenaar heb je de verantwoording voor zo'n dier, en dat betekend ook dat je de beslissing moet nemen...

Je suis Charlie.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:22

Ik vind dit liedje echt wel passend voor dit dier.
En ook ik vind het jammer dat Irisch lady geen kans met haar heeft gekregen.
In mijn ogen vedient elk dier net als elk mens een tweede misschien soms wel een derde kans. Jammergenoeg denken weinig mensen nog zo alle dieren moeten alles doen wat zij willen en anders draaien we ze de worsten in. Een mening hebben dieren toch niet dus moeten ze ons maar volgens onze wensen blindelinks gehoorzamen. Ideale wereld maarik vind het veel te egocentrisch naar de mens toe. Als puntje bij paaltje komt zijn ook wij 'maar' dieren.
Tja ik weet wel dat er veel kritiek op deze denkwijze van me zal komen maar dat intreseerd me geen bal. Oké zo een dier is levensgevaarlijk geen het dan aan mensen die weten wat zedoen en geef het nog een kans. Irisch Fijn dat je het toch nog wilde proberen voor deze merrie.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:33

tuurlijk verdienen dieren een kans(en een tweede, en een derde)
maar helaas is het ook aan de mensen om die kansen te benutten
en idd, helaas verknallen mensen vaak die kansen
hoever moet je gaan,
op een gegeven moment moet je een dier laten gaan

en idd, wij zijn ook mar simpele zoogdieren, alleen nemen wij wel de verantwoordelijkheid op ons voor andere dieren en dingen en daar hoort dus uiteindelijk ook de verantwoordelijkheid voor die laatste beslissing bij
de eigenaar van het diertje voordat het dier de handel inging heeft die verantwoordelijkheid niet genomen,
het dier is door de handel nog verder beschadigd en een gevaar voor zichzelf en anderen geworden
had het genezen kunnen worden, .....
misschien dat weet je niet, dat is achteraf gelul
beestje heeft nu rust, wees daar dan in ieder geval tevreden mee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:36

Ik denk dat zo'n paardje alleen een kans kan krijgen als het bij die eigenaar blijft waar het gebeurt is. (niet als die de dader is natuurlijk)

Die kan het beestje steunen. Als het dier daarop verkocht wordt dan lijkt me dat helemaal funest. En een trauma en weg bij je vertrouwde plekkie. je zult je dan wel niet geliefd voelen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:46

helemaal met je eens Heike

Doordat andere niet weten wat er met dit dier gebeurt is en het helemaal als rotknol word versleten, is het maar een zielig paard, wat van de ene ellende in de andere valt.

En soms is de dood dan een genot.

Waarom denk je dat er mensen zijn die zich van het leven beroven?
Dat is dan de enigste rustplaats.
En als je geestelijk helemaal geen uitweg meer ziet, kan ik me die gedachte echt wel voorstellen.

een paard kan nu eenmaal niet zelf beslissen of het nog verder wil of niet.
Maar de dood is niet het ergste wat er bestaat als je zulke angsten hebt.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:27

Heike schreef:
Ik denk dat zo'n paardje alleen een kans kan krijgen als het bij die eigenaar blijft waar het gebeurt is. (niet als die de dader is natuurlijk)

Die kan het beestje steunen. Als het dier daarop verkocht wordt dan lijkt me dat helemaal funest. En een trauma en weg bij je vertrouwde plekkie. je zult je dan wel niet geliefd voelen.


.. helemaal mee eens..

dat die mensen bestaan he .. je zou ze toch wat .. Boos! Verdrietig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, Mark0919, Mnoonn, Poety, Rivendell, Vagabondo, VosjeN en 40 bezoekers