Verslag van de week: Bram's Tour d'Amour

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Verslag van de week: Bram's Tour d'Amour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 12:17

Dit is Bram, onze stalkat:
Afbeelding

Bram is een aantal jaar geleden aan komen lopen bij ons op stal en heeft besloten dat het gehele terrein van hem is... Er komt geen andere kat het erf op, honden worden oogluikend toegestaan, maar krijgen indien nodig een flinke haal over de neus. Bram heeft mij (en nog een paar mensen op stal) geadopteerd als baasje en komt waar dan ook vandaan gerend als hij onze auto of sleutels hoort.

Vorig jaar is Brammetje aangereden en heeft toen zijn bekken gebroken. Na een paar weken revalideren was hij weer op stal en ging al snel weer achter de vrouwtjes aan (het is een echte man...) Geld, geld! Geld, geld!

Een paar weken geleden was hij echt ziek en ben ik met hem naar de dierenarts geweest Geld, geld!

Met de nodige medicijnen knapte hij al snel weer op en omdat het voorjaar in aantocht is, moest hij zich natuurlijk meteen weer van zijn meest mannelijke kant laten zien. Tijdens deze Tours d'Amour is hij vaak een dag of drie op pad en laat zich dan niet op stal zien.

Vorige week zaterdag (net voor die sneeuwperiode) had ik hem voor het laatst gezien en de hele vorige week was hij niet op het erf. Afgelopen maandag was hij er nog steeds niet en ik had me voorgenomen om dinsdag (gisteren) maar eens te bellen met de Dierenambulance om te vragen of er toevallig een heerschap met streepjespak en rafel-oortjes was binnengebracht... Ik maakte me ernstig zorgen dat zijn jacht naar vrouwelijk schoon hem fataal was geworden.

Toen ik maandagavond met Limo een buitenrit maakte, werden we gebeld: waar zijn jullie, Bram is terug en heeft zijn poot gebroken...
Gelukkig waren we onderweg terug naar stal en zijn we 's avonds laat met hem naar de kliniek gereden. Gisteren mocht hij weer mee naar stal: zwaar gekneusde poot, medicijnen en natuurlijk weer een flinke rekening.

Mijn deeltijd- / pleeg- / adoptiekat heeft ondertussen meer dierenarts-kosten dan mijn eigen katten... (Gelukkig houden we telkens een inzamelingsactie op stal voor het Bram-revalidatiefonds).
Volgende week komt er een einde aan zijn mannelijkheid: de dierenartsen adviseerden om hem alsnog te laten castreren om hem zo iets meer op het terrein te kunnen houden en nog meer brokken te kunnen voorkomen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:26

Ja, je moet er wat voor over hebben Haha!
Maar Bram is het zo te zien meer dan waard, wat een stoer beest om te zien zeg! Echt een enorm arrogante kop *LOL*

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:27

Wat een ontzettende (knappe) brokkenpiloot zeg! Hij is vast stiekem stuntpoes Lachen
Castreren lijkt een goed plan trouwens!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 12:35

Sjuimpje schreef
Citaat:
Maar Bram is het zo te zien meer dan waard, wat een stoer beest om te zien zeg! Echt een enorm arrogante kop


Bram is geweldig!! er zijn op stal flink wat mensen die een heilig ontzag voor hem hebben. Hij laat zich door lang niet iedereen aaien, laat staan optillen...

Hij heeft ware doodsverachting want zit het liefst onder de buik van Meagan, Limo of Lindo als we die aan het poetsen zijn... Als we aan het rijden zijn, komt hij gezellig bij ons in de bak zitten (lees: bij voorkeur op 2 cm vanaf de hoefslag).

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:08

Hij lijkt een beetje op die Breezer kat... Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:21

Geweldig verhaal, ik moet altijd zo lachen om die eigenzinnige katte-verhalen !!! Enne........castreren lijkt me dan ook een GOED plan

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:37

Wat heb je het enorm grappig opgeschreven zeg! Toppie wat jullie doen voor die kat!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:08

En nog even te vertellen dat bram standaard een dik buikje heeft en als hij heeft gegeten is hij tonnetjes rond (ilse ook dat is een foto waard een voor het eten en een na het eten foto)
Hij past bijna niet meer door de kier van de deur waar zijn bakje plus mandje staat dus nog even en er moet een ander haakje komen
(hij heeft zo ongeveer een eigen prive box staat paarden voer e.d in)
Dus echt een luxe stalkat!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:14

Wat een macho! Arme Bram....

Maarreh... als hij genoeg heeft van zijn baantje als stalkat kan hij zich volgens mij altijd nog inschrijven bij een modellenburo !

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:15

Hahaha uitslover Schijnheilig toch leuk dat hij jou adopteerd als baasje Knipoog

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:25

haha bram is lief Haha! maar als ik je verhaal lees heeft 'ie altijd wat Knipoog

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 21:27

Met BramĀ“s pootje gaat het ondertussen alweer een stuk beter. Afgelopen week is hij ook gecastreerd. Gelukkig is ook dat goed gegaan en hij wandelt als vanouds weer de hele dag achter me aan.
Hij is echt enorm stoer, maar ook verschrikkelijk lief. Hij bepaalt alleen graag zelf zijn leventje en wie zijn baasjes zijn. Gelijk heeft hij!