Nikita doet het weer :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Nikita doet het weer :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 19:35

En we kunnen weer lekker rijden dus!

Gisteren is de dierenarts weer geweest, even gevoeld en gekeken naar der rug. Daarna ff longeren, ging best lekker, ze loopt nog niet helemaal constant met der neus over de grond, maar wel goed genoeg om er weer op te gaan.

Toen opgezadeld en der op, ook dat ging goed, kreupelheid is dus nu helemaal weg Haha!

Wat nu moet gebeuren is dat ze weer helemaal leert op der eigen benen te lopen. Ik moet dus alles wat ze vraagt aan de voorkant toestaan en alleen maar een klein beetje kneden met de teugels om der uit te nodigen om laag te blijven zodat der rugspieren oprekken.

Heel belangrijk zijn de tempowisselingen, en dat alleen maar op mijn zit en met mijn benen te doen. Bij het terugschakelen ook blijven toestaan met de teugel. Eigenlijk elke zijde 2x schakelen... Verder lange lijnen rijden, en van de zijgangen enzo afblijven.... Mag ook lekker buitenrijden, ben dus vrijdag al even een kwartiertje het bos in geweest, lekker rustig draven en galoperen, daar ontspant ze ook iets makkelijker als in de bak...

Over twee weken komt de DA weer, kijken we hoe het gaat en hoe we dan verder gaan.... Ben er dus heel erg blij mee!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:12

He wat fijn dat het zo de goede kant op gaat!
Veel sterkte ermee!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:12

Dat is goed nieuws...!
Nu maar hopen dat het ook zo blijft he! Goede les nemen, niet zelf gaan frotten en doen, maar dat beschrijf je zelf al.

Wat ik met mijn instructrice doe, is dat ze me telkens tijdens de les "huiswerk" geeft voor de komende week. Dingen die nog even doorgenomen moeten worden, of dingen waar ik al aan kan beginnen te werken. Zo werk je doelgericht, opbouwend, en toch deels onder begeleiding, omdat je instructeur/trice precies weet waar je paard aan toe is en waar nog niet aan toe is. Zo oefen je nooit "te ver vooruit", en herhaal je de dingen die je in de les of vorige lessen hebt gezien.

Belangrijk is dat je beter 10 keer de absolute basis kan herhalen tot die perfect onder de knie is, als 1 of 2 keer aan een oefening beginnen waar ze eigenlijk nog niet aan toe is, ook niet om "te kijken of ze het misschien kan, kijken hoe ze daarop reageert". Dus zoals je aangeeft, nog niks zijgangen doen, geen contragalop e.d. wat ik al wel eens gelezen heb in je topics, gewoon basis en ontspanning, en goede begeleiding met huiswerk....

Een heel verhaal, ik hoop dat je er wat mee doet. Succes! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:27

MarkKH schreef:
Wat nu moet gebeuren is dat ze weer helemaal leert op der eigen benen te lopen.

Ik denk dat NIkita dat heel goed kan, aangezien ze nog niet zo lang geleden Z dressuur liep Schijnheilig
Ik hoop ook dat je een flinke ommezwaai hebt gemaakt in je training en dat je nu kundige begeleiding hebt gevonden. Wat dat is wel de reden geweest dat het ondanks je inzet en goede bedoelingen helemaal mis is gelopen.
Heel veel plezier met Nikita!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:28

Fijn dat het zo goed gaat! hopen dat er geen tegenvallers komen en het alleen de goede kant op blijft gaan !

Succes ! Haha!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:44

OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:49

fijn zeg!
succes en hou ons op de hoogte he Lachen

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:43

Goed zeg dat ze eindelijk weer goed is.
Kan je gelukkig weer beginnen met het rijden.