Kipnuggets in de oven/grill.....

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Kipnuggets in de oven/grill.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 17:23

Wie doet dit ooit en zijn ze dan nog lekker?? Normaal mikken wij ze in de friteurpan maar zie eigenlijk dat ze ook gewoon in de pan of oven/grill kunnen.

Ben benieuwd wat er dan voor smaakverschil in zit! Graag meningen en ik ga het straks uittesten.


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:26

Vriendin van mij gooit alles in de oven van nuggets tot kroketten zelf frituren we het meestal. Het is natuurlijk wel gezonder in de oven. Ik krijg er meteen trek in!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:28

ik vind het ook altijd gezonder klinken als je het in oven/grill hebt gehad ipv in frituurpan! en ik vind het altijd iets krokanter en meer "kipachtig" maar het is natuurlijk wat je zelf het lekkerst vind!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:30

Ik denk dat het inderdaad lekkerder is in de frituurpan, heb ze net op maar weet niet hoe ze anders smaken omdat ik eens een ander merk gepakt heb.
Het stinkt wel uit de grill.

Kipfingers stinken niet uit de grill en zijn zeer snel klaar, wel is het zo dat ze minder door en door heet zijn.

Ik had een paar kipfingers en kipnuggets gepakt. Het is wel te eten hoor!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:55

Ik doe dat eigenlijk altijd, met kroketten, friet, frikandellen en de hele reutemeteut. Ik had ooit wel een frituurpan, maar met zoveel huisgenoten die het ding wel gebruiken maar niet schoonmaken (laat staan het vet verversen) wil je niet weten hoe dat er uit gaat zien ( Misselijk ).
Die hebben we dus niet meer Haha!

Dus gaat alles nu in de oven (niet onder de grill) en dat werkt prima. Bij een aantal dingen vind ik het zelfs lekkerder, omdat het gewoon minder vet lijkt

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 18:57

Hoelang laat je zo'n kroket er dan in??? Ben wel benieuwd!! En op welke temperatuur.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:43

Het lijkt niet minder vet, het IS gewoon minder vet...
Je hebt bij het klaarmaken in de oven eigenlijk geen extra vetstof nodig...
Ik vind het eigenlijk lekkerder uit de oven dan uit het vet... en met het krokante heb ik ook geen probleem (tenzij ik ze te kort in de oven doe, dan zijn ze wat slapjes Haha!)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:55

Ik smijt alles in de oven/grill ... enige wat ik tot nu toe niet geslaagd vond zijn kaaskroketjes Haha!


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:09

Ik doe het meeste ook in de oven, maar mijn vriend doet weer alles in de frituur.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:41

orionneke schreef:
Hoelang laat je zo'n kroket er dan in??? Ben wel benieuwd!! En op welke temperatuur.


Ooh, dat is lastig, ik doe dat meestal op zicht qua aantal minuten heb ik eigenlijk geen idee.

Maar wel: over goed warm (220 graden) en dan minstens zo lang als op de verpakking wordt aangegeven, maar vaak nog wel iets langer.
Let wel op dat je spullen koopt die in de over klaargemaakt kunnen worden.

Kroketten en bitterballen haal ik er uit wanneer ze goed in hun eigen vet liggen te spetteren, liefst ook wel een keer omdraaien, dat ze aan beide kanten bakken.
Zo bakken ze dan in hun eigen vet, ze zien er dan ook uit als wanneer ze net uit de frituur komen.
Ik laat ze denk ik een minuut of 2 langer liggen dan op de verpakking staat aangegeven.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:41

wij stoppen het allemaal in de oven.

Boer'nfrieten in de oven

Kroket, frikandel hamburgers enzo onder de grill. Ik vind dat lekkerder dan uit de frituur. Het smaakt veel meer naar vlees ipv vet. Kroketten worden alleen niet zo krokant en blijven ook bleker. Maar de smaak is prima! En het stinkt de rest van de avond tenminste niet naar frituur Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:41

Oven .. is nog het gezondst ook !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:02

Belsje schreef:
Ik smijt alles in de oven/grill ... enige wat ik tot nu toe niet geslaagd vond zijn kaaskroketjes Haha!


bwa smijt ik gewoon in de pan (zonder vetstof) en meestal zijn ze best lekker

Op kot doen we ook de kroketjes in de pan (hiervoor gebruiken we wel een beetje vetstof, maar kga het volgende keer eens zonder proberen...) Tja, bij gebrek aan een oven of frietpot Lachen Thuis heb ik al vanalles geprobeerd, en het meeste lukt in de pan zonder vestof


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers