Management & paardenhouderij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Management & paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 16:29

Hoi,
Vandaag was er ene open dag bij STOAS in Dronten. Hier ben ik wezen kijken. Maar dit is dus meer een lerarenopleiding ipv de paardenhouderij Verward
Nu ben ik dus wel benieuwd waar velen van jullie hebben gestudeerd. En of er meer zijn die paardenhouderij zijn gaan doen of net als ik willen gaan doen.
Kan iemand me misschien wat vertellen over: CAH Dronten of Larenstein?
Of misschien een andere opleiding wat met paardenhouderij te maken heeft?
Alvast bedankt Knipoog


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:54

Ik ga volgend jaar naar Dronten. Je kunt info krijgen door folders aan te vragen, zowel CAH als Larenstein hebben een website(moet je even zoeken op google ofzo, weet het adres niet uit mijn hoofd)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:56

Stuur eens een pb naar Snowdon.
Die zat ook in Dronten.



Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:05

Wat wil je weten? Zowel Maya als ik zitten in het tweede jaar van de opleiding Management & Paardenhouderij en Leon is er net mee gestopt.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:08

Leon ermee gestopt? die was nou juist mijn informatie bron.. Schijnheilig

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 17:09

Siempie schreef:
Wat wil je weten? Zowel Maya als ik zitten in het tweede jaar van de opleiding Management & Paardenhouderij en Leon is er net mee gestopt.


Wat voor vakken heb je zoal? En moet je veel stage lopen?
Ben je veel met paarden bezig?
En vooral of het er ook een beetje gezellig is Haha!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:23

We krijgen voor namelijk management vakken: logistiek, marketing, inkoop, administratie en economie. Daar tegenover staan vakken zoals Paard & Voeding, Paard & Nakomeling, Paard & Omgeving, Paard & Gezondheid. Zeg dat de verhouding paardenvakken tegenover management zo'n 20: 80 is.

In het eerste jaar moet je 4 weken stage lopen, 2de jaar 8 weken en 3de jaar een half jaar.

We zien maar weinig paarden, maar dat is ook niet de bedoeling van de opleiding. We hebben 2 cursus-weken gehad in Oenkerk bij PTC+ en af een toe een paar praktijk lessen, maar dat zijn er niet veel.

Ik vind het leuk op school. Hoe de sfeer is op de campus moet je maar aan iemand anders vragen, want ik woon nog steeds thuis.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:58

ik weet dat de HBO bij mij op school(NHB Deurne) na het 3 jarig mbo traject op het NHB in het 4e en 5e jaar via STOAS de opleiding verder afmaken, (aangezien de eerste lichting van de HBO nu in het 4e jaar zit is er niet veel over bekend) en wat mij opviel gaat dit ook meer de kant op van het lesgeven in de verschillende vakken, wat jij dus ook al aangeeft.

Ik neem aan dat je het over een HBO opleiding heb?daarom zal dit wel zo zijn, MBO is een veel meer praktijkgerichte opleiding in alle soorten richtingen, HBO is meer een theorie opleiding.
daarom noemen ze bij ons de HBO opleiding het MBO/HBO traject. uiteindelijk heb je een HBO opleiding, maar ze moeten er een hoop van het MBO instoppen aangezien er bijna geen praktijk is op HBO opleidingen. dus dat maakt het lastig als je een hbo paardenopleiding wil gaan volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:21

piedrolover schreef:
Hoi,
Vandaag was er ene open dag bij STOAS in Dronten. Hier ben ik wezen kijken. Maar dit is dus meer een lerarenopleiding ipv de paardenhouderij Verward

Hmm Verward Heb je wel opgelet? Mijn tante en nichtje zijn ook naar de open dag geweest, maar dan juist van de CAH, dus je had ook even naar het andere gebouw kunnen gaan voor "de Paardenopleiding" zoals Siempie en ik doen Knipoog Maar goed, als je nog vragen hebt, stel ze gerust

Zoals Siempie de vragen beantwoord heeft, ben ik het er mee eens. Hoe de sfeer is op de campus weet ik niet precies. Zit zelf in een studentenhuis van begin af aan. Heb wel het een en ander gehoord erover. En mijn indruk is dat het wel gezellig is, maar soms ook druk, en aangezien ik gewoon op m'n rust en privacy gesteld ben, is het niet wat ik zocht...

De sfeer op de school zelf vind ik goed. Relatief kleine school, gezellig, leraren onthouden je naam. Wordt vrij veel door de studentenverenigingen en disputen georganiseerd. Verder is het wel een christelijke opleiding. Omdat wij in de paardenklas zit, en er bijna geen gelovigen zijn, merken we er niet veel van. Maar er zijn wel leraren die beginnen met een dagopening, door uit de bijbel te lezen. Het christelijke karakter is wel aanwezig, maar niet nadrukkelijk vind ik.

Heb je nog vragen?

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:23

Ik heb op zowel de Stoas als de CAH gezeten dus mocht je vragen hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro- en 86 bezoekers