overstappen op andere pil?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

overstappen op andere pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 17:23

Hoi,
ik slik nu Microgynon 30. Sinds ik die pil slik heb ik altijd 1 a 2 dagen vreselijke last van buikpijn. Kan me dan echt een dag goed ziek voelen. Is het verstandig om naar de huisarts te gaan en over te stappen op een andere pil? Kan je zomaar na je stopweek overstappen en is het dan meteen weer veilig? En wat zijn jullie ervaringen met welke pil? Ik wil in ieder geval de pil blijven slikken en niet aan de gang met dingen als spiraaltje etc.
Bedankt voor de tips.

PS: ik slik deze nu zo'n 2 jaar.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:25

Ik heb de diane, en lang niet meer zo'n last van uikpijn als eerder. Heb hem al wel weer twee jaar ofzo. Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:31

Ik denk dat het idd geen kwaad kan om de huisarts eens te raadplegen en hem te vertellen dat je nog steeds last hebt van pijnlijke maandstonden (2 dagen buikpijn is geen pretje) en hem eens vragen of je geen andere pil kan krijgen...
Het is van persoon tot persoon en van pil tot pil afhankelijk hoe je erop reageert... Ikzelf heb Diane30(35?) en heb eigenlijk bijna nergens last van (alleen een beetje humeuriger in de week voor m'n regels).
Ik heb op aanraden van de gynaecoloog eens een tijdje een andere pil (een lichtere dan de Diane) te proberen, maar dat is me zo slecht bevallen dat ik ondertussen al terug overgeschakeld ben naar de Diane...

Je kan volgens mij ook gewoon na je stopweek met een andere pil beginnen... Als je op dezelfde dag begint dat je normaal met je vorige pil moet beginnen (maar vraag het ook eens voor de zekerheid aan de HA).

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 18:21

welke lichtere was dat dan? heb liever niet zo'n zware pil (voor mijn gevoel dan hoor).

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:29

Microgynon...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:30

Hier in Belgiƫ heb je dan yasmine (weet niet in Nederland) dan mag je er naar het schijnt geen last meer van hebben, of toch zeker vele minder. En idd even naar de dokter gaan en horen wat hij ervan vindt

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 20:04

Natalie"]
Microgynon...
[/quote]
Die heb ik nu zelf al.

[quote="Titsia schreef:
Hier in Belgiƫ heb je dan yasmine (weet niet in Nederland) dan mag je er naar het schijnt geen last meer van hebben, of toch zeker vele minder. En idd even naar de dokter gaan en horen wat hij ervan vindt


Die heb je hier ook. Maar die wil ik sowieso niet. Durf ik niet aan. Is ook lang afgeraden door huisartsen (weet niet of dat nog steeds zo is).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:48

Zou zeker van pil wisselen. Kan een enorm verschil maken!
Ik heb zelf Meliane en dat is helemaal fijn. Heb ooit in Londen noodgedwongen aan een andere gemoeten en dat was een hormonaal drama, uit ellende de Meliane uit Nederland op laten sturen en binnen 2 weken was ik weer helemaal de oude.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:01

Ik zou ook zeker van pil wisselen als ik jou was!

Ik slik zelf microgynon30, omdat ik voordat ik de pil slikte gerust 12 dagen ongesteld was (ja dat was KORT voor mijn doen) en 3 dagen per maand niet naar school (of wat dan ook) kon van de buikpijn.

Microgynon hielp bij mij meteen en nog mooier: ik heb geen bijwerkingen gehad!
(En das best bijzonder voor mijn doen, ik spuug namelijk altijd mn medicijnen uit, of ga met 40 graden koorts plat voor een prik)

Dus ik denk dat jij toch overgevoelig bent voor die pil ofzo. Gewoon even naar de huisarts, niet iedere pil werkt voor iedereen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:02

Een hele lichte pil, is lovette en ik had vroeger ook hevige krampen en nu helemaal niet meer en de hoeveel is bijna niets tot weinig

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:21

Zit inmiddels alweer 10+ jaar aan de Diana35 en dat bevalt prima.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:29

Hoi,
ik had eerst ook Microgynon, daarna Stediril, omdat Microgynon op was bij de apotheek. Verward
In het begin wel wat hoofdpijn etc gehad, verder viel het wel mee.

Maar wat ik me altijd afvraag, is: waarom slikt (bijna) niemand de pil altijd door? Dus zonder stopweek! Ik ben al 3 jaar niet meer ongesteld geweest. Heerlijk!
Geen gedoe, nooit rekenen wanneer je je spullen bij je moet hebben, nooit meer (nou ja) buikpijn en altijd gewoon overal aan mee kunnen doen.
Je stopweek, en dus je menstruatie is kunstmatig, zo heeft mijn huisarts me verteld. Het enige waar het goed voor is, is dat je zeker weet dat je niet zwanger bent.

Tip dus?

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:37

Jah maar je pompt constant hormonen er in
Het moet er toch ook uit?

Verder slik ik de Microgynon n30
Maar ik denk dat ik op een ander overstap

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:21

Ik slik per 2 strips door. Anders krijg ik 'spotting' en ik vind het ook wel prettig het als niet-zwanger-bevestiging te hebben. Komt het een keer niet uit dan slik ik 3 strips door, maar nooit langer.
Nu ik 'm zelf moet betalen slik ik minder vaak een strip door, doe ik er langer mee...

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:28

ArwenLune schreef:
Ik slik per 2 strips door. Anders krijg ik 'spotting'


Ja dat heb ik ook wel gehad het eerste half jaar. Maar nu helemaal weg. Alleen als ik erg gestressed ben Knipoog

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:30

manzano schreef:
Sinds ik die pil slik heb ik altijd 1 a 2 dagen vreselijke last van buikpijn. Kan me dan echt een dag goed ziek voelen. Is het verstandig om naar de huisarts te gaan en over te stappen op een andere pil? En wat zijn jullie ervaringen met welke pil?

PS: ik slik deze nu zo'n 2 jaar.



ik heb hetzelfde als jou, ik ben nu sinds een half jaar ofzo aan dezelfde pil en ik ben eraan begonnen om het verminderen van de buikpijn maar ik heb nu net als jou ook gewoon weer de 1e en de 2e dag ram veel buikpijn, en ik ben ook van plan om over te stappen op een andere, want dit is niet leuk meer
Ach gut

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:30

gemske schreef:
Hoi,
ik had eerst ook Microgynon, daarna Stediril, omdat Microgynon op was bij de apotheek. Verward
In het begin wel wat hoofdpijn etc gehad, verder viel het wel mee.

Maar wat ik me altijd afvraag, is: waarom slikt (bijna) niemand de pil altijd door? Dus zonder stopweek! Ik ben al 3 jaar niet meer ongesteld geweest. Heerlijk!
Geen gedoe, nooit rekenen wanneer je je spullen bij je moet hebben, nooit meer (nou ja) buikpijn en altijd gewoon overal aan mee kunnen doen.
Je stopweek, en dus je menstruatie is kunstmatig, zo heeft mijn huisarts me verteld. Het enige waar het goed voor is, is dat je zeker weet dat je niet zwanger bent.
Tip dus?

Ik slik m ook bijna altijd door. Is dat niet gevaarlijk voor je lichaam dan eigenlijk?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:46

samantha23"]
[quote="gemske schreef:
Hoi,
ik had eerst ook Microgynon, daarna Stediril, omdat Microgynon op was bij de apotheek. Verward
In het begin wel wat hoofdpijn etc gehad, verder viel het wel mee.

Maar wat ik me altijd afvraag, is: waarom slikt (bijna) niemand de pil altijd door? Dus zonder stopweek! Ik ben al 3 jaar niet meer ongesteld geweest. Heerlijk!
Geen gedoe, nooit rekenen wanneer je je spullen bij je moet hebben, nooit meer (nou ja) buikpijn en altijd gewoon overal aan mee kunnen doen.
Je stopweek, en dus je menstruatie is kunstmatig, zo heeft mijn huisarts me verteld. Het enige waar het goed voor is, is dat je zeker weet dat je niet zwanger bent.
Tip dus?

Ik slik m ook bijna altijd door. Is dat niet gevaarlijk voor je lichaam dan eigenlijk?
[/quote]
Ik dacht altijd dat het niet goed is voor je lichaam. Er wordt toch iets gevormd door je lichaam wat je kwijt moet raken.
Overigens kan ik er niet goed tegen om hem door te slikken omdat ik last krijg van tussentijdse bloedingen en ik voel me gestelijk absoluut niet goed door de hoeveelheid hormonen.. Ga lopen piekeren enzo.
Om op de vraag van de topicstarster terug te komen, ik weet het niet, ik zou eens langs je huisarts gaan om het te vragen, Ik kwam juist van mijn buikpijn af toen ik de pil begon te slikken (gelukkig *LOL* )

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:54

Diane 35 slik ik ook, echt een ideale pil in mijn ogen. Yasmin werd een periode de hemel ingeprezen, maar nu blijkt dat erg veel mensen last hebben van nare bijwerkingen... Ik had trouwens altijd heel veel last van mn rug, met Diane is het zo goed als over (Het is in ieder geval een stuk minder erg!!!)

Der Ellmauer Dancing Queen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:01

Ik slikte eerst ook de Microgynon30 en liep dan 2 dagen krom van de buikpijn terwijl ik voor dat ik de pil slikte nergens last van had.
Ik slik nu de Cyleste, dat gaat beter. Een heel klein beetje buik pijn en hoofdpijn. Maar niet meer dat ik 2 dagen uitgeschakeld was.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:02

ArwenLune schreef:
Ik slik per 2 strips door. Anders krijg ik 'spotting'

Wat is dat Verward

Ik slik nu al jaren de Diane35 en die bevalt mij ook super, ik heb echt nooit ergens last van OK dan!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:45

Ik ben sinds 3 maanden over van de diana naar de yasmine, maar ik krijg teveel pukkels ervan dus ik ga weer terug naar de diana

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:02

ik slik al zeker 25 jaar microgynon 30.
nu ie niet meer vergoed wordt, ga ik ermee stoppen als ze op zijn.
Voor zwanger worden, hoef ik niet bang te zijn, want ik ben alweer 5 jaar alleenstaand en dat blijft zo de rest van mijn leven.
Ben wel benieuwd naar de overgangsverschijnselen waar ik dan in terecht kom Scheve mond Boos!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:13

ik zou wel van pil wisselen als ik jou was
ik slik microgynon 30, verders nergens last van


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:26

marina"]
[quote="samantha23"][quote="gemske schreef:
Hoi,
ik had eerst ook Microgynon, daarna Stediril, omdat Microgynon op was bij de apotheek. Verward
In het begin wel wat hoofdpijn etc gehad, verder viel het wel mee.

Maar wat ik me altijd afvraag, is: waarom slikt (bijna) niemand de pil altijd door? Dus zonder stopweek! Ik ben al 3 jaar niet meer ongesteld geweest. Heerlijk!
Geen gedoe, nooit rekenen wanneer je je spullen bij je moet hebben, nooit meer (nou ja) buikpijn en altijd gewoon overal aan mee kunnen doen.
Je stopweek, en dus je menstruatie is kunstmatig, zo heeft mijn huisarts me verteld. Het enige waar het goed voor is, is dat je zeker weet dat je niet zwanger bent.
Tip dus?

Ik slik m ook bijna altijd door. Is dat niet gevaarlijk voor je lichaam dan eigenlijk?
[/quote]
Ik dacht altijd dat het niet goed is voor je lichaam. Er wordt toch iets gevormd door je lichaam wat je kwijt moet raken.
Overigens kan ik er niet goed tegen om hem door te slikken omdat ik last krijg van tussentijdse bloedingen en ik voel me gestelijk absoluut niet goed door de hoeveelheid hormonen.. Ga lopen piekeren enzo.
Om op de vraag van de topicstarster terug te komen, ik weet het niet, ik zou eens langs je huisarts gaan om het te vragen, Ik kwam juist van mijn buikpijn af toen ik de pil begon te slikken (gelukkig *LOL* )
[/quote]
als het goed is staat in de gebruiksaanwijzing dat je minimaal 3-4 keer per jaar een stopweek moet hebben, anders bouw je een laag in je lichaam op van hier tot ginder, en dat lijkt me niet echt gezond...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky, YandexBot en 24 bezoekers