Ik ben gestopt met de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Ik ben gestopt met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 13:15

Om een lang verhaal kort te maken: Ik betaalde 50 euro per maand, dat terwijl ik alleen maar op de Zaterdag reedt...

Ik mocht wel vaker komen, maar dan moest ik wachten tot de eigenaar er was (rond half 4), dus ik kon niet gelijk uit school en niet als ik een keer een dagje vrij was.

Zaterdags worden de stallen helemaal leeggemaakt... Ik had zoiets van: voor dit werk moet ik betaald worden ipv dat ik ervoor betaal!!
Oke ik betaal natuurlijk eigenlijk voor het rijden, maar bij mijn andere verzorgpaarden was het zo dat ik uitmeste en klusjes deed voor het rijden. Dat was in het begin op deze stal ook, Februari is de eigenaar geld gaan vragen, en dat begrijp ik ook wel. Maar in mijn geval is het gewoon te duur, als ik nou elke dag zou rijden... Maar ik red dat ook niet met school, en ik vind het wel leuk om te rijden maar ik heb niet zoiets van: yes vanmiddag weer lekker paardrijden! En dat moet je wel hebben natuurlijk vindt ik...

Jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, ik vind het niet raar dat je moet betalen om op iemands paard te rijden, maar in mijn geval vond ik het gewoon teveel..

Ik ga de paardjes wel missen... Vooral de 4jarige merrie, met haar ben ik voor het eerst naar buiten geweest (ik was wel eerder na buiten geweest natuurlijk maar zij niet), voor het eerst gesprongen enz.

Charmotte 4-ever!!!


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:44

ik begrijp je!je hoort helemaal geen geld te betalen hiervoor!die eigenaar mag blij zijn dat iemand zijn paard verzorgt!!
jij zou er eigenlijk ook geld voor moeten krijgen!jij geeft dat paard immers beweging!
moet je hier eens op mijn stage kijken, die rijd veel paarden voor eigenaren en daar krijgt hij juist geld voor!okej we hebben dan wel te maken met een internationaal eventingruiter maar toch, in vergelijking tot jou zou jij eigenlijk niets hoeven te betalen, je rijd het paard, je mest ze stal uit...ect ect.....
ga op zoek naar een ander verzorgpaard!die vind je vast wel weer!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:57

Ik begrijp je beslissing ook!
Vind ook dat je er niet voor hoeft te betalen, jij mest uit en doet klusjes en geeft dat paard ook nog eens beweging...
Je kan idd wat Princess zegt op zoek gaan naar een ander verzorg paardje

............

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:00

Een moeilijke maar begrijpelijke beslissing.
Zodra het gevoelsmatig niet meer klopt zou ik het ook voor gezien houden.
Succes met het zoeken naar een ander verzorgpaardje!


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:09

Moeilijke beslissing .. maar zodra jij denkt dat het de goede is moet je hem nemen .. ik zou op zoek gaan naar een ander .. !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 17:26

Thx voor jullie reacties Lachen

Ik ga niet echt opzoek naar een ander paardje, alleen als ik toevallig iets leuks tegenkom ga ik er wel overna denken natuurlijk Lachen
En ik ga zo en zo af en toe langs de manege waar mn vorige vzpony stond, om toch nog af en toe bij paarden te zijn Lachen
De eigenaar van die manege vraagt ook rgeelmatig of ik nog wat zoek, dus ik zie wel Lachen

Charmotte 4-ever!!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:04

He dat is idd moeilijk, maar ik geef je volkomen gelijk, 50 euro om alleen op de zaterdags te rijden en uitmesten vind ik ook veel te veel.
Je zou het rijden in ruil voor het uitmesten kunnen doen, maar nog eens 50 euro er bovenop vind ik overdreven.
Suc6 met je beslissing en misschien kom je nog eens iets anders leuks tegen

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:06

ik vind het ook goed dat je bent egsopt het is natuurlijk niet leuk maar je mest uit en je mag 1x per week rijden.
voor wat hoort wat toch? dus ik vind dat je niet hoeft te betalen.
succes met het vinden van een ander paardje om te verzorgen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:07

Moeilijk, maar begrijpelijke beslissing.
Succes verder, en ik hoop dat je weer een leuk paard tegenkomt!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:02

Ik kan het ook goed begrijpen hoor...50 euro is wel érg veel geld voor 4 keer in de maand rijden...Jammer! Maar je vind vast wel iets anders.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:31

KellyenXena schreef:
Ik kan het ook goed begrijpen hoor...50 euro is wel érg veel geld voor 4 keer in de maand rijden...


Valt op zich wel mee hoor, een manege les komt ongeveer op het zelfde bedrag neer. Het is wel jammer dat je niet op jezelf kon gaan rijden, anders had je het denk ik wel blijven doen of niet?

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 10:28

Lachen

Manon"]
[quote="KellyenXena schreef:
Ik kan het ook goed begrijpen hoor...50 euro is wel érg veel geld voor 4 keer in de maand rijden...


Valt op zich wel mee hoor, een manege les komt ongeveer op het zelfde bedrag neer. Het is wel jammer dat je niet op jezelf kon gaan rijden, anders had je het denk ik wel blijven doen of niet?
[/quote]

Ja maar op een manege hoef je niet uit te mesten enzo (niet dat ik het erg vind om klusjes te doen), alleen daar rijdt je vaak op slome/stugge enz. paarden, op een eigenpony rijden is natuurlijk veel leuker, daar leer je veel meer van.
En opzich vindt ik 50 euro per maand niet veel als ik gewoon vaak zou gaan, maar dat doe ik dus niet.... Lachen

Charmotte 4-ever!!!

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:33

Het is niet ongewoon dat mensen een bijdrage vragen om te rijden op hun paard, maar 50 euro voor 4x in de maand is wel errug duur Bloos! .
Veel succes met het vinden van een ander paardje

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:47

ik kan me goed voorstellen dat je 50 euro per maand voor die ene keer dat je rijd per week en dan ook nog eens helpt met stallen uitmesten, dat je dat teveel vind. Als je de pony meerdere keren per week kon rijden was het een leuk aanbod geweest...

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:58

Ik rijdt 3a4x in de week voor 50 euro per maand. Moet wel zelf mesten en het paard is zwanger. maar ik heb er nog steeds plezier in!

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:48

Ik mocht wel vaker rijden hoor Lachen
Dus het bedrag is wel normaal, maar ik kon dus alleen komen als de eigenaar er was, maar ik had ivm met school ook niet zoveel tijd en ik had er ook niet zoveel zin in...

Charmotte 4-ever!!!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:30

dat begrijp ik... het rekensommetje blijft voor jou hetzelfde Knipoog

Ik kan wel een paard leasen, maar doe dat ook niet omdat ik er te weinig tijd voor heb en kosten in verhouding dus te hoog zijn. Zou ik geen eigen pony hebben, dan zou het al een stuk makkelijker worden... Omdat ik dan minder andere kosten had en meer tijd Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:16

Ik vind het vreemd dat je zowel moet betalen en klusjes doen. Mij lijkt dat het of het een of het ander is... Kan me voorstellen dat je er geen zin meer in had.

* To Belg, or not to Belg *

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:43

Ik vind ook dat je erg veel betaalde. 50 euro voor 4/5 keer in de maand is erg veel!! Kan je beter naar een manege gaan ofzo, dan betaal je nog minder hiero Verward Een ander verzorgpaard zoeken is natuurlijk ook een optie. Kijk op bokt of marktplaats.nl ofzo zou ik zeggen Lachen

Obelix is gewoon stoer!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:43

Jammer dat je gestopt bent! Op marktplaats zie ik best vaak advertenties voorbijkomen van mensen die op zoek zijn naar een bijrijder in utrecht, dus misschien vind je wel wat!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:23

Voor 1 dag in de week vind ik het persoonlijk wel erg veel en je helpt tenslotte ook nog veel met andere dingen.

zou gwoon rustig opzoek gaan naar een ander leuk paardje. Er zijn zoveel mensen met paarden zie zo'n goeie serieuze hulp kan gebruiken. Er lopen nog een hoop leuke paardjes rond.

gr


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Balou_k, fnpetter1990, Isa_Sofie, lina1998, M1994, meggiemeg, meijboom, MerelV, MyWishMax, pol013, Sky_As, Suliko en 149 bezoekers