strijkringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

strijkringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 12:56

ik heb een vraag over strijkringen.
kan je die dag en nacht omlaten?

Vven kort de situatie: mijn koudbloed trapt steeds door pure lompheid zijn eigen voorijzers af met zijn achtervoeten.

Ze zijn er gisteren voor de 3e keer in 1 maand weer onder getimmerd en dit is de laatste keer dat het kan.

Om Morrie bewust te maken van zijn eigen voeten, ga ik, na overleg met diverse mensen en de smid, strijkringen omdoen.

Ik vraag me dus af of hij die dag en nacht om kan houden, heeft iemand daar ervaring mee?

Zonder ijzers zetten, is geen optie i.v.m. correctie van de beenstand en hoefschoenen zijn ook geen optie voorlopig


kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:30

Kebie was ook recordhouder ijzers aftrappen Boos! . Ze liep al dag en nacht met springschoenen en als ik er dan zeker van wilde zijn dat ze ECHT alles onder hield, dan deed ik daarnaast strijkringen om. Ze kreeg meestal na een dag of 3 wel schuurplekjes, dus standaard omhouden was geen optie.

Ze heeft overigens nu andere voorijzers. Dat zijn ijzers zonder lippen, die ala een natural balance ijzer wat worden teruggelegd (achter de witte lijn?) aan de voorkant. Achter heeft ze normale ijzers. Dat bleek genoeg om het aftrappen voorgoed uit te bannen. Misschien kan je eens overleggen met je smid?

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 13:38

Morrie heeft vóór corrigerend beslag tegen toontredendheid en achter gewoon beslag met widea's tegen voortijd doorbreken van de ijzers wegens slijtage.

De smid heeft gisteren de voorijzers wat ronder gemaakt en de takken wat weggeslepen in de hoop dat ie ze nu niet aftrapt, achter heeft ie verlegd.

Springschoenen zijn geen optie omdat de boer ze niet om wil doen 's morgens en ik kan niet iedere ochtend om half 7 naar stal om springschoenen om te doen voordat ik in de file naar mijn werk ga staan......
Ik ga zo eerst die strijkringen maar eens ophalen en kijken hoe Morrie erover denkt....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:26

Volgens mij kan het, tenzij je paard er plekjes van krijgt uiteraard ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:34

Mijn verzorgpaard staat 24 uur per dag met springschoenen aan, ik denk dat die beter helpen dan een strijkring. Ik vraag me zelfs af of een strijkring uberhaupt wel zal werken.

truelove

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:05

ken je die dingen die je om de neus kan doen van alfa gel?
die kun je ook wel aan de achterkant van je strijkringen bevestigen, een paard van onze stal loopt al een paar jaar met die dingen om, dag en nacht, nooit iets aan te zien terwijl hij mooi dun in de vacht zit, ook op zijn benen

JuSt bE tHeRe FoR mY...


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:12

Als je van die helemaal dichte springschoenen neemt, die je dus over de voet moet trekken (lastig!) dan kun je die rustig 24 uur om laten. Hoe groter, hoe beter!

Hoe strijkringen moeten helpen tegen het aftrappen van ijzers zie ik ook niet helemaal voor me? Die dingen doe je toch om het kootbeen?

Het grootste probleem met zoiets altijd om laten lijkt me dat het misschien niet echt lekker wil drogen eronder met mok als risico. Of dat het gaat schuren in combinatie met zand.

Nulla tenaci invia est via

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:15

ik denk dat dichte springschoenen beter zijn !

-

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 18:11

Citaat:
Hoe strijkringen moeten helpen tegen het aftrappen van ijzers zie ik ook niet helemaal voor me? Die dingen doe je toch om het kootbeen?


ik heb ze dus gehaald en ze passen ook nog.

het idee is dat Morrie zich gewoon bewust wordt van zijn voorvoeten en er dus niet lomp met de achtervoeten mee is.

ik heb 2 uur gereden met de strijkringen en na een half uurtje kreeg ie de rechtse in de gaten en na een uurtje de linkse, hij heeft een paar pasjes debiel gedaan en toen was het goed.

Ik heb ze toch maar weer afgedaan op stal en de boer wil ze 's morgens niet omdoen: teveel werk Scheve mond

Springschoenen gaan hem nooit passen en krijg ik ook nooit om; Morrie geeft geen voeten, hij kantelt ze door zodat je kan uitkrabben, zo leren ze dat in Oostenrijk en hij is een beetje zwaar en lomp om te gaan prutsen met springschoenen.
Als iemand met een nog gezonde rug zich op wil offeren.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers