Hoefsmid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 12:09

Ik ben in Friesland een hoefsmid tegengekomen die ook een opleiding in Amerika heeft gevolgd, Wiebe de Vos.
Om hem naar Noord Holland te krijgen moet hij hier wel een dag kunnen vullen. Dus wie is er nog opzoek naar een goede (western) hoefsmid???

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:47

Effe nieuwsgierig, wat doet hij anders dan onze hoefsmeden en wat maakt hem een "western" hoefsmid?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:25

hij heeft "western ijzers" Haha!

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 22:40

geen idee wat hem anders maakt want dat ligt er aan wat je eigen hoefsmid doet!
de hoefsmid heeft iniedergeval al meer dan 10 jaar ervaring met westernpaarden in het algemeen en dat zal allicht schelen met een hoefsmid die dat niet heeft en verder .... zou je hem eens moeten nemen en dan weet je het!
groetjes silvia en oja ben echt objectief hoor! hihi Lovers

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 09:52

is dat die hoefsmid die in hantumhuizen woont?
die heeft namelijk ook een western opleiding gedaan in amerika
laatst stond hij nog in de krant
en als jij in groningen wooont, dan is hij toch geen hele dag weg??
of je regelt met nog wat andere mensen uit je omgeving dat jullie hem gezamelijk laten komen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 20:11

CCl, lover, het is inderdaad die uit Hattumhuizen.
Hij wil wel naar NH komen maar dan moet ik meer mensen regelen die hun paard willen laten behandelen anders is het niet rendabel voor hem.
Hij heeft een hoefsmid opleiding in Amerika gevolgd en heeft daar een bijzondere visie geleerd op bepaalde zaken wat mij erg aanspreekt.
Haha!

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-12-09 19:24 ]</font>

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:25

Vera, ik heb wel interesse maar nog niet op dit moment. Mijn hoefsmid gaat naar een ander deel van het land verhuizen, dus ik raak hem kwijt. Ik zal navragen wanneer dat precies is.

Nu ik deze berichten lees, valt het kwartje: ik heb vandaag met Wiebe staan praten bij de cinic van Sil. En zijn dikke truck met farrier nummerbord is ook niet te missen! Dat moet een hoefsmid met Amerikaanse achtergrond zijn!

Ik laat je via een pb wel weten wanneer mijn smid pleitos is.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:31

dat is allemaal wel mooi, maar wat doe je dan als je paard bijvoorbeeld een ijzer kwijt raakt? moet je dan ook wachten tot dat je een dag kunt vullen?

wat mij betreft, hou ik het bij mijn eigen smit. komt wanneer ik bel en doet zijn werk netjes. een sliding ijzers kan hij ook eronder slaan. en trouwens, waar in nederland is de bodem zo gemanicuurd dat het een verschil maakt wat voor ijzers eronder zitten?

ik durf te wedden dat ik met mijn paard met gewone ijzers ook hele goede stops kan maken en dat heb ik in de loop der jaren op wedstrijden voldoende bewezen.

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 11:23

vera? hattumhuizen? hihi.
ja de heofsmid komt uit hantumhuizen en ja vera zoekt meerder mensen om een dag te vullen.
een ieder die dat wil moet het doen en wie het niet wil moet het zeker niet doen!
verder karin ik moest erg lachen, je heb waarschijnlijk met wiebe gesproken gister (het is mijn vriend)maar...... de dikke pick-up is niet van ons!!! maar van frans- jozef en hij heeft de zelfde opleiding gedaan als wiebe in amerika!
we hebben wel een dikke pick-up maar die is zo'n slordige 20 jaar ouder dan die je gister zag! hihi
maar als wiebe net zolang als frans-jozef bezig is hopen wij ook een nieuwere versie te hebben!!!
groetjes silvia

bambino_oud
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 16:34

Als we dan toch bezig zijn.... Lachen Frans Josef is mijn hoefsmid en heeft inderdaad zelfde opleiding en komt altijd wanneer ik hem nodig hebt Lachen Helaas heeft hij geen internet zodat hij dit jammer genoeg allemaal niet kan lezen Verdrietig Als je wilt dan kan je aan mij tel. nr vragen.