meer mensen die kriebels?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

meer mensen die kriebels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 09:48

vage titel maar ik zal t even uitleggen

Ik rij nu alweer 4,5 jaar wedstrijden met Quentin, niet zo veel meestal alleen de wedstrijden waar we met de club gezamelijk heengaan +/- 7 in de zomer en een stuk of 4/5 in de winter en een enkele keer een extra wedstrijd

afgelopen jaar ben ik wat fanatieker gaan rijden en inmiddels mag ik Z1 starten, dat was mn doel

voor degenen die het niet weteb, Quentin is nogal een lastig paard, even zacht uitgedrukt, en 2 jaar geleden ben ik er mee omgevallen tijdens het gestaak en gesteiger van hem, wilde er mee stoppen, toch besloten door te gaan en hem naar het Z te rijden
iedere paar maanden een flinke dip ivm zn gestaak, en regelmatig vreemde blessures(oa ineens instorten, allergische reacties, koliek, allerlei blessures aan zn benen etc)

maargoed, ik heb doorgezet en t gaat super! nog lang niet goed genoeg maar t gaat zeker de goede kant op

Heb inmiddels een nieuw doel, ik wil Z2+wp worden, maakt me niet uit hoe lang ik er over doe
en ik wil gaan springen met hem, dat kan hij best leuk, alleen een heel parcours lukt niet(staken, steigeren, stuurloos naar de uitgang rennen etc, beetje zoals we met de dressuur ook ooit zijn begonnen Knipoog )

maar ik heb ook superveel zin om met een jong paard opnieuw te beginnen, lekker in de B en zien hoe het gaat, alles zelf aanleren etc
heb vorig jaar een paard ingereden hier in de buurt en toen ik nog op een stal werkte ook daar veel op jonge paarden gereden en voor mn instructeur op zn jonge paarden gereden (heb inmiddelsversleten knieën en kan alleen nog als hobby wat paardrijden, niet meer als werk) en vond dat z leuk, vanaf de 1e keer op de rug zitten en dan iedere keer vooruitgang zien, oke t gaat niet vanzelf en t is niet altijd leuk en makkelijk, maar toch heb ik zoveel zin om met een jong paard te gaan beginnen, zeker als ik verhalen hoor en foto's zie van mensen die met een jong paard bezig zijn, echt zo leuk om te horen & te zien!

hebben hier meer mensen 'last' van?

t is niet zo dat ik Quentin weg wil doen, ik blijf hem voorlopig zeker nog rijden, maar ik heb een 14 jarige E-pony(chronsich kreupel, alleen nog voor buitenritjes) hier staan en nog een 19 jarig paard van mn moeder, en als 1 van die 2 weggaat kan er hier in de plaats een jong paard staan

nou wil ik mn pony niet wegdoen, dat heeft t beestje niet verdiend, ze mag hier blijven zolang ze niet te veel pijn heeft, en t paard van mn moeder doet niet veel dus gaat denk ik nog wel wat jaartjes mee, dus voorlopig blijft het bij dromen

maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die als ze met hun paard bereikt hebben wat ze wilden, zin hebben om met een ander paard weer opnieuw te beginnen

maar over een jaar of 5/6 ofzo denk ik dat 1 van de andere 2 er niet meer is, en dan komt er zeker te weten een ander paard, dan is Quentin ook alweer 16/17 dus een mooie tijd om te stoppen met wedstrijden

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#



vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:53

ik wil heel graag met mijn fjord m worden, en daar ben ik nu heel ghard voor aan het trainen. Ik vind dat hij veel talent heeft, en hij pakt nieuwe oefeningen snel op.
maar het is ook moeilijk en soms wil ik te snel. Ik heb ook wel eens dipjes, maar ik probeer het positief te zien. Het lukt ons wel!
verder ben ik echt gen, dus wie weet wil ik daarna wel wer een groen paardje.
deze rijd ik btw nu een half jaar, we hebben heel erg aan elkaar moeten wennen, maar ik ben ervan overtuigd dat het ons lukt.
succes ook Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:04

Ik vind jonge beesten ook helemaal geweldig. Ik rijd Brenin nu, heb ik zadelmak gemaakt enz, maar ik kan daar dus geen wedstrijden mee rijden omdat hij hengst is en omdat ik geen paard heb waarmee ik de L2 plus zou kunnen halen. Opzich baal ik daar vreselijk van, want ik had graag met brenin op concours gegaan, en kijken hoever we hadden kunnen komen.
Nu wil ik eigenlijk het liefst dat er een leuk jong fanatiek meisje hem gaat uitbrengen, probleem is alleen.. Waar vind ik zo'n iemand..
Maargoed al met al ben ik wel heel blij met hem en heb ik nu een jonge Flemmingh staan van 9 maanden, dus ik kan nog wel even vooruit Haha!
Maar ik kan me opzich wel voorstellen hoe jij je voelt qua andere/jonge paarden..
Ik heb dat meer bij oudere paarden, omdat ik L2 wil worden, en dan alsnog brenin kan gaan uitbrengen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:09

Hoi,

Ik rijd dan (nog) geen wedstrijden, maar ervaar de combinatie van een jonkie en een oudje (laat het hem niet horen Haha! ) echt als ideaal. Als ik echt even wil relaxen, dan kan ik met Voice heerlijk buiten rijden en kom ik altijd terug met een super goed gevoel. Daar zorgt hij wel voor. En straks kan ik dan voor iets meer uitdaging met Taliesin aan de slag.

Kan me goed voorstellen dat dat bij jou ook kriebelt hoor!

Groeten,
Judith

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:13

Ik heb dat ook...

Als ik ben waar ik wilde komen dan wil ik weer een jonkie Knipoog
Dat had ik met mijn pony en toen kocht ik Ontario. Met Ontario ben ik nu een beetje uitgereden en toen kwam Otermo(niet echt een jonkie, maar zit nog genoeg werk aan Knipoog )
Ik weet zeker dat als ik met Otermo kan lezen en schrijven en we het gewenste niveau bereikt hebben ik weer een jonkie wil Haha!

En iedereen maar denken dat ik gek ben Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:44

Precies,daarom heb ik ook een 'jonkie'gekocht..Was al wel aangereden,maar voor de rest kon ze niet veel...Heerlijk is dat nu als ik foto's of film van vorig jaar bekijk en vergelijk met dat van nu..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:49

Ik heb een jonkie en het kriebelt nog steeds Haha!

Kan niet wachten tot de eerste wedstrijd, de eerste keer echt naar buiten, de keuring in Juli en ga zo maar door.

Als ik terug kijk naar de begin periode *heb haal als 2 en ene half jarige onbeleert gekocht* en nu ben ik al erg trots op haar, dnek dat dat met de tijd alleen maar meer zal worden.

Heb er nu in de vorm van Ellie een tijdelijke nieuwe uitdaging bij, paard zo braaf mogelijk maken Tong uitsteken maar zij wordt verkocht en heb eerl;ijk gezegt echt zo'n na haar mogen er wel meer komen idee.
Lekker hoor al die complimenten te horen en de vooruitgangen te zien.

Maar voorlopig zit mijn haf niet in de Z Haha!
En als ze dat komt en tegen die tijd dat ze dat komt staat er als het goed is ook nog ene heel leuk veulentje klaar om mee te beginnen OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 12:53

Heel herkenbaar Rens!!
Ik heb er ook eens zo`n topic over geplaatst, toen ik met Kore in een dip zat. Maar nu gaat het echt beter. Ik heb regelmatig les waar ik echt heel erg tevreden over ben, ik voel vooruitgang en krijg elke week oefeningen die ik dan kan oefenen zodat we de week erna die "nakijken", eventueel verfijnen, en dan verder gaan. Gaat echt super. En op die manier is de drang een jong paardje aan te willen schaffen ook meteen naar de achtergrond verdwenen. Ik denk dat het echt een gevoelskwestie is. Gaat het slecht, dan zou je eventueel een ander paard willen, gaat het goed, dan hoeft het allemaal niet zo nodig meer.
Ik denk dat je er goed aan doet met een fijne instructeur/instructrice te lessen waarbij je die vooruitgang en voldoening ook telkens voelt, dat motiveert je echt om ermee door te gaan, geen "foute" gedachten te krijgen enzo.
Ik zal eens goed kijken op de clinic, naar die Quentin! Heb er al veel over gelezen, kan me er wel heel iets bij voorstellen!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:16

Ik kan me dat ook heel goed voorstellen.. Wat Vamp verteld is voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb nu ook zoiets voor mezelf ik kijk gewoon of het nog gaat in de M2, zo niet dan stop ik er een keer mee.
Gelukkig staat er volgend jaar een 3-jarige waar ik mee kan beginnen en daar heb ik echt veel zin in. Ik heb ook nooit de kans gehad om met z'n jong ding te beginnen. Maar dat biedt weer hele andere uitdagingen.
Wie weet als je straks Quentin naar het Z2 hebt gereden, kun je hem voor een smak geld verkopen en weer een goed jong paard kopen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 14:36

ik ben dus niet de enige Haha!

maar t is eigenlijk niet omdat het met Quentin slecht gaat, want t gaat de laatste 2 weken eigenlijk weer hardstikke goed, goster in mn priveles ook, hij was echt fijn om te rijden, geen verzet en bleef lekker lopen

maar toch heb ik dan nogsteeds zoiets van ja met een jong paard weer helemaal in de B beginnen heeft ook wel wat! die jonge beesten zijn gewoon leuk!

maar zolang er hier nog geen stal vrij is, komt dat jonge paard er helaas nog niet. Quentin blijft iig tot ik er een heel parcours mee kan springen en Z2+wp ben, en denk dat dat nog wel ff kan duren Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, carina, ikkedus, Mark0919, Nicollevs, Vagabondo, Zunzuncito en 28 bezoekers