kniepijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 09:13

Hebben jullie daar ook last van? Altijd als ik gesprongen heb, heb ik daarna kniepijn (het plooien en strekken doet pijn) en de volgende dag(en) ook. Scheve mond\ Misschien omdat je stijgbeugels dan korter zijn? Verward
Hebben jullie daar ook last van, en... wat valt eraan te doen? Verward Verward Verward


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 09:30

Misschien verkramp je tijdens het springen, en heb je daarna last van je knie... wat je zou kunnen proberen, rekverband om je knieen doen, en kijken of je er daarna minder last van hebt.


marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:34

Hey Visje,
heb je ook last als je een andere sport gedaan hebt (fietsen, joggen, iets anders...)
Het zou inderdaad wel kunnen doordat je stijgbeugels bij het springen korter zijn. Hierdoor worden je knieën eigenlijk slecht belast. Bij normaal rijden worden de schokken meer afgeleid naar je onderbeen, maar doordat bij het springen je knieën en enkels een scherpere hoek maken in de gewrichten, moeten de schokken (die uiteraard heviger zijn) opgevangen door je knie.
Over een mogelijke oplossing moet ik even nadenken, want ik weet niet of die er is Verward
Ja eentje weet ik: niet meer springen Clown
Waarschijnlijk zullen versterkende oefeningen voor je knie en strechoefeningen na het rijden wel wat kunnen verhelpen hoor!

groetjes,
marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 13:01

Ja... maar hoe stretch je een knie??? Verward
Ik heb niet echt het idee dat ik het anders ook heb, nee.

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 13:48

Waar precies aan je knie doet het pijn?
Aan de mediale of laterale kant af van onder/boven, langs achteren???

gr.marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 14:44

x
Laatst bijgewerkt door janna op 14-04-22 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:35

he visje, heb ook lange tijd veel last van me knieen gehad, maar dat was al begonnen voordat ik veel paardreed, dus ik had zoiets van, daar komt het niet door! Dus veel bij de huisarts, fysio enzo geweest en de fysio zei: oefeningen doen... om een of andere spier opterekken, en nou heb ik er bijna geen last meer van (ik ben geen springruiter maar ik had het gewoon al na een tijdje ligtrijden...)
dus ik zo als ik jouw was naar de huisarts gaan en ff laten kijken... en de fysio zegt wel wat voor gekke oefeningen je moet doen...
Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:22

Zie mijn beugel-topic op paardenpraat. Heb het ook. Hoop dat die beugels helpen.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:39

Ik heb het als ik een lange (vanaf anderhalf uur) buitenrit maak. Ik moet dan echt met lange beugels rijden want het doet veel pijn.
Ik las ooit eens toen ik in de wachtkamer van de huisarts zat een blaadje over sporten en blessures, daar werd de knie ook in besproken. De oijn zou van overbelasting komen en de nam was: paardrijknie Haha!
Ben benieuwd of er inderdaad speciale strek oefeningen zijn om het tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:39

Ik heb ook na een lange buitenrit of een uurtje springen last van m'n knieen en enkels. Tijdens het rijden houd je je voeten toch op een beetje vreemde manier; tenen naar binnen draaien terwijl je met je dijbenen gespreid zit; als je dat eens doet terwijl je op een stoel zit zie je pas hoe vreemd dat dat eruit ziet. En vooral met lichtrijden en springen, als je dus 'staat' zijn je enkels toch de belangrijkste schokdempers (knieen mag je namelijk niet aanklemmen) dus dat die wat pijnlijk worden lijkt mij logisch. Ik denk dat die pijn vooral komt van de onnatuurlijke been draaiing en belasting. Als ik zonder zadel rijd heb ik er bijvoorbeeld nooit last van Haha!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:42

Aan de binnenkant van je bovenbeen is er ook een "paardrijspier", waarschijnlijk dat je die moet rekken.Maar ja, zover weet ik het ook nog niet hoor.. Haha!

gr.marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 15:41

Ja, het is echt aan de binnenkant van mijn knie.
Na een dag is het alweer over, maar ja, toch wel vervelend Frusty .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 16:47

Citaat:
Op 2001-12-08 20:42, schreef marijke*:
Aan de binnenkant van je bovenbeen is er ook een "paardrijspier",


Dat is de zogenaame "ruiterspier'' en die zit ergens meer in je lies. Dus voor je knie lijkt het me niet dat je die moet oprekken. Maar ja, welke dan wel Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 09:27

Gisteren heb ik gesprongen en ik heb helemaal geen last? raar hé.
Het was wel niet hoog, misschein 30 cm omdat we het schakelen aan't oefenen waren, maar toch... Party!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 09:27

Gisteren heb ik gesprongen en ik heb helemaal geen last? raar hé.
Het was wel niet hoog, misschein 30 cm omdat we het schakelen aan't oefenen waren, maar toch... Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers