Cross helm of Pikeur gpa???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Cross helm of Pikeur gpa???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 00:11

Mag je ook crossen met een Pikeur GPA of moet ik ook nog ergens een crosshelm gaan regelen? Botjesprotector heb ik inmiddels geregeld en de coupon is de deur uit... Roden here we come! Knipoog


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:21

Disciplinereglement Eventing KNHS schreef:
Art. 378 KLEDING EN HARNACHEMENT TIJDENS DE UITHOUDINGSPROEF

1. Kleding
Tijdens de uithoudingsproef als onderdeel van een samengestelde wedstrijd is het dragen van een goed passende bodyprotector en goedgekeurde veiligheidshelm/cap verplicht. Het dragen van de "Eventing medical card" wordt sterk aanbevolen.

2. Harnachement
a. Optoming is gelijk aan hetgeen voor de betreffende klasse springen is toegestaan.
b. Verwezen wordt naar het disciplinereglement springen van de KNHS (uitgave april 2003) en voor de klasse ZZ naar het FEI-reglement.


Een 'goedgekeurde veiligheidshelm/cap' is voorzien van het EN1384-keurmerk en bij de Pikeur GPA is dat het geval. Daar mag je dus mee starten in het SGW.

Zie voor het volledige SGW-reglement http://www.knhs.nl/knhs/bericht.asp?nid=2402


Enne... see you in Roden dan, mijn zusje start daar ook met onze knol! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:26

Ik hoorde anders afgelopen weekend van Elaine Pen (EK selectie) dat hen was gesommeerd om een crosshelm te kopen omdat de GPA niet meer toegestaan is. Dit omdat er aan de GPA een harde rand zit, waardoor je je nek kan breken als je daarop valt.

Ik weet niet of dit al officieel is, maar in het buitenland schijnen ze al heel moeilijk te doen over een GPA...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:27

Ik heb idd ook gehoord dat je niet mag starten met een cap die een harde rand heeft in de cross, daarom heb ik zelf ook vorig jaar voor het voorjaar seizoen crossen begon een crosshelm aangeschafd zonder harde rand.

Ennuh.... ik start ook in Roden!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:39

Hmm... dan lijkt het me heel verstandig als de KNHS dit als een officiƫle reglementswijziging communiceert zodat alle crossruiters op de hoogte zijn! Nu komt het weer uit het informele circuit.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:42

volgens mij mag je inderdaad niet meer met die GPA starten in de cross...
ik zou ook niet weten wie je het zou kunnen vragen, zodat je het zeker weet!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:47

Zijn er nog meer caps met zo'n harde rand (LAS, Harry's Horse) of geldt dit alleen voor de GPA?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:53

Ik neem aan dat dat ook voor die andere caps geldt...er mag gewoon helemaal geen rand aanzitten. Je kunt alleen zo'n caphoesje gebruiken zodat je een heel flexibel randje hebt...kijk alleen uit dat die niet voor je ogen komt te hangen Knipoog

Het lijkt erop dat iedereen nu aan de bloempot moet...

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:29

Is een beetje off topic, maar ik zie in dat stukje reglement staan dat de Medical card sterk wordt aanbevolen. Ik kan er niet aankomen. Ben hier in de regio al een paar ruitershops afgeweest maar als je vraagt naar de Medical Card zeggen ze... Huh? Wat is dat eigenlijk????
Behalve dat vind ik ze walgelijk duur. Gewoon 15 euro vragen voor een plastic hoesje met een groen papiertje erin.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:48

Wij hebben de medical card gekocht bij de eventing shop. www.eventingshop.nl en dan onder kleding. Daar kost hij maar 14 euro Tong uitsteken

Je zou er ook zelf een kunnen maken.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:14

marieketencate schreef:
Wij hebben de medical card gekocht bij de eventing shop. www.eventingshop.nl en dan onder kleding. Daar kost hij maar 14 euro Tong uitsteken

Je zou er ook zelf een kunnen maken.


De eventingshop is niet echt hier in de buurt zeg maar. Haha! Zelf maken heb ik al eens overwogen. Maar het schijnt dat ze die dingen verplicht willen gaan stellen. En dan moet je zeker een officiele hebben.
14 euro is toch ook duur? Boos!
Hopelijk staat er ergens een kraampje in Chaam of Etten-Leur waar ze die dingen verkopen.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:36

Met de GPA niet crossen? Hoor ik dat nou goed? Heb ik net zo'n cap aangeschaft ook speciaal voor het crossen omdat me Casco half uit elkaar lag, hoor ik dit! En ze zeggen nog wel dat het de beste goedgekeurde veiligheidshelm is Verward


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:58

Ik heb er nog niets over gehoord, maar ik heb een aparte crosshelm. Alleen wel met klepje...(het is de oude helm van Katja Marieke, mag die dan ook niet meer Verward )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:21

gomir schreef:
Ik heb er nog niets over gehoord, maar ik heb een aparte crosshelm. Alleen wel met klepje...(het is de oude helm van Katja Marieke, mag die dan ook niet meer Verward )


Lijkt me niet inderdaad...Maar Katja heeft er nog 1, wel een echte crosshelm, zonder klep, misschien interesse? Haha!

Ik weet niet of het al officieel is, maar dat merken we snel genoeg...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:27

Als het officieel wordt en dezelfde maat is als die andere misschien wel *LOL*

Eerst maar eens kijken hoe Otje aanpakt Knipoog Anders is het voor mij voorlopig toch over en over een paar jaar zijn de regels wsl weer scherper Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers