hoe krijg ik nu die manen recht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

hoe krijg ik nu die manen recht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 20:20

ik heb dus de manen getrokken van wicked -->nog is eerst was het naar eht midden toe een boogje. Nu gaat het van kort naar lang.
ik doe mijn best om het allemaal recht op dezelfde lengte te krijgen maar wil niet echt lukken?

heeft er iemand heir eigenlijk een tip voor of zo

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:00

Ik probeer altijd om de 10 cm even te checken met mijn hand. Ik trek de manen een handbreedte, dus dat is gemakkelijk te zien.
Als het dan niet helemaal recht loopt kan je het nog bijtrekken, of als het maar een beetje is, bijknippen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:26

ik trek altijd de laatste uitstekende stukjes met de hand eruit ipv met het kammetje

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:59

Ik probeer ze altijd zo recht mogelijk te trekken en als ik dat af heb, dan ga ik met de schaar langs de onderste randjes, zodat het recht wordt. Niet hele plukken eraf knippen, maar alleen die stukjes die langer zijn dan de rest Haha!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:40

Ik kan ook niet recht manen trekken. Maar ja om het nou uit te proberen. Straks mislukt het Haha!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:07

ik heb geen tip.. maar manen kun je nooit echt recht trekken..

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:43

Hoe kan je ervoor zorgen dat de getrokken manen aan een kant blijven liggen?

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:50

als t niet recht is knip ik ze ook, ik zet de schaar er haaks op en maak dan hele kleine knipjes, dan ziet het er wat natuurlijker uit en niet zo recht, niet te grote plukken nemen en vaak kijken of t recht is. de bovenkant is altijd dikker qua haar...t'is een lastig klusje!!!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:52

wiljemijn schreef:
als t niet recht is knip ik ze ook, ik zet de schaar er haaks op en maak dan hele kleine knipjes, dan ziet het er wat natuurlijker uit en niet zo recht, niet te grote plukken nemen en vaak kijken of t recht is. de bovenkant is altijd dikker qua haar...t'is een lastig klusje!!!!!


Zo doe ik het idd ook. Heel voorzichtig en steeds kleine stukjes.

Je kan ze aan een kant krijgen door ze aan die goede kant in de vlechten en dan een dag laten zitten ofzo, en dan gewoon bijhouden, veel naar die kant kammen.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:15

Haha een volbloed met vlechtjes. Moet ik dan maar een keertje in het donker doen. maar wel mooier wanneer ze allemaal aan een kant hangen.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:18

Manon schreef:


Je kan ze aan een kant krijgen door ze aan die goede kant in de vlechten en dan een dag laten zitten ofzo, en dan gewoon bijhouden, veel naar die kant kammen.


Is bij mijn paard ook gelukt. Ik heb de vlechtjes ongeveer 4 dagen laten zitten, en nu vallen de manen netjes naar 1 kant.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:22

je hebt voor dat knippen ook speciale schaartjes....met een soort inhammetjes erin, om het natuurlijke effect te behouden, die kun je kopen bij gewone paardenspeciaal zaken geloof ik en zijn ook niet zo achterlijk duur.

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:14

Ik denk ook dat je het dan beter kan knippen, met een karteltjesschaar, zo heet het geloof ik, dan knip je niet zo strak en recht, dan lijkt het nog een beetje alsof het getrokken is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:44

Gulpje"]
[quote="Manon schreef:


Je kan ze aan een kant krijgen door ze aan die goede kant in de vlechten en dan een dag laten zitten ofzo, en dan gewoon bijhouden, veel naar die kant kammen.


Is bij mijn paard ook gelukt. Ik heb de vlechtjes ongeveer 4 dagen laten zitten, en nu vallen de manen netjes naar 1 kant.
[/quote]

Het kan ook liggen aan het feit dat de manen in de buurt van de schoft en het hoofd (de uiteindes) te kort zijn getrokken dan gaan ze ook afstaan.

Omdat ik ook niet zo super ben in manen doen doe ik iedere x een klein net zo lang tot het recht is. Eerst trekken en dan de uitstekende restjes bijknippen. Gelukkig groeien de ergste happen (gebeurt gelukkig niet meer na veel oefenen) na 2 weken er wel uit op het zicht.