Bartok van de Schoutehoef en Disconto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Bartok van de Schoutehoef en Disconto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 18:49

Onze Macilda is een achterkleindochter van de kroon kern preferente merrie Tilda (SGLDT). Deze merrie heeft 2 goedgekeurde hengsten gebracht: Bartok van het Schoutenhof (v. Olaf van Wittenstein) en Disconto (v. Wachtmeester). Van Chantal1 had ik gehoord dat de hengst Bartok van het Schoutenhof 70 zonen heeft gebracht en 134 merries. Ook heb ik nog meer info van haar gekregen. Via het BWP heb ik ook al enige info ontvangen waaronder zijn verrichtingsonderzoek. Graag zou ik willen weten of iemand nog meer over deze 2 hengsten weet en of er nog meer van de nafok bekend is?


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:23

Bartok (vd Schoutenhof)
Geboren 1960
Gefokt door P. Groot te Wormer
Bruin, 1.61 m.

Bartok is in 1963 naar België verkocht. Hij bracht in elk geval de merrie Nacarry (mv. Elegast), die zelf moeder is van Nina (v. Saffier). Zij bracht de Belgische Altisud (v. Sudan, 1977, bruin, 1.61 m, gefokt door H. Nijs uit Aarschot).

Disconto (Wachtmeester x Tilda v. Karolus van Wittenstein x Nonda v. Iko).
Geboren 1962
Gefokt door P. Groot te Wormer
Vos, 1.61 m
Dekte van 1965 t/m 1968.

Staat in elk geval te boek als vader van de merrie Hilda (1966) die op haar beurt de merries Linda (1970) en Marisca (1971, beide afstammend van Hugo v. Oregon). Linda is de moeder van Ureterp (1978, vos, 1.69, v. Nova Zembla). Zijn dochter Bimone liep een IBOP van 80 punten en bracht de hengst Seinman (v. Renovo), die momenteel op wacht staat.
Marisca, de één jaar jongere zus van Linda, bracht de hengst Rentheer (1975, bruin, 1.69 m, v. Jonkheer). Rentheer is vader van onder andere de hengst Walser (1980, mv. Commandant).

Misschien dat je er wat aan hebt!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:25

Nog even een toevoeging Yootha. Voor zover ik weet heeft hij geen goedgekeurde zonen gebracht nog dochters die goedgekeurde zonen brachten.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 19:34

Bedankt voor alle info en de foto Chantal1. MissHis ook bedankt voor de info.

Cilda is een volle zus van Disconto. Zij is kroon, kern en preferent. Haar dochter heeft voor zover wij weten maar 1 kind gehad (de stermerrie Acilda v. Paradox.). Zij heeft ook weer 1 kind gehad Macilda (ster) v. Excellenzie. Macilda zet de lijn voort en heeft ook nog maar 1 kind Biretta (ster) v. Biret. Dit ligt trouwens niet aan onvruchtbaarheid, maar ze is gewoon niet vaker gedekt. Het is de bedoeling dat in ieder geval 1 van de merries dit jaar wordt gedekt.

Ik weet nu 2 kinderen van de merrie Cilda (Zilda en Acilda). Er moeten nog meer kinderen zijn aangezien de merrie preferent is.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:42

Yootha schreef:
Bedankt voor alle info en de foto Chantal1. MissHis ook bedankt voor de info.


Geen dank, natuurlijk. Graag gedaan.
Over de andere nakomelingen; zou je dat niet na kunnen vragen bij het stamboek?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 20:47

Ik ga vrijdag even informeren of ze me meer kunnen vertellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers