verkeerde galop!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

verkeerde galop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 19:32

hallo!! ik heb een westernpaardje wat nu recreatief gereden wordt! als ik in de bak ga rijden en galoppeer na goed warm gereden te zijn aan op de linker hand dan gaat hij ipv de linker in de rechtergalop aanspringen ik heb al geprobeert om hem in de hoeken (waar hij changeert in links dus goed op de rechte strukken changeert hij weer naar de rechtergalop) aan te laten springen maar dat gaat dan even goed maar bij de eerst komende rechte stuk galoppeert hij gewoon weer aan in de rechter gallop de verkeerde dus!

ook op voltes rijden helpt niet want hij gaat zodra de volte groot genoeg is gewoon op de rechte galop over!! probleeeeeem!! help!!!!!!

alle reacties zijn meer dan welkom!

alvast bedankt!! groetjes Lisette en bam


Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:46

op een kleinere volte gaan rijden??

'Moonlight Holly'

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:47

Blijf je buitenbeen naar achteren leggen en hou het vol tot dat hij het goed doet. Al is hij moe(niet te erg natuurlijk), je moet proberen hem niet te laten winnen, hij probeert je natuurlijk ook gewoon uit.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:52

blijf er bij met je benen, goed voorwaards rijden, en de buitenbeen iets meer naar achter leggen, net zoals muizje zegt

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

ViveLaVie

Berichten: 9
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:55

Ik heb het ook gehad bij een paard en ik heb de fisio laten komen het kan dus zijn dat ze aan een kant wat vast zit ! Bij mijn paard heeft het wel geholpen na 3 keer lekker gemaseerd te zijn

a href="http://Vivelavie.marktplaza.nl" target="_blank"><*** src="http://www.marktplaza.nl/winkel/banner_234_60.gif"></a>

MakeMyDay

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Harlingen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:41

Een fysio kan nooit kwaad!!
Denk bij je zelf eens goed na...geef je wel de goede hulpen?
>2 handen naar buiten verplaatsen(hierdoor krijgt de bijj=nnenschouder de ruimte naar bpven/voren te springen)
>binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel
>binnenbeen geeft(altijd)de impuls

Wil het paard/ de pony overspringen op lange zijdes, probeer dan overduidelijk 2 handen naar buiten te houden(niet binnenhand over de hals hoor!) en je benen goed op z'n plaats te houden..drijf mee in het ritme van de sprong..voltes openen en sluiten...ook vb voor het aanspringen een goede oefening om op volte 10 te rijden en die te openen dmv het paard naar buiten te laten wijken en dan de galophulp te geven(het paard mag nimmer uitbreken over buitenschouder!!houd buitenteugel er dus extra bij en maaak zonodig er een ophouding mee als het paard uit wil breken)houd goed binnenbeen erbij zodat hij niet naar binnen kan vallen en dus kan omspringen!

Iedereen doet z'n best..dus laat ieder in zijn waarde!!

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:58

Het paard van mijn man, een tuiger, die ook onder de man bereden wordt, wilde nooit goed in de linker galop aanspringen. Eerst 10 keer fout en dan toevallig 1x goed, mijn man baalde als een stekker. Nu rijd ik hem ook af en toe, en toevallig afgelopen zondag kwam ik erachter dan flink druk met het binnen been voldoende was. Ik legde dus mijn buitenbeen niet naar achyter. Hij sprong elke keer goed aan. Mijn man baale dus, maar toch.Ik moet er wel bij zeggen dat dit paard ontzettend voorwaarts is en dus maar weinig nodig heeft om in galop aan te springen. Misschien het proberen waard?

het leven is goed met een engels volbloed


MakeMyDay

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Harlingen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:36

Natuurlijk het proberen waard...alleen geen definitieve oplossing...!!Het paard loopt op die manier uit elkaar en je begrenst het buitenschouder/achterbeen niet/te weinig als je je bui.been niet naar achter legt..

Iedereen doet z'n best..dus laat ieder in zijn waarde!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:10

Zit je zelf wel netjes recht op je paard?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:24

een gebrokenlijn rijden waar je paard erg actief voorwaards loopt, dan na de gebrokenlijn, als je hem de hoek instuurt, aanspringen in de galop, na een paar keer zal je zien dat het helpt, succes

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 14:02

ok ik ga er even een samenvatting van maken van al die tips haha en dan maar proberen he! bedankt!! lyzzie OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers