Subli; is dat goed voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Subli; is dat goed voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 16:12

Hallo, ik heb zelf geen ervaring met het voeren van het merk Subli (welkoop verkoopt het) Maar ik vraag me wel af of dit goed voer is. In de bit stond eens een vergelijking van wat merken, waarbij Subli wel goed uit de bus komt. Toch heb ik ook een negatieve beoordeling gehoord van een kennis.

Wat vinden jullie ervan?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:14

Ik koop af en toe een zak muesli met kruiden, voor erbij. Mijn merrie vind het lekker, over de kwaliteit kan ik niet klagen. Op stal wordt Hippostar gevoerd (voorheen Kaspar Faunafood), ook niets mis mee.

Je suis Charlie.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:53

Ik voer al tijden subli, en ik heb er goede ervaringen mee. Ik heb het vergeleken op de voedingswaarden en het is echt een goede brok voor een gunstige prijs. Rio doet het er erg goed op. Ik voer brok, muesli en soms haver van subli.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:58

Mijn vorige paard kreeg dikke benen van Subli, er zit vrij veel eiwit in. Ik ben toen over gegaan op Havens, om eens te proberen en heb toen geen last meer gehad van die dikke benen, sindsdien voer ik geen Subli meer.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:40

De muesli ruikt heel goed en vinden de paarden ook supersmakelijk. Verder voeren wij Equiral brok.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:48

Ik voer ook al 4 jaar lang mijn paardje Subli.
En dan idd musli met kruiden die heel erg goed is. En dan nog sportbrok en granenmix van Subli.
Ben er heel erg tevreden mee en de prijs is ook niet al te duur. Heb wel een wat andere soorten voer geprobeerd maar ben toch bij Subli gebleven omdat ik daar toch wel tevreden mee ben.

Siësti van de Rythpluim

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:50

Bij ons op stal voeren ze allemaal subli basisbrok, en ik heb er nog niemand over horen klagen.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:52

Ik voer al vijf jaar Subli, en heb mijn paard nog nooit horen klagen Tong uitsteken.
Hij loopt er prima op en het is niet zo duur.

haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:11

Ik voer ook subli en ik weet niks wat er niet goed aan zou zijn... Wij voeren subli basisbrok en structuurmix. Het is ook nog goedkoop ook! Gewoon een paar merken uitproberen.

Haha! Hallooooow Haha!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:41

Gebruik Subli ponybrok en Subli slobber en Anton vind het lekker hoor!

Subli is gewoon handig voor mij omdat ik maar een paard heb koop ik 1x in de maand een zak bij de Welkoop. Dat is dan geen gedoe voor mij met bestellen enzo.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:44

Er schijnt ook een voer van subli te zijn voor paarden met stijve spieren, iemand daar ervaring mee????

XANTHA

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:02

ik gaf bel soms ook ponybrok van subli. Zit namelijk niet te veel in. Ik verbruik ook niet veel bij bel, dus je kan ook makkelijk gewoon zo een zak bij de welkoop halen.

En musli heb ik van Havens, ook waar weinig haver in zit.

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:11

Ik voerde voorheen ook altijd sublie en dat beviel me ook wel vooral de muslie is erg smakelijk voor de paarden OK dan! . De drachtige merries voer ik nog wel van sublie merriebrok, alleen de veulenbrokje vond ik waardeloos. De veulens aten het niet en het ruikt ook vreemd, tis net zo klein als konijnenkorrel .

boemel

Berichten: 8355
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:29

Mijn paard krijgt de Sublie sportbrok. Ze doet het er op zich goed op. Ze is gezond, alleen heb ik het idee dat ze er niet zoveel energie van krijgt.
Toen ze nog Havens sportbrok kreeg vond ik haar altijd veel feller.

M1+10

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:43

Jolynn schreef:
Er schijnt ook een voer van subli te zijn voor paarden met stijve spieren, iemand daar ervaring mee????

geen ervaring maar als je even op www.subli.nl kijkt en het nummer belt van de advieslijn dan wordt je heel goed geholpen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:47

Ik voer al zolang ik pony's heb Subli voer, dat is bijna 8 jaar.
Eerst voerde ik basisbrok en sportbrok. En heb ook een tijdje granenmix gevoerd. Maar op het moment voer ik meusli met kruiden, ponybrok en prestatiebrok. Puur omdat mijn pony nogal veel vitamines en mineralen nodig heeft, en dat voldoende erin zit. En niet teveel eiwitten in bijvoorbeeld de ponybrok, wat weer niets is voor een pony.
Ik vind het voer prima, nog niets slechts met meegemaakt.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:59

Ik voer al heel lang Subli, heb er goed ervaringen mee.
Alleen de granenmix valt bij mijn paarden niet goed in de smaak. Ik koop dus ook altijd granenmix van Havens, de rest van de soorten brokken en muesli voer ik allemaal van Subli, werkt perfect!
Ik voer nu van Subli:
Veulenkorrel
Prestatiebrok
Sportbrok
Kruiden Muesli
(Merriebrok..)

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:36

Ik voer nu van Subli de musli. Hoor mn paard niet klagen, zal wel goed zijn. Ik vind het er zelf goed uitzien iig!
Heb ook slobber gehad van Subli. Was ook goed!
Goedkoop hoeft niet te zijn dat het slecht is. Kijk maar naar de Aldi bijv voor mensen?

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:46

Ik heb ook een aantal (4 geloof ik) jaren Subli gevoerd. Met het ene paard ging dat altijd prima, met een van de andere moest ik enorm veel voeren en was ik ook niet blij met haar vacht. Ik ben sinds een half jaar over op de Marstall en het verschil is aanmerkelijk, voor mij dus geen Subli meer ook al deed de een het er wel prima op.
Oja, ik voerde Sportbrok, merriebrok en muesli.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:17

Ik heb een tijd Subli muesli gevoerd, was prima spul, goede kwaliteit en paarden vonden het heerlijk.
Mijn merrie krijgt nu Pavo, ook prima

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:12

Ik had mijn welsh B op Subli staan en die deed het daar prima op. Nu voer ik Salty een onbekend merk brok, (bijna identiek aan Subli) en ook zij doet het prima!!! Net als de welsh pony's ... absoluut geen klachten!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:53

die van mij krijgt of Subli of Hippostar, is maar net waar ik ben op dat moment en ik er aan denk dat het voer bijna op is. En waarom zou het slecht zijn, omdat het goedkoop is? Zolang de ponybrok bestaat van hun, krijgen de pony's van mijn opa dat en ze zijn er niet minder om.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:27

Ik ben verplicht over gestapt omdat ze hier in de buurt alleen maar subli of hippostar verkopen.
de hippostar heb ik 1 zak van geprobeerd en dat aten ze niet alleen slecht maar na 2 weken werden ze ook wat doffer in de vacht.
Bij subli merk ik geen verschil met toen ik havens voerde.en toen ik daar mee begon begonnen ze binnen een paar dagen al meer te glanzen.
de muslie voerde ik al een tijdje omdat ze die het lekkerse vonden van alle soorten die ik al eens geprobeerd had.

De slobber vind ik zelf heel vies ruiken en eten ze niet zo graag daarvan is havens nog steeds het lekkerse of die van hippostar dus die wissel ik nog wel eens af.ik voer dus de muslie met kruiden en de basisbrok

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:10

ik ben niet zo kapot van subli,er zit te veel eiwit in en de brokkrn zijn te fijn van sructuur dat er er slecht op kauwen.Ik voer Havens , Equiral en sommige paarden krijgen ook lucerne.
maar elk paard is verschillend en het ene paard doet het op bepaald voer wel goed en het andere paard niet.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:13

Bij ons op stal wordt de sportbrok van subli gevoerd en San doet het er prima op OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wescha, Wieke en 144 bezoekers