Shoot... word ik even voor heb blok gezet!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Shoot... word ik even voor heb blok gezet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 10:58

Zoals een aantal van jullie wel weten ben ik een aantal weken geleden gestopt met het bijrijden van Okki. Buitenrijden ging niet meer en de eigenaresse had liever niet dat ik hem continu in de bak reed. Terwijl ik juist meer dressuurmatig wilde rijden. Het was dus het beste voor alle partijen om er een punt achter te zetten. Ik vond dat wel jammer, want het is opzich een leuk paard en een leuke stal en met de eigenaresse kon ik het ook goed vinden. Inmiddels heb ik sinds dit weekend een ander paard gevonden, wat ik kan rijden. (zie onderschrift) Nou, alles opgelost zou je zeggen!

Net belde de eigenaresse van Okki me dus op. Ze heeft de ziekte van Crohn, dat is een ziekte waardoor de stofwisseling niet altijd even goed werkt. Dit probleem kan extra opspelen als gevolg van stress. Vroeger had ze 2x per jaar serieus last van deze ziekte, nu speelt deze ziekte echter veel vaker op. De laatste tijd zelfs zo erg, dat de ongeveer om de dag ziek thuis zit en dus Okki niet kan doen.

Ze vind dat ze niet zo door kan gaan. Verkopen is 1 optie, ze wil echter alles geprobeerd hebben om hem te kunnen houden. Okki zal best een moeilijk paard zijn om te verkopen. Hij heeft geen supergangen, hij heeft cornage. In geval van nood weet ze wel iemand voor hem, maar dan moet ie gecastreerd worden.

Ze heeft dus gevraagd of ik toch niet wil overwegen om hem weer 2-3 dagen in de week wil doen. Ik mag zelf weten wat ik doe, ik hoef me niet meer aan haar trainingschema te houden. Ik hoef niet meer verplicht te longeren, buitenrijden moet ik zelf maar zien wanneer ik daar aan toe ben, misschien krijg ik haar zelfs wel zo ver dat het tuig op stal komt te hangen en ik met hem kan mennen. Ik hoef dan ook niets meer te betalen.

Ik voel me dus behoorlijk voor het blok gezet. Had ze dit nou maar een maand geleden gezegd, dan was het nooit zover gekomen als nu. Pfff... ik vind het echt heel moeilijk.


fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:06

moeilijk zeg... Als je denkt dat je er tijd voor hebt zou je het erbij kunnen doen. En anders denk ik dat het gewoon ophoud .. jij kan er natuurlijk niks aan doen..

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:10

Tess........... niet doen! Heel banketstaaf voor haar maar doe het niet. Ik denk dat je het beter af kan sluiten en het nieuwe pad inslaan. Ik vind het ook niet eerlijk van haar dat ze je zo voor het blok zet..........

mijn bescheiden mening

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:11

pfff, moeilijk inderdaad! Ik denk dat ik dan toch wel met Okki verder zou gaan, mits er goede afspraken worden gemaakt. *LOL* Dat het niet zo is dat jij weer volgens haar schema moet gaan trainen als haar gezondheidstoestand verbetert (wat natuurlijk wel te hopen is voor haar), maar het echt op jouw manier kan blijven doen...
Wel sneu voor je nieuwe bijrij-paard, maar ik denk dat, als je het netjes uitlegt, het wel te begrijpen is.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:12

Lastige keuze. Ik zou het niet doen, nu heeft ze een terug val met haar ziekte, maar wie weet gaat het over een tijdje weer goed en zullen jullie in het zelfde patroon terecht komen.
Als zij denkt dat het echt niet beter gaat worden, kan ze haar paard beter verkopen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:12

Tsja, als Roselien beter bij je past heeft de eigenaresse van Okkie pech.
Had ze dit allemaal maar eerder moeten bedenken.
Wat ze nu doet is toch een lichte vorm van emotionele chantage naar mijn idee.

Goedgekeurd onderschrift :)

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:15

Ik zou t ook niet doen. Als ik je topics een beetje goed heb gevolgd, heb je met haar genoeg 'problemen' gehad.
En je hebt nu toch al een ander bijrijdpaard?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:17

Moeilijke situatie...Het lijkt me erg vleiend dat iemand je terug vraagt, ook ken je het paardje. Maar kun je wel van haar op aan? Mischien dat ze straks weer met allerlei regels aankomt. Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd (heb je topics gevolgd) Je bent altijd eerlijk geweest in wat je wilde doen, meer dressuren, dat was geen optie en dan nu ineens wel. Ook is het ineens gratis terwijl je eerst in feite zelfs betaalde om het beest te longeren. Succes met je beslissing maar als ik jou was gaf ik het nieuwe paardje een kans.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:33

Niet doen,
dat ze je alleen al zo voor het blok zet Verward
en verder sluit ik me bij G&K aan..

Dag lieve mama...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:39

Ik denk dat je goed moet overwegen f je het echt wil! Het is natuurlijk vleiend dat ze je weer vraagt want jij kent okki enzo. Maar ja aan de adnere kant, dadelijk gaat ze weer zo doen zoals eerst en dat wil je niet.

Denk er goed over na en maak dan een goede beslissing succes ermee

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:13

da's écht niet mooi van haar . ziek was ze voordien óók al, en je hebt haar toch nog niet zolang terug gebeld, en alles ging toch prima?? wel dan??
kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat je zo'n chronische ziekte voor jezelf probeert weg te schuiven, en een normaal leven probeert te leiden. maar alléén rekening houden met jezelf, en niet met een ander Verward ....

ik zou het ook niét doen. nu ze je nodig heeft kan ze je wel terug uit de kast halen, maar wanneer mag je daar weer in verdwijnen denk je? en afspraken daarover maken die sluitend zijn voor jou kan niet, het blijft nog altijd háár paard natuurlijk.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:24

Ik sluit me bij de meerderheid aan. Je hebt oprecht geprobeerd om met haar een compromis te sluiten en dat is mislukt. Het feit dat ze nu ineens wel allerlei concessies wil doen vind ik een beetje vreemd. Ik zou haar duidelijk maken dat je dit hoofdstuk hebt afgesloten en nu graag je energie in je nieuwe bijrijdpaard wil steken.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:25

gijsenkim schreef:
Tess........... niet doen! Heel banketstaaflig voor haar maar doe het niet. Ik denk dat je het beter af kan sluiten en het nieuwe pad inslaan. Ik vind het ook niet eerlijk van haar dat ze je zo voor het blok zet..........

mijn bescheiden mening


Ik ben het helemaal met deze bescheiden mening eens Kim.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:43

Ik denk eerlijk gezegd dat je binnen de kortste keren dezelfde problemen met de eigenaar tegenkomt die nu juist de reden zijn dat je het niet meer zag zitten.

Europe is our playground

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:54

Ik zou ook voor het nieuwe paard gaan!
Klinkt perfect en lekker veel vrijheid!

De eigenaaresse van Okki heeft het gewoon verbruikt! Bloos!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 13:29

Mijn vriend kwam met een idee waar ik me misschien wel in kan vinden. Ik zou 3 dagen in de week Rosalien kunnen rijden en 1 door de weekse dag en 1 dag in het weekend Okki kunnen doen. Gewoon tijdelijk, om te proberen. Mocht 1 van beide, of de constructie in het algemeen me niet bevallen, dan kan ik er altijd nog mee stoppen. *denk, denk, denk* Zal ik er geld voor gaan vragen? Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:31

word het dan niet veel
maar je zou het wel kunnen proberen natuurlijk..

Dag lieve mama...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:32

ook ik ben met het bovenstaande eens hoor. Ik zou lekker kijken hoe het met Rosalien klikt en lekker mee aan de slag gaan!
Nieuwe uitdaging nieuwe kansen, in het topic zag het er heel leuk uit hoe je vertelde!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:36

Dat van je vriend is ook geen gek idee hoor!!

En waarom te druk? Ik doe aman ook minimaal 5 á 6 dgn in de week (liefst 7) ik vind dat niet druk hoor Knipoog

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:49

Maak bij welke beslissing die je maakt goede afspraken en zet ze op papier.

...Dreaming with my eye's wide open...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:02

Niet doen!! Als het weer beter met haar gaat, kun je weer ruimte maken voor haar. Buiten dat ben je ook nog eens 2e keus en wil ze jou alleen maar zodat ze haar paard niet hoeft te verkopen. Nee, ik zou de eer aan mezelf houden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:22

nee tessebes, ik zou het ook voor gezien houden. Je hebt al meer niet echt leuke ervaringen opgedaan met de eigenaresse, ik zou het gescheten vinden voor haar. Eerst wil ze jou niet helpen, vervolgens heeft ze zelf hulp nodig en weet ze je weer te vinden.........
lekker met je nieuwe paardje doorgaan !

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:25

Het is moeilijk. Ik zou het ook niet goed weten. Het is aan de ene kant wel banketstaaf dat zodra je haar nodig hebt ze aan de bel trekt en daarvoor moest je aan alles houden wat zij zelf wou. Het is wel een heel leuk paardje Okki maar je heb nu ook net die nieuwe en dat kan ook niet zomaar opgezegd worden....

Hmm heel moeilijk zou het zelf ook neit weten.

succes met je beslissing

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 15:31

IngridM schreef:
lekker met je nieuwe paardje doorgaan !


Dat sowieso! Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:42

Tessebes schreef:
Zal ik er geld voor gaan vragen? Haha!


Mocht je besluiten om het idd te gaan doen dan zou ik dat zeker doen, wie zn billen brand moet op de Geld, geld! zitten....
Maar ik blijf erbij, doe het niet, eerst laat ze je stikken en u mag je ineens weer op komen draven, en de tijd zal het uitwijzen voor je weer een marionetje wordt of je weer kunt wieberen omdat ze zich weer beter voelt.
Steek je tijd maar lekker in een paardje waar je wel met plezier naartoe kunt.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cas10, Coalizione, journee, Mark0919, rosak, sterregoud, su72 en 40 bezoekers