Besmettelijke ziekte met dodelijke afloop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
PeppyZwQu

Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-03

Besmettelijke ziekte met dodelijke afloop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 00:53

Waarom wordt een onderwerp als "Politie mist paard" meteen gesloten en doorverwezen naar VN?. Niet iedereen kijkt de hele Bokt site, maar alleen zijn of haar eigen interessegebied. Ook het openen van Bokt geschiedt vaak d.m.v. van een direkte link naar het WN-gedeelte waardoor dus niet iedereen dit belangrijke bericht leest.
Bij het vermoeden van een besmettelijke ziekte is het zaak dat iedereen zoveel mogelijk op eigen erf blijft en het "buurten" bij andere stallen tijdelijk even gestaakt wordt, dit om eventuele besmetting te voorkomen.
Maar dit lukt alleen als alle mogelijke bronnen gebruikt worden om het aan de mensen te laten weten.
Mij lijkt daarom het WN forum er uitermate geschikt voor om zodoende in 1x veel western ruiters hiervan op de hoogte te brengen.

Ook in Aalsmeer is er helaas een paard gestorven en ook hier is nog niet helemaal duidelijk waaraan.
Amsterdam en Aalsmeer liggen niet ver van elkaar vandaan , maar of er enig verband bestaat is niet duidelijk en ook niet of het hier om eenzelfde soort ziekte gaat of dat het toeval is.
Extra voorzichtigheid lijkt mij toch wel op zijn plaats.
Vandaar nogmaals deze reaktie geplaatst op WN in de hoop dat veel mensen het lezen.


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 07:04

daarom heb ik het ook even op western gemeld.
dat van dat paard in Aalsmeer is mij ook bekend.
ik begrijp het slotje wel, want het is niet echt een western onderwerp, maar een onderwerp met een slotje zakt vrij snel naar de vorige pagina en wordt niet meer gelezen.
dus als we dit topic een 'western draai' geven kan het open blijven.

er zijn rond amsterdam veel (western)stallen.
de bereden polite heeft een week of 3 geleden een open dag gehad heb ik gehoord, zoiets trekt altijd veel bezoekers.
vorige week was het vakantie , het is wat langer licht, mensen gaan dan weer eens kijken bij een ander stalletje , waar bv bekenden staan.

wie hebben de afgelopen week ook veel 'visite' gehad.
allemaal western ruiters.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 07:40

Ik kijk alleen op WN Cool dus graag geen slotje op dit topic Schijnheilig

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:50

het vertopic wat peppyzwqu hier boven opent lykt me inderdaad belangrykvoor iedere paardengek. lykt me ook geen onderwerp om een slotje op te doen. ook ik kyk alleen op wn,en we willen toch zo veel mogelyk mensen geinformeerd???.. vind het erg verstandig om het topic nog eens te plaatsen.

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:45

en om te bewijzenhoe belangrijk dit topic voor western is het volgende:
Mijn vriend is hoefsmid en zou vandaag afreizen naar het " westen" en dan bedoel ik onder andere de manege in beverwijk om 1 van d epaarden te doen die in eigedom is van iemand die bij de bereden politie te amsterdam werkt!!!!
Gelukkig was iemand zo slim om ons te tippen en heeft mijn vriend zijn afspraken voor vandaag afgezegt daar.
Ik (wij) hebben een western trainings stal en zouden niet willen dat dat vage virus deze kant op[ zou komen en daardoor hier en op andere western maneges zouden kunnen door geven.
Door het niet informeren van dergelijke ziektes/virussen etczou het binnen 24 uur wel een western topic kunnen worden met alle ellendige momenten er bij!!!
Ik ben dus duidelijk voorstander van het open houden van dergelijke topics, want het is te blond om te denken dat het western ruiters niet zou treffen!!
groeten sil

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:53

Er kan ook een Sticky van worden gemaakt Clown
Desnoods met een andere kleur titel zodat het topic er duidelijk uitspringt.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

martina

Berichten: 110
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Pfalzdorf/Goch (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:21

Het zelfde hier. Alleen maar westernforum... dus graag meer informatie... hoe heet de ziekte en welke stallen zijn besmet...
Trouwens ik snap de slotjes ook niet altijd,
had de geboorte van ons veulen hier vermeld (Quarter-reining gefokt....dus Western), met bloedlijnen...en word meteen verplaatst naar de KS.
Het western forum is algemeen over alles wat met western te maken heeft (wat ook de sterkte is van dit forum denk ik).
Dus ook onderwerpen die zeker ook in een ander forum passen maar toch informatief of leuk voor het western forum zijn omdat er toch een hoop bokkers zijn die alleen op western kijken.
ok dit is een beetje off topic dus begin ik maar een nieuw onderwerp waar jullie reacties hierop een plek hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:24

Ben het helemaal met jullie eens!!!! Iedereen moet op alle mogelijke manieren kunnen horen wat er aan de hand is!!! Je moet er toch niet aan denken dat doordat het niet op dit forum (en op ieder andere forum) is geplaatst, een hoop paarden en mensen in de ellende komen te zitten!!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:39

martina schreef:
Trouwens ik snap de slotjes ook niet altijd,
had de geboorte van ons veulen hier vermeld (Quarter-reining gefokt....dus Western), met bloedlijnen...en word meteen verplaatst naar de KS.


Dat vind ik zelf inderdaad ook een beetje jammer, want ik ga niet heel KS rondstruinen om te kijken of ik een topic over een western gefokt paard tegenkom, terwijl die veulens me eerlijk gezegd het meeste interesseren. Ik vind het nog wel fijn wanneer er een verwijzing van WN naar KS komt, want dan zie ik het topic tenminste ook Lachen

*oeps wat vreselijk off-topic* Bloos!

Maar ook ik wil meer van deze ziekte weten, aangezien ik in de aankomende tijd door zowat heel Nederland reis om foto's te maken van allerlei paarden. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik deze vreselijke ziekte meeneem

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:52

Dit is inderdaad een belangrijk onderwerp voor op western.

Ook ik wil meer weten over deze ziekte en in welke mate het al heerst. Op 21 maart hebben wij een western oefenwedstrijd op onze stal en ik wil absoluut niet dat deze ziekte zich gaat uitbreiden naar onze stal waar 250 paarden staan.

Alle info is dus welkom, zodat ik weet of we de wedstrijd wel of niet door moeten laten gaan !!!!!

Jester
Berichten: 352
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Noortmoor Duitsland voorheen Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:47

Wij hebben ons idd ingeschreven voor de oefenwedstrijd bij Wennekers (Aalsmeer) op 21 maart a.s. Als het om een besmettelijke ziekte gaat, melden wij ons, hoe jammer we dit ook vinden, af voor de wedstrijd. De gezondheid van onze en andere paarden gaat boven alles. We wachten met spanning af...

Een glimlach kost minder dan electriciteit maar geeft meer licht

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:53

Na overleg met het boktteam zet ik toch een slotje op dit topic en wederom een verwijzing naar het al bestaande topic.

Het argument dat niemand op VN kijkt, geldt voor heel veel mensen op bokt. Niet alleen voor western. Het gevolg is dan een dubbelpost op verschillende forums en dat is niet de bedoeling.

Bovendien is in dit geval het bericht (en de meningen erover) relevant voor alle bokkers. Dat maakt de reactie van de Westernbokkers ook relevant voor alle bokkers.

[VN] Politie te paard mist paard


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers