AQHA Convention

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

AQHA Convention

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 02:28

Hier de "uitslag" van de Convention betreft de HYPP en de White Rule:

Citaat:
The AQHA Stud Book and Registration Committee reached final recommendations on its agenda items Monday afternoon. Please note that these are recommendations only. The recommendations will be presented in the general membership meeting Tuesday morning for approval. If approved in the general membership meeting, the recommendations would be presented to the board of directors Tuesday afternoon for a final vote.

HYPP
The committee recommended that foals of 2007 and later tracing to the stallion Impressive be required to be parentage verified and, in addition, tested for hyperkalemic periodic paralysis subject to current testing rules.

In addition, foals of 2007 and later testing positive for HYPP (H/H) will not be eligible for registration with AQHA. The committee also supported a recommendation made by the AQHA Executive Committee to commence an education and awareness campaign informing the membership of the effects of HYPP.

The committee did not make a recommendation limiting the registration of HYPP (N/H) horses.

White Rule
The committee voted to allow the offspring of a registered American Quarter Horse bred to a registered American Quarter Horse to be a registered American Quarter Horse, regardless of white markings. Commonly known as “number to number,” the committee did allow for continued breeding of appendix Quarter Horses and Thoroughbreds, as allowed under current rules of registration.



Link: http://www.aqha.com/magazines/news/studbookmonday.html

Het is er dus nog niet 100% door, maar dit is wat uiteindelijk als "voorstel" ingediend wordt.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:55

Thanks for the Update!! OK dan!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:26

Begrijp ik de "White rule" goed door te concluderen dat "Crop outs" nu gewoon bij AQHA geregistreerd kunnen worden?

Healing Touch voor dieren? Kijk op http://www.petsandpeople.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 11:38

Ja, dus alles wat QH X QH is zal ook gewoon AQHA papier krijgen, hoe het straks gaat met paarden die al bij de APHA staan ingeschreven is nog een vraag waar ik nergens antwoord op heb kunnen vinden, ben ook erg benieuwd hoe dat gaat.
Ook wat betreft het "doorfokken" van 2 Quarters met veel wit, mag dat? Krijgen we straks dus gewoon "Paints" in de AQHA?? Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan doen!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:50

Als dit idd door gaat dan zullen er een heleboel dingen moeten veranderen.
Allerlei regels vragen dan om aanpassing.
Bestaan er uberhaupt nog wel paints dan ? Haha!
tis wat....
of...breedingstock paints en quarters met vlekken Verward

Overigens vind ik het hypp verhaal ook best ingrijpend!
Een goede ontwikkeling maar ook best drastisch...

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:57

Bonnigje schreef:
Bestaan er uberhaupt nog wel paints dan ?

Paarden met 1 of 2 paint ouder(s) worden sowieso geen quarters...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:03

Tenfold:


jeddah schreef:
hoe het straks gaat met paarden die al bij de APHA staan ingeschreven is nog een vraag waar ik nergens antwoord op heb kunnen vinden, ben ook erg benieuwd hoe dat gaat.


Ik sloot me daar ook afvragend bij aan... vandaar.
Laatst bijgewerkt door Bonnigje op 09-03-04 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:04

Helaas gaan ze toch nog niet zover om HYPP N/H paarden te weren, maar het is een stap in de goede richting.

En die witregel, als die er echt doorkomt, is natuurlijk revolutionair!

Je suis Charlie.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:45

Als je het letterlijk leest zullen alleen paarden (vanaf een bepaald moment?) met quarter ouders worden geregistreerd (althans voor zover de aanbeveling wordt overgenomen), dus geen paints. Ik neem aan dat men niet terug in de tijd gaat door alle paarden uit het verleden die terugvoeren op quarters (en/of volbloeden) alsnog te registreren.
De tijd zal het leren....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 12:59

Ik ga er ook niet vannuit dat ze Paints gaan registreren. Wat ik me wel afvraag, is hoe zit dat in de toekomst? Wanneer men binnen de AQHA 2 bonte Quarters met elkaar gaat kruisen, je zal dan aardig wat "paints" (dus niet paint geregistreerde, maar paint/Bont binnen de AQHA krijgen.

Wat ik me ook afvraag is wat dit voor de APHA te betekenen gaat hebben Verward , zelf ben ik "Bont fan" en fok ik Paints, maar als ik dat binnen de AQHA straks ook zal kunnen doen, zonder het "risico" op een breedingstock die minder waard is, dan stap ik toch over naar de AQHA?? Dit is theoretisch bedoeld, ik vraag me dus af hoe de APHA ermee om zal gaan, want ik ben bang dat de mensen die van Bont houden nu binnen de AQHA bonte paarden zullen gaan fokken.... Scheve mond

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:07

Hoe de waardeontwikkeling van bonte quarters zal zijn is ook maar de vraag. Ik heb de scheiding op basis van kleur altijd al belachelijk gevonden. Misschien dat ooit heel ver weg het onderscheid wegvalt....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:09

Kortom: deze aanbeveling roept nu meer vragen op dan het beantwoordt. Ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen op dit gebied. Als de regelgeving al over wordt genomen zal deze nog veel verder moeten worden uitgewerkt, dat is duidelijk.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:24

Nu heb je Paints zonder vlekken en Appaloosa's zonder stippen.
Straks krijg je dus ook Quarters met vlekken en waarschijnlijk ook met stippen Haha!
Gooi alles op één hoop en je krijgt een nieuw ras waar alle kleuren en aftekingen zijn toegestaan.
Kan iedereen nog meer wedstrijden rijden

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:34

Tenfold schreef:
Als je het letterlijk leest zullen alleen paarden (vanaf een bepaald moment?) met quarter ouders worden geregistreerd (althans voor zover de aanbeveling wordt overgenomen), dus geen paints. Ik neem aan dat men niet terug in de tijd gaat door alle paarden uit het verleden die terugvoeren op quarters (en/of volbloeden) alsnog te registreren.
De tijd zal het leren....


Paarden die onder de 227 (a/b/c?) rule vielen, konden na het schrappen van deze regel ook onder bepaalde voorwaarden geregistreerd worden, dus lijkt het mij logisch dat bij aanname van het voorstel ook een overgangsregeling wordt ingesteld.

Blijft natuurlijk de vraag waar dit heen gaat. Wat zijn dan nog de raskenmerken? Zeker omdat er over de uitwerking blijkbaar nog niets gepubliceerd is.

Ik ben benieuwd!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:20

Citaat:
The committee also supported a recommendation made by the AQHA Executive Committee to commence an education and awareness campaign informing the membership of the effects of HYPP.

The committee did not make a recommendation limiting the registration of HYPP (N/H) horses.


Dat hadden ze nou echt wel een paar jaar eerder moeten doen. Voor mij is het in ieder geval water na de wijn.

Over N/H horses durven ze dus nog niet eens na te denken, zo komen we nooit van HYPP af. Maar ja we zullen maar denken dat al het goede langzaam komt....het begin is er, als er tenminste tijdens de stemming geen stokje voor gestoken wordt.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 02:00

Hierbij de uitslag van vandaag....
Citaat:
AQHA Board of Directors
Report from the AQHA Board of Directors meeting.
By Jim Bret Campbell, Editor, the Journal

The AQHA Board of Directors voted Tuesday afternoon on the recommendations of the AQHA standing committees as approved in the general membership meeting. The following is the final results of the vote regarding hyperkalemic periodic paralysis and the white rule. For complete results of board actions, read the May issue of the Journal.

HYPP
The board voted that foals of 2007 and later tracing to the stallion Impressive be required to be parentage verified and, in addition, tested for hyperkalemic periodic paralysis subject to the guidelines in rule 205 (c) (1).

In addition, foals of 2007 and later testing homozygous positive for HYPP (H/H) will not be eligible for registration with AQHA. The board also supported a recommendation made by the AQHA Executive Committee to commence an education and awareness campaign informing the membership of the effects of HYPP.

White Rule
The board voted to delete rule 227 (c) as it applies to the numbered and appendix registries, but to require any horse with white over the current limits to be parentage verified.

The board did amend the stud book and registration committee’s original recommendation by adding the following wording as rule 205 (d): “Breeders should be aware that the American Quarter Horse, while long recognized, identified and promoted as a solid-colored horse, can and does occasionally produce offspring with overo paint characteristics. Such markings are uncharacteristic of the breed and are considered to be undesirable traits."

Short Notes
The nomination and credentials committee for officers and the AQHA Executive Committee selected Ken Mumy of Metamora, Michigan, as the new member of the Executive Committee. The new Executive Committee consists of AQHA President Frank “Scoop” Vessels of Bonsall, California, first vice president Frank Howell of Union, Georgia, second vice president Walt Fletcher of Lakin, Kansas, member Frank Merrill of Purcell, Oklahoma, and Mumy.

Bron: The American Quarter Horse Association.
http://www.aqha.com/magazines/news/rulechanges.html

Ben je een Bokker of een Jokker....



BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:28

Citaat:
... are considered to be undesirable traits."


Doen ze net of het een levensbedreigende afwijking is Verward Maar goed, het is wel zo dat het in principe niet gewenst is.

Of het er op deze manier makkelijker op wordt? Cool Only time will tell.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:12

Ze zullen daarmee willen voorkomen dat er speciefiek op vlekken wordt gefokt.
Maar het is er wel door dus allemaal...

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers