Hoe de wei afrasteren????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Hoe de wei afrasteren????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:49

Tja, de titel zegt het al, onze wei heeft een afrasterbeurt nodig. Maar hoe en wat? Ik heb al rondgekeken naar schrikapparaten maar daar is zo'n verschil in dat ik niet weet wat ik moet kiezen.(het gaat om een wei van 6000m2 die ik in drieën wil delen). En moet ik kiezen voor lint, koord of draad of een combinatie? En hoeveel boven elkaar? Wie heeft er handige tips voor mij en kan ook antwoord geven op de vragen die ik nog niet gesteld heb??? Tong uitsteken

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....


haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:59

Hoi! Wij hebben een stuk land van iets meer dan 1 hectare. We hebben er lind en draad (een verzameling van allerlei stukjes en restjes Bloos ) om heenstaan. Ik weet niet wat voor stroomapparaatje we hebben. Als ik jou was zou ik lind van 20 mm of kleiner nemen (40 mm is niet zo handig bij het verplaatsen). Wij hebben paaltjes van ongeveer 1m hoog en we hebben 1 rij. Als je het wil laten staan, ook in de winter en als je het land niet weer in andere stukjes wilt verdelen zou ik houten palen zetten die ongeveer 1.10m uit de grond steken en ongeveer 70 cm in de grond en dan 2 rijen lint van 40mm of 20mm. Als je draad neemt zou ik wel wat dikker draad nemen. Het draad van 40mm is best duur maar wel goed OK dan! . Ik hoop dat je er wat aan hebt Pling .

Haha! Hallooooow Haha!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 22:16

Dank je Haffie. Het is de bedoeling om een vaste omheining te maken en hoger dan een meter. De verdeling van de wei is ook permanent.

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:24

ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de paarden zijn die er in komen te staan.. maar das wel logisch.. voor permanent zou ik houten palen nemen die zijn sterker en niet door de paarden uit de grond te trekken (er zijn slimme paarden die de witte plasic paaltjes er uit trekken en zo uitbreken ) met lint.. dat is beter zichtbaar voor de paarden dan draad..

euhm.. Scheve mond

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 15:30

Kan ik dan het beste een laag lint en 1 of 2 lagen koord maken, of alles lint? Formaat paard: d/e pony. En welk schrikapparaat kan ik het beste nemen? (qua merk, voltage, joule ed)

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:11

Hoi Carien

Het merk gallegher(kan zijn dat het fout is geschreven) heeft allerlei stroomdraad artikelen. Ze hebben ook een folder met alle artikelen in en uitleg. Zo ben ik ook tot de conclusie gekomen om turbo draad te pakken en geen lint meer. Zo bleek ook dat ik dan een stuk minder stroomverleis had. Of turbo 40 mm lint die blijft ook goed de stroom doorgeven op afstanden. Verder zou ik als het mogelijk is een apperaat nemen dat op het electrische net aangesloten kan worden, kan dat niet dan denk ik zeker dat je met die afstand en de hoeveelheid draden op een zwaardere accu apparaat uitkomt. Ik kan het wel nakijken maar als ik jouw was zou ik eens kijken of bij jouw een winkel in de buurt is die je kan adviseren en/of folder kan meegeven zodat je op het gemakje eens kan kijken.
Enne een goed gevulde beurs in deze is ook erg belangrijk gezien de prijzen van de materialen.

groetjes

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 12:50

Ik zit met name te twijfelen over lint of draad omdat mij ook al eens is verteld dat een paard het lint ziet en draad/koord niet. Maar klopt dat wel??

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:55

Zelf heb ik bewust voor koord gekozen. Lint is iid beter zichtbaar maar dat monster van mij heeft geen ontzag voor lint, wel voor koord en draad.

Anders had ik wel voor lint gekozen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:01

Dat heb ik ook vaker gehoord Carien. Wij hebben afrastering van 4 cm lint. De paarden blijven hier goed achter.
Onze wei bestaat uit vaste palen en dan twee lagen lint, ongeveer 35-40 centimeter uit elkaar, maar ik zou dat (als ik jou was) even afmeten ongeveer aan de dieren die erin staan. Dat ie er wel een beetje onder kan eten, maar niet onderdoor kan buffelen.
Een schrikdraadapparaat van Gallagher is geloof ik erg goed. In de boerenbond (of dat soort winkels) kunnen ze je goed adviseren over welk apparaat voor jou het best is (is dus afhankelijk van de grootte waarover de stroom moet gaan).
Ikzelf krijg kippevel bij het idee dat paarden achter schrikdraad (met of zonder prikkers) of dun draad/koord. Een paard zal er grazend best achter bljven, maar of dat ook zo is als ie een keer de dolle vijf minuten heeft en met 40 km/uur op die draad af komt rennen?
Ik zou dus voor lint gaan. Beo-band (?? goed geschreven??) is trouwens ook een goede oplossing, maar dan moet je nog extra een stroomafrastering plaatsen. net wat je wilt.

ps. waar in midden limburg woon je ??

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:07

Mijn ene wei is afgezet met houten palen op 4 meter met daartussen 2x schriklint van 40 mm. Daarop staat een lichtnetapparaat, wat eigenlijk veel te zwaar is voor het kleine stukje land, maar beter te veel stroom, als te weinig. Hoogte van de linten: onderste op 60 cm en bovenste op 1.10m.

Mijn grote wei *6600m2* is omheind met houten palen op 5 meter, met onder schriklint van 20 mm en boven schriklint van 40 mm. Hoogte van de linten: onder op 70 cm en de bovenste op 1.30 m.

Voor de laatste wei moet ik nog een nieuw schrikdraadapparaat aanschaffen, aangezien mijn oude klok gejat is door de een of andere onverlaat.... Boos!

Toos paardloos

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 13:42

Ik zit nog te twijfelen tussen koltec en gallagher. Ik zag trouwens dat ze bij Agradi ook een leuke aanbieding hadden van een schrikapparaat. Merk: CORRAL. Iemand bekend hiermee of is het 'pongel'? Haha! Toevallig dat ik gisteren voor het eerst hoorde over de beoband. Weer iets erbij wat ik uit moet pluizen Tong uitsteken Hihi, probleem bij mij is dat ik dan door de hoeveelheid info niet meer kan kiezen Verward
Btw bedankt voor de reacties dusver OK dan!

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:48

Als je niet kunt kiezen, kies je hopelijk toch voor de beste voordeligste methode Carien! Haha! Haha!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers