help...ik ben zo boos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

help...ik ben zo boos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 11:59

ik had deze morgen om 08.40 een afspraak bij de tandarts, dus ik keurig op tijd naar binnen, ik heb dus verschrikkelijke pijn in mijn achterste kies en die zou behandeld moeten worden.
de pijn was er al een week maar ik kon vandaag pas een afspraak krijgen.

kijkt ie ff in mijn mond, jhij ziet wat er aan de hand is en zegt tegen me van, ik wil je niet behandelen want je hebt je 6 maandenlijkse controle niet gedaan en had je dat wel gedaan dan had je nu geen pijn.

maar waar slaat dit op, kijk dat ie me een waarschuwing gaf dat ik het wel moest doen kan ik mee levben, maar me gelijk de laan uitsturen en zeggen van zoek het maar uit vind ik te ver gaan.


ik dus thuis gekomen, alle tandartsen oipgebeld en niemand kon - wou me helpen omdat ze volzaten en geen mensen meer aannemen, pfffffff
wat moet ik nou doen, ik ga door de grond van de pijn?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:03

jemig zeg wat een rotstreek!

hier is het ook een ramp qua tandartsen, ik heb nu eentandarts 15 km verderop gevonden, waar ik braaf iedere 6 mnd naartoe ga

maar, die 6 maandelijkse controle is NIET verplicht, 1x per jaar wel, dat is ook wat een ziekenfonds vergoed

dus ik vind de reactie van je tandarts nogal debiel! hij hoopt zeker op meer inkomsten als ie iedereen 2x per jaar laat komen.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:08

Ik zou contact opnemen met je ziekenfonds èn een tuchtcommissie. Een noodbehandeling mag volgens mij niet geweigerd worden. (Of in het weekend naar de dienstdoende tandarts gaan en je pijn vreselijk overdrijven)

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:09

Ik heb ook kiespijn op het moment.
En ik ben ook de jaarlijkse controle vergeten (dom dom dom, ik weet het.)
Ik heb net gebeld. Ik heb gezegd dat ik pijn heb maar dat het wel uit te houden is. Ik had juist een afspraak gemaakt voor as volgende week dinsdag. Maar ik heb gebeld of ze niet eerder een gaatje had (in d'r agenda dan Knipoog )
Ik kan donderdag komen dan heb ik meteen controle + het afhandelen van deze klacht.

Dat tandartsen vol zitten heb ik ervaring mee. Heb er in Veenendaal een stuk of 10 gebeld. Bij 1 konden we op de wachtlijst. Gelukkig werden we al snel gebeld voor een afspraak. Tenminste Harmen. Ik blijf bij mijn oude tandarts = vlakbij mijn werk en doet goed werk.

Ik ben wel bang dat ik dit zelf zal moeten lappen want ik ben denk ik net iets langer als een jaar niet geweest. (dec. 2002).
Maar kiespijn is ook niks en voortaan zet ik voor een half jaar verder het alarm in mijn telefoon, kan ik het niet vergeten ook.

:evaw:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:09

Tandartsen

Hier pas ook een flinke discussie met de tandarts gehad..... Ten eerste krijgen we opeens elk half jaar een andere tandarts (zonder enige vorm van overleg/uitleg). Toen we daar wat over zeiden, scheen 'onze' tandarts geen controles meer te doen. Vreemde is alleen dat hij het vriendje van m'n zusje (+ zijn familie) nog wel als vaste patiënt heeft, dus ook voor controles.
Vervolgens wilde ze opeens van iedereen foto's maken (om te kijken of er gaatjes onder de vullingen zaten e.d.), maar of het vergoed werd dat wisten ze niet. Mijn moeder weigerde, maar als we het de volgende keer niet willen doen, dan wil ze ons niet meer behandelen.
En dat allemaal. nadat je een half uur in de wachtkamer hebt gezeten omdat ze weer eens uitlopen Boos!

Maar het gedrag van jou tandarts, dat kan toch niet!
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:10

Jahoor!!!! Wat belachelijk!!! Een noodbehandeling mag volgens mij ook niet geweigerd worden!
En net wat Renske zegt, die 6 maandelijkse controle is niet verplicht. En zo wel, jij zou toch ook ernstig ziek kunnen zijn geweest? En dat je dan daarom niet KON komen???
Echt belachelijk gewoon!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:10

Wat gek.

Ik ga 1 keer in het jaar en bij mij is er nooit geen gezeur.
Ze moeten je geloof ik gwoon behandelen hoor.

gr

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 12:13

ik had de weekendtandarts zondag proberen te bellen, maar iedere keer voicemail en wilde je wele en afspraak dan kon je alleen bellen mits je een ongeluk had gehad en mits je een uiterst noodzakelijke behandeling moest hebben, dus ja, ik had zoiets van, ik hou het wel niet meer van de pijn maar als je dan zoiets hoort heb je zoiets van, wat is noodzakelijk voor hem?

maar ondertussen zit ik wel met de pijn en ik kan bij niemand terecht, pffffffffffffffffffff hie rben ik echt niet blij om

de tuchtraad word overigens ingeschakeld want hier laat ik het dus dcht niet bij zitten!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:18

Als je echt last hebt van tandpijn...
Een kruidnagel tegen die tand verlicht de pijn vaak.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:23

wat een sukkel! tzzzz
ik zou me gewoon vastketenen aan de deur of zo, of iedere dag 10x bellen net zo lang tot ze helemaal gek van je worden. sterkte!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:25

Richtje schreef:
Tandartsen

Hier pas ook een flinke discussie met de tandarts gehad..... Ten eerste krijgen we opeens elk half jaar een andere tandarts (zonder enige vorm van overleg/uitleg). Toen we daar wat over zeiden, scheen 'onze' tandarts geen controles meer te doen. Vreemde is alleen dat hij het vriendje van m'n zusje (+ zijn familie) nog wel als vaste patiënt heeft, dus ook voor controles.
Vervolgens wilde ze opeens van iedereen foto's maken (om te kijken of er gaatjes onder de vullingen zaten e.d.), maar of het vergoed werd dat wisten ze niet. Mijn moeder weigerde, maar als we het de volgende keer niet willen doen, dan wil ze ons niet meer behandelen.
En dat allemaal. nadat je een half uur in de wachtkamer hebt gezeten omdat ze weer eens uitlopen Boos!

Maar het gedrag van jou tandarts, dat kan toch niet!
Sterkte Ach gut


Gokje, jullie zijn ziekenfonds en zij particulier??
En de andere tandarts is bij hem in 'dienst'?
.....
Snap je in welke richting ik denk?

:evaw:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:30

Wij zijn wel particulier verzekerd.... maar de andere tandarts is idd bij hem in dienst Scheve mond

Foto's maken, dat deden ze trouwens altijd al eens in de twee jaar (volgens haar).... toch vreemd, we komen al bijna 11 jaar bij die praktijk, en er zijn nooit eerder foto's gemaakt Verward

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:33

hmm dan gaat mijn redenatie niet op.
Want voor particuliere patienten vangen ze meer geld dan voor ziekenfondspatienten.
Foto's maken weet ik niet precies. Bij mij is in de 24 jaar die ik nu ben (min 1 a 2 jaar dat ik niet bij de tandarts ben geweest) 1 x een foto gemaakt.
Werd volgens mij inderdaad niet vergoed, maar ligt er weer aan hoe je verzekerd bent.

:evaw:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:38

ik ben particulier, heb al diverse keren een waarschuwing gehad dat ik niet op de half(!!) jaarlijkse controle kwam. Dan ging ik maar weer braaf. Er wordt ieder jaar een foto gemaakt en nu ben ik al 3 x achter elkaar geweest voor afgebroken vullingen, dan word ik op het "pijnspreekuur" behandeld, dat heeft ie een paar keer per week,. tussen de middag.
Als je echt pijn hebt, moet de tandarts je behandelen, hij heeft ook ooit zo'n eed afgelegd namelijk!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 12:40

nou volghens mijn is ie zijn ëed: vergeten want ik kon toch mooi gaan, pfffffffff ben echt ten einde raad, vreselijke pijn en iedereen die je belt kan niet, wat een rotsituatie Boos!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:41

Wel raar zeg. Je bent niet eens verplicht om 1 keer per half jaar te komen. En volgens mij is hij verplicht om jou te behandelen, ongeacht of je nou wel of niet op controle bent geweest.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:42

Zit er hier op bokt geen tandarts? Knipoog

:evaw:

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:43

Even iets anders, volgens mij mag/wordt er niet meer op gelet of je wel of niet "gesaneerd" bent, maar die vraag kun je aan je ziekenfonds voorleggen.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:45

lange link
Misschien een van deze?


[edit Laui!]extreem lange link ingekort... grmbl, lukt ff niet Scheve mond[/edit]

:evaw:

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:53

Wat ben ik blij met mijn tandarts, hij vind dat controles je eigen verantwoordelijkheid zijn en zeurt nooit ergens over. Als je echt pijn hebt, kan het altijd tussendoor en daarbij is hij reuze aardig. Ik zal hem volgende keer maar eens knuffelen. Lovers

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 15:40

alle tandartsen heb ik al opgebeld en niemand die me kan - wou helpen, heb nu eindellijk in woerden een afspraak staan voor morgen voor een intake gesprek en een gebitscontrole en dan pas kjan ik een afspraak maken voor de pijn die ik nu heb, dus ik zit er zeker nog een week aanvast, gezellig hoor die tandartsen Boos!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:41

Mijn tandarts in Moerkapelle? (is ook niet ver van alphen a/d rijn).
Weet niet hoor of ze het doet maar je zou het kunnen proberen.
v. Driel in Moerkapelle

:evaw:

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:25

Ik weet niet hoe oud je bent, maar even over die halfjaarlijkse controle: Als kind zijnde is die min of meer verplicht. Neemt natuurlijk niet weg dat het belachelijk is dit, hoor!!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 08:23

LoveJess schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar even over die halfjaarlijkse controle: Als kind zijnde is die min of meer verplicht. Neemt natuurlijk niet weg dat het belachelijk is dit, hoor!!


ik ben 25!!!

maar vandaag mag ik dus naar een nieuwe voor een intakesgesprek en een dosis zielig doen dat ie er een noodvulling ofzo instopt want ik be nal snel zo ietmand van, ik hoiu het voor mezelf want niet de hele wereld hoeft last van mijn kiespijn te hebben!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:36

Onbeschofte vent zeg Scheve mond Net als RosiePosie interesseert het de mijne absoluut niet hoe vaak ik kom. Ik ga eigenlijk ook alleen maar als ik pijn lijd Bloos Maar dan is ie -idd- errug aardig.

Zoals al eerder gezegt werd: een halfjaarlijkse controle is niet verplicht, een jaarlijkse min of meer wel. Er wordt ook maar 1 controle vergoed door het ziekenfonds. Maw: jouw tandarts kan niet eisen dat jij 2 keer per jaar komt.

Lekker een andere tandarts zoeken dus... Veel succes vandaag met je intake, ik hoop dat het iets wordt! OK dan!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.