Welke pad onder zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Belgiƫ

Welke pad onder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 19:21

De vraag is duidelijk denk ik Bloos

Naar het schijnt zijn die (lelijke) rubberen pads, beter dan de (soms mooiere) stoffen pads (dekens).

Wat is jullie ervaring?

Seppe


14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:25

ik denk inderdaad dat een rubberen pad beter is vopor de rug van het paard. (maar ik ben geen exper Haha!)

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:34

een lelijke neopreen pad met daar over heen een mooie wollen pad Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:45

Ik gebruik ook een neopreen pad OK dan! , en ach zo lelijk zijn ze ook weer niet!!! Knipoog

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:55

Ik heb nu een cool back pad gekocht (nog niet zo lang geleden). Lijkt een beetje op van dat teddyberenstof. En kan in de wasmachine
Bevalt tot nu toe erg goed Haha!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:56

ik heb een stoffe, maar heb liever een neopreen pad...en idd, zo lelijk vind ik ze niet hoor, bovendien zijn ze makkelijk schoonmaken *LOL*

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:18

ik heb een air ride pad van Proffesionals choice die zijn wel aan de dure kant. maar ze zijn wel mooi en makkelijk.(vind ik)

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:38

Ik heb een stoffen pad waar ik de binnenpad uit kan halen. De hoes kun je dan heel makkelijk wassen.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:43

Neopreen is fijn spul qua vorming , zachtheid en schokedemping ,
maar het is ZO zweterig en hitte-opbouwend..... komen jullie paarden niet zeik-water-nat onder dat ding vandaan na het rijden Verward

Lijkt mij iig hoogst onprettig voor een paard....

Maar misschien heb ik het mis... Lachen

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 21:40

En wat zijn zo de prijzen van een neopreen pad? En van een 'gewone' pad?

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:56

MIsschien moet je die eerste maar doen jah teminste dat hoor ik net van een paar andere

silvana is een lieverd!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:08

gaat dat niet onwijs zweten!
als ik zie hoe nat buddy al onder zijn singel is na het rijden..
of leg je daar nog een onderlegger ofzo onder?

Dag lieve mama...

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:10

pmarena schreef:
Neopreen is fijn spul qua vorming , zachtheid en schokedemping ,
maar het is ZO zweterig en hitte-opbouwend..... komen jullie paarden niet zeik-water-nat onder dat ding vandaan na het rijden Verward

Lijkt mij iig hoogst onprettig voor een paard....

Maar misschien heb ik het mis... Lachen


Neopreen worden surfpakken en duikpakken van gemaakt...misschien lekker als je de hele dag in het water ligt...

Ik ben een toklat coolback fan!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:44

dapperdier schreef:
:-)
Ik ben een toklat coolback fan!

ehmm watte Verward Blond

Dag lieve mama...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:45

Equitex Haha! Bevalt mij tot nu toe het beste. Neopreen lijkt mij vreselijk, net zoiets als die afslankbroeken van 'vroeger' Knipoog .
( meer info www.equitex.de )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:54

Ik zou gaan voor de Anky pad Haha!

Zonder dollen, een neopreen singel vind ik nog wel een uitvinding, maar om zo'n warmte isolerend materiaal op zo'n grote oppervlakte te gebruiken lijkt me voor het paard niet prettig.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:03

Een neopreen pad is wel zweterig, maar dat paard droogt wel weer en bovendien onder een stoffen pad worden ze ook wel vochtig, dus denk ik niet dat ie er extra last van heeft. Maar zo'n stoffen pad krijg je nooit weer droog. Ja zomers misschien, maar 's winters zeker niet. Qua prijs vind ik zo'n neopreen best nog meevallen, mijn stoffen pad is duurder tenminste! Dus dan verslijt ik met trainen liever een wat goedkopere en bewaar ik de duurdere voor de wedstrijd (er wel van uitgaande dat die trainingspad niet slecht voor de rug is)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 08:23

Als je zelf sport vind je het toch ook niet erg als je shirtje nat wordt?
Veel erger is het als je kleding aan hebt waardoor geen vocht kan, in een duikpak sport je tenslotte ook niet.
Dat een stoffen pad langer nodig heeft om te drogen lijkt me geen argument om daarom je paard onnodig in het zweet te zetten.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 08:42

Anky pad bevalt mij ook prima maar past niet onder mijn westernzadel Haha! Of ga een stuk hardlopen in een regen pak, lijkt mij ook niet prettig. Maar ja, je hebt nu ook neopreen pad met ribbels dus misschien dat dat nog verschil uitmaakt. Of inderdaad een hoesje er omheen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:14

Ha, dit is het topic wat ik nog eens zelf wilde openen, heb een heleboel vraagjes gelijk Haha! Enneh, ik ben een leek op westerngebied... Maar ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen

Blaze"]
een lelijke neopreen pad met daar over heen een mooie wollen pad
[/quote]
Dus als ik het goed begrijp, twee pads over elkaar? Is dat niet te dik? Of heb je het over een neopreen pad, met zo'n showblanket? En als je wel twee pads gebruikt, waarom?
[quote="DinkyToy"]
Ik heb nu een cool back pad gekocht (nog niet zo lang geleden). Lijkt een beetje op van dat teddyberenstof. En kan in de wasmachine
[/quote]
Waar heb je die gekocht? Toevallig een linkje?
[quote="Valerie16"]
ik heb een air ride pad van Proffesionals choice die zijn wel aan de dure kant. maar ze zijn wel mooi en makkelijk.(vind ik)
[/quote]
Wat is er mooi en makkelijk aan? En waar heb je die vandaan?
[quote]
Ik heb een stoffen pad waar ik de binnenpad uit kan halen. De hoes kun je dan heel makkelijk wassen.
[/quote]
Gekocht? Zo ja waar? of zelf gemaakt? En is het een gewoon pad, of zo'n build-up pad, had begrepen dat die pad met een binnenpad, eigenlijk alleen als build-up pads te krijgen waren.
[quote="dapperdier schreef:
Ik ben een toklat coolback fan!

Is dat hetzelfde als wat DinkyToy heeft?


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:22

Maya"]
Dus als ik het goed begrijp, twee pads over elkaar? Is dat niet te dik? Of heb je het over een neopreen pad, met zo'n showblanket?
[/quote]
Gewoon een dunne wollen pad erover. Niet zo'n dik fleece ding in elk geval. (nou ja, het kan wel natuurlijk Haha! )

[quote="Valerie16 schreef:
ik heb een air ride pad van Proffesionals choice die zijn wel aan de dure kant. maar ze zijn wel mooi en makkelijk.(vind ik)

Citaat:
Wat is er mooi en makkelijk aan? En waar heb je die vandaan?

Meer info over de air ride pad op www.profchoice.com Prijzen in nederland vanaf 225,- of via ebay uiteraard Haha!

Citaat:
Ik heb een stoffen pad waar ik de binnenpad uit kan halen. De hoes kun je dan heel makkelijk wassen.

Citaat:
Gekocht? Zo ja waar? of zelf gemaakt?

Zelf wat in elkaar naaien is heel goed te doen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:32

ia een anky pad niet wat dun?
dat is mij verteld tenminste Haha!

wie gebruikt er een anky pad onder zijn zadel?

Ik gebruik een wollen pad, en ik krijg ze prima droog, ook in de winter

Dag lieve mama...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:41

Ikke, maar onder mijn dressuurzadel Haha! Onder mijn westernzadel gaat gewoon een western pad.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:55

Zelf heb ik een coolbackpad. Als ie erg ranzig wordt, rol ik hem op en past ie precies in de trommel van de wasmachine... Hij droogt ook heel snel.

Z'n neopreenpad heb ik ook eens een paar keer gebruikt, maar dat was in de winter en dan wordt zo'n ding helemaal stijf. Probeer zo'n stijve plank maar eens op een paard te leggen en daarna ook nog eens een zadel... Scheve mond Bovendien schoof hij tijdens het rijden naar achteren onder het zadel uit. Daar zijn we dus snel mee gestopt... Knipoog

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:18

Ik gebruik ook een neopreen pad en niks stijf in de winter hoor! er zijn diverse kwaliteiten blijkbaar. Ik heb er een met luchtgaten in het midden. Ik zweer bij mn neopreentje! Ideaal schoon te maken en super drukverdelend en niks opschuiven onder het zadel!
Ok, hij is wel zweterig maar zweten doet mn beessie ook met een ander pad die vervolgens wel stijf wordt van het zweet en vreselijk gaat stinken! Die pads passen wel in de wasmachine maar die heeft er wel moeite mee om m rond te krijgen als ie zeiknat is (zwaar!), vervolgens moet ik m drie dagen laten drogen en de neopreen is bijna al droog zodra je m gewassen hebt. Zeker nu het verhaarseizoen is aangebroken is de neo toch wel erg handig, even opdrogen, uitwaaien en schoon is ie weer!
Voor de wedstrijden gebruik ik een mooie blanket er overheen, maar dat is toch wel te dik, zal toch een dunne pad erbij moeten zoeken als ik meer ga starten.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers