pfff, ik was zo boos....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

pfff, ik was zo boos....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 18:01

Het wordt vast een heel verhaal, sorry daarvoor!!

Bij ons op de manege staat zo'n schattig wit welshponytje met zo'n dikke bos manen, echt een schatje om te zien. Toen ik zaterdag langs haar box liep lag ze heel vreemd. Dus ik ging toch even in de stal kijken. Ze stond op, stond te schrapen en keek naar haar buik en ging vervolgens weer liggen. Conclusie: ze had koliek.

Dus ik naar de eigenaren van de manege gestapt, of ze misschien de eigenaren wilde bellen of de dierenarts.

Ik ging de paarden van m'n zus op de wei zetten en een uurtje later kwam ik weer terug. De pony lag intussen helemaal plat en doodstil. Toen ik binnenkwam keek ze toch weer even op. Dus toen heb ik haar maar uit de stal gehaald en ben er maar rondjes mee gaan lopen. een ander vrouwtje nam het even van me over en toen ben ik weer naar binnen gegaan om te vragen of ze nu al iemand gebeld hadden. Dit wist de vrouw van de manege nog niet zeker dus ze zou zelf wel even bellen naar de dierenarts. De dierenarts is kort daarna gekomen en vertelde me dat die pony het twee weken terug ook al had gehad. Hij vroeg mij ook waarom het zou komen dat ze het nu weer had, maar die pony komt dus bijna nooit uit stal. Van de 5 mensen die toen aanwezig waren had 1 iemand ze ooit gezien en toen hadden ze de stal vlug even gemest, stal opgestrooid en de pony weer terug in stal gezet, zonder beweging te geven. De pony kreeg een spuit die de darmen weer tot rust brengt en het zou dan wel beter gaan.

Toen ben ik het paard van mijn zus gaan vlechten en toen kwam er een vrouw binnen die ik met de emmer van die pony zag lopen. Dus ik zeg tegen haar, de dierenarts is net geweest, want ze had weer koliek. Zegt die vrouw, dus toch ik dacht al ik zag bloed aan haar nek. Dus ik vroeg op hele nette wijze... Goh, hoe komt dat toch dat die pony zo vaak koliek heeft? Eet ze veel stro of krijgt ze te weinig beweging?
Zegt die vrouw: Ik steek het op het kuilgras en op het stro! Dus ik vroeg nogmaals komt die pony toch wel vaak genoeg uit haar stal? Zegt ze, Ja hoor, want ik heb een meisje hier van stal gevraagd of ze hem af en toe is los in de bak wil zetten. Grrr... Boos!
Toen sprong iemand anders van de manege me bij en die zei: Als je toch geen tijd hebt voor die pony, waarom zet je haar dan niet op een wei?
Zegt ze, weet je wel hoe moeilijk het is om hier een wei te vinden!! Een beetje gepiekeerd liep ze weer terug naar de pony. Komt ze weer terug en toen zei ze, de vorige keer had ze ook wormen. Blijkt dat ze altijd hetzelfde wormenmiddel gebruikt. Dus ik heb haar maar verteld dat die wormen ook immuun kunnen worden voor een wormen middel. Ze is toen denk ik 5 minuten op stal geweest en toen ging ze weer weg... Ik was zooo boos Stoom uit je oren ! Zulke mensen verdienen echt geen paard!!
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden!


Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:15

Jeetje ja om zulke dingen kan ik ook heel boos worden ja....en dan kijken ze me raar aan als ik er wat van zeg , sommige mensen zijn echt niet te begrijpen.....

Misschien kan je vragen of je dat pony'tje buiten mag zetten als jij er bent, en dat je haar/hem dan weer binnen zet als je weggaat...

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:15

Nee, sommige mensen verdienen geen paard, maarja je doet er niet aan !!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:33

Paarden kunnen lang niet voor elk wormmiddel imuum worden!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:53

Aaah arm beestje!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:11

Soms snap je echt niet waarom mensen een paard/pony willen, er komt veel tijd bij kijken en dat snappen sommige mensen volgens mij niet zo goed erg jammer...

Go jij! Go jij!

MrMysterio

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:16

Sommige mensen verdienen echt geen paard... Misschien kan je stalhouder eens met deze mensen praten?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:30

arm dier !!

Snap echt niet waarom sommige mensen een paard of pony aanschaffen... ze weten er meestal heel weinig tot niks vanaf Verdrietig

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:31

Wat een raar mens is dat joh.
Je hebt echt wel gelijk zulke mesnen verdienen geen pony zeker niet als de pony er zo bij zou staan.

Misschienis het een idee om te proberen zelf die pony afen toe is te doen.
Tis wel brutaal maar wat zie je leiver de pony sterven of iets doen wat misschien niet mag.
Veel sterkte nog,

http://vegaslover.hyves.nl/?ref=sr
Houden van betekend soms loslaten waar je het meeste van houd

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:20

ja je hebt zoveel van die mensen, echt erg..
Die komen en zetten hun paard, of vast, of in de paddock.
Dan mesten ze even snel uit en dan zetten ze het paard weer snel binnen want; '' ze hebben nog wel meer te doen'' of '' ze hebben zo hard gewerkt'' en nog meer van die onzin!!! Boos!

Ik kan daar ook echt zóó boos om worden Boos! Boos! grrr Boos!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 23:27

Ik zal eens vragen aan dat meisje waaraan zij had gevraagd of ze haar af en toe eens los wilde gooien of ik hem af en toe even los mag zetten in de bak. Maarja, eigenlijk los ik er zo ook niks mee op, want het blijft zo hetzelfde. Ze zullen nog steeds maar af en toe langs komen om de stal even te doen en dan weer weg te gaan. En dan is het natuurlijk alleen maar makkelijk als iemand anders de pony beweging geeft... Ik blijf erbij, als mensen geen tijd hebben of niet voor hun paard kunnen zorgen, koop dan geen pony!!!


Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:32

Tja, je doet er echt niks aan. Zoals je zelf al zei, als jij hem buiten gaat zetten, is het probleem nog niet opgelost. Wij hebben op stal ook zo'n figuur. Pony gekocht , maar totaal geen verstand.

Zulk soort mensen zullen er altijd lbijven. Helaas maar waar..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Jorissie en 113 bezoekers