Hoofdschudden tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Hoofdschudden tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 10:35

Ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft.
Ik heb een superbrave appaloosa van nu 6 jaar oud. Ik heb m nu 3 jaar. Hij is altijd een hele trage geweest, voor niets of niemand bang en super in het bos. De laatste tijd begin ik me toch zorgen te maken, hij begint namelijk tijdens het rijden ineens met zijn koppie te schudden en vervolgens voel ik een bok aankomen....Ik kan die bok gelukkig wel voor zijn, met een flinke vloek is ie weer rustig, maar toch...Hij heeft al een jaar dezelfde optoming, al 3 jaar hetzelfde voer, dezelfde beweging...hij staat ook nog eens de hele dag in de wei..Kan het de puberteit zijn? Is ie mij aan het uitproberen of is het iets medisch? Voordat ik hem wil gaan aanpakken, moet ik eerst weten wat het kan zijn.
Dus, wat kan het zijn? Iemand ideeen? Of tips?

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:06

wat je zelf al aangeeft is het eerst belangrijk te weten dat hij niet gehindert wordt door bijvoorbeeld het zadel of hoofdstel. eventuele lichamelijke klachten eerst uitsluiten voor je aan een oplossing gaat denken. als er niks mankeert pas dan overgaan op afstraffen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:06

hij word dus hierna 7?
of het dan nog puberteit is?

heeft hij ook geen last van de tanden?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:37

Als het geen medische oorzaak is, kan het ook gewoon joligheid zijn...
Mijn paard schud nu ook weleens met het hoofd,maar wij hebben even een aanleuning probleem.Misschien bij jou ook het geval?
(achter de teugel lopen)
Meer met je benen,minder met je handen doen.Misschien helpt dat.

fjorduhlover
Berichten: 41
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:34

hij kan inderdaad zich vast zetten in zijn hals of rug maar als hij aan het hoofdschudden gaat denk ik aan atlas draaier de twee bovenste halswervels die hij misschien nog niet goed weet en kan ontspannen. het kan dus ook joligheid zijn he......

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:05

Tja die van mij is bijna 6 en bij haar waren het toch echt die verrekte wolfstandjes..... Ik reed een keer met halster en toen schudde ze niet 1 keer met haar hoofd: ik wist genoeg!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:44

Mij vorige paard deed het dus uit verveling... Als ik te lang over de hoefslag bleef draven deed hij schudden... Als ik meer figuren ging rijden en bijv. verschillende tempo's deed hij het niet want dan moest hij zn hoofd bij de les houden......

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:37

het gebit laten checken?
soms is het overmatig oorsmeer wat de oren produceert.

anders verveling,joligheid.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:09

Bramblerose schreef:
Tja die van mij is bijna 6 en bij haar waren het toch echt die verrekte wolfstandjes..... Ik reed een keer met halster en toen schudde ze niet 1 keer met haar hoofd: ik wist genoeg!




dit was bij mij ook..

zodra ik ook maar een beetje druk op de mond zette.. begon hij met zn hoofd te schudden...

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:00

Bij Luna ook, toen de wolfstandjes getrokken waren, was het schudden over!!!