nieuwe lederen laarzen dressuur of allround

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

nieuwe lederen laarzen dressuur of allround

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:55

Aangezien ik van plan om deze winter met Sultana de IBOP/ABOP test bij het NRPS af te leggen en ik deze week heb ontdekt dat mijn huidige laarzen toch echt aan verslijten zijn (scheurtje bovenaan de schacht + een gaatje in het leder aan mijn enkel), ben ik van plan om nieuwe te kopen in de loop van het jaar. Nu is mijn vraag welke ik beter kan kopen dressuur laarzen of toch maar opnieuw allround laarzen. Ik rij voornamelijk dressuur maar soms spring ik ook ter afwisseling met mijn paarden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:10

Ik zou in de winkel allebei de modellen eens passen. Met dressuurlaarzen kun je best springen denk ik hoor, dus als je alleen dressuur rijdt, zijn dressuurlaarzen misschien wel mooier.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:21

Ik heb sinds kort nieuwe en dat is de Petrie standaard en die worden nu (nieuwe lichting) al standaard met en hogere boog verkocht.
Ik ben dus hier voor gegaan en het valt me niets tegen, in vergelijking met mijn oude is het echt duidelijk te zien.

Toevallig heeft vriendlief de digi mee, wil als je geintereseerd ben wel een foto maken van beide zodat je het verschil kunt zien.
Maar dat wordt dan van het weekend waarschijnlijk

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 15:27

graag. wil het verschil wel eens zien. Mijn huidige zijn cavallo's allround model en zijn zo'n 6 jaar oud.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:42

petraaken schreef:
graag. wil het verschil wel eens zien. Mijn huidige zijn cavallo's allround model en zijn zo'n 6 jaar oud.



Nou hier komen die van mij:

Mijn "oude" 5 jaar oud, zien er nog goed uit,maar er is iets met de zool en als ik dat liet maken kon ik net zo goed andere kopen.
De Petrie standaard

Afbeelding

Hier mijn nieuwe, ook gelijk het "nieuwere" model standaard, de boog hebben ze dus standaar wat hoger tegenwoordig.

Afbeelding

Hier nog even naast elkaar, dan zie je goed het verschil Haha!

Afbeelding

potverdorie, zie ik toch dat het P'tje scheef zit op mijn nieuwe laars Boos!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:51

Als je graag dressuurlaarzen wil, neem je ze toch gewoon enkele centimeters lager?? Dan kun je er ook goed mee springen!!