ijzers na 13 dagen al weggesleten :S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

ijzers na 13 dagen al weggesleten :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:53

Zo ongeveer 13 dagen geleden werd pierro beslagen voor en achter.
En het was nog niet eens goed alle ijzers waren ongeveer een cm te breed Boos! bleek 5 dagen later al dat zijn voorijzers loszaten.
We konden dus al niks meer met hem doen nou bleek gister (een vriendin van me liep een rondje met hem, op een zand/grindpad) dat een van zijn achter ijzers al voor de helft is weggesleten er zit dus gewoon maar een half ijzer aan Boos! .
En dit terwijl hij nog niet eens veel op verharde weg heeft gelopen in de tijd dat die ijzers eronder zitten!

Ik moest dit gewoon even kwijt!
Laatst bijgewerkt door wendytj4h op 07-03-04 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:55

Heel apart dit! Zou nie weten hoe dat komt, als je er niet mee over straat draaft enzo.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:56

mm raar Verward
En misschien een andere hoefsmid ofzo ??

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:00

Ik vind dit een héél vreemd verhaal...Als die smid de ijzers er zo onderslaat is dat natuurlijk niet goed..Misschien moet ze eens gaan uitkijken naar een andere..Verder lijkt het me nogal vreemd als de ijzers al zo zijn afgesleten terwijl het paard nog niet op straat gelopen heeft..Verder is het best logisch dat ze loszaten als ze zo ruim eronder zijn gelegd...Maar het kan ook komen doordat de pony in de blub staat..

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:02

misschien komt het omdat dee ijzers te breed waren?
heb je dit vaker gehad of is dit de eerste keer dat hij dat doet?
of je hebt hem nog niet zo lang?!?

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:03

2 dingen schieten door mijn hoofd:
1. je hebt een waardeloze hoefsmid
2. je paard heeft een medisch probleem (bepaalde beenstanden/condities kunnen een ijzer snel en scheef doen afslijten) maar 2 weken is wel heel erg snel, tenzij je alleen maar op de weg loopt OF je paard schraapt met haar hoeven (maar een achterbeen lijkt me niet waarschijnlijk)

ik denk dat je eens een andere hoefsmid moet nemen ?

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:05

Deze hoefsmid was er voor het eerst eentje uit hellevoetsluis hij wilde eerst geen hengsten beslaan. En heeft hem toen toch maar beslagen.
Met zijn vorige ijzers heeft hij 5 maanden kunnen lopen..

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:07

Heeft je hoefsmid er geen aluminium ijzers onder geslagen?? Die slijten namelijk wel superhard!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:09

Weet je zeker dat de smid niet gewoon zijn oude ijzers heeft teruggelegd? Ik vind het hoe dan ook vreemd. Dat hoort niet en ik zou de smid daar zeker even over raadplegen!

* To Belg, or not to Belg *

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:16

wendytj4h schreef:
Deze hoefsmid was er voor het eerst eentje uit hellevoetsluis hij wilde eerst geen hengsten beslaan. En heeft hem toen toch maar beslagen.
Met zijn vorige ijzers heeft hij 5 maanden kunnen lopen..


mmm... dat vind ik vreemd, een pijnloze hoef groeit namelijk snel. Dat is (bijvoorbeeld) ook het probleem bij hoefbevangenheid. als een paard pijn heeft aan de hoeven groeien die minder snel. Dat is ook de reden dat pijnbestrijding bij hoefproblemen zo belangrijk is. Wederom het voorbeeld van hoefbevangenheid, hoe sneller de hoef groeit, hoe meer/sneller een hoefsmid de kans heeft om de groei in "goede banen" te leiden. Edit * en dit omdat hoefbevangen hoeven de neiging hebben om als een soort eendensnavel omhoog te groeien.

Om een voorbeeld te noemen, mijn paard (nu 17 ) heeft heel haar leven al arthrose. Toen ze uiteindelijk kreupel ging en speciaal beslag kreeg groeiden haar hoeven 2x zo snel als daarvoor. Nu MOET ik echt om de 8wkn een hoefsmid erbij hebben. eerder zat ik op ruim 3 maanden, gewoon omdat de hoeven niet snel groeiden,

Ik zou daarom sowieso een 2nd opinion van een andere (goede) hoefsmid vragen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:21

wendytj4h schreef:
Deze hoefsmid was er voor het eerst eentje uit hellevoetsluis hij wilde eerst geen hengsten beslaan. En heeft hem toen toch maar beslagen.
Met zijn vorige ijzers heeft hij 5 maanden kunnen lopen..


Ik wil je er toch even op wijzen dat een paard 5 maanden op dezelfde ijzers laten lopen,zonder een kapbeurt tussendoor,helemaal níet goed is.
Ookal zien de ijzers er nog netjes uit, de hoeven van je paard groeien door en slijten niet af..Alleen achter aan de verzen slijten ze wat waardoor je een lange teen en lage verzen krijgt..Dit verandert dus de stand van de hoeven..Wat natuurlijk niet goed is..Er worden namelijk overbodig pezen en banden belast.

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:23

Ik heb hem zelf net zo lang op die ijzers laten lopen hoor dat hoorde ik van iemand anders dat hij daarvoor zo lang op zijn ijzers had gestaan Boos!

Cwessielover
Berichten: 66
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:05

Is die koud beslagen?, dan moet je paard meestal ook sneller naar de hoefsmid, het is in elk geval erg vreemd, ik zou er wel even achter aan gaan!!

("v") Custers Weslie ("v")
Mijn lieve moppie : Devon Briseis.
Mijn mannetje Klaas.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:05

Dus omdat jij hoorde dat iemand anders dat had gedaan vond je dat dat bij jouw ook wel kon?

sommige mensen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:12

toen hij die 5 maanden met dezelfde ijzers had gelopen,is hij tussen door toch wel bekapt he?

en weet je zeker dat er geen oude of aluminium ijzers onder zijn gezet?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 22:44

irish_lady schreef:
Dus omdat jij hoorde dat iemand anders dat had gedaan vond je dat dat bij jouw ook wel kon?

sommige mensen


ik zeg hij heeft bij iemand anders 5 maanden met dezelfde ijzers gelopen.

waar haal jij vandaan dat hij bij mij 5 maanden met ijzers heeft gelopen?!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:47

tijd voor een andere hoefsmid?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:04

wendytj4h schreef:
Ik heb hem zelf net zo lang op die ijzers laten lopen hoor dat hoorde ik van iemand anders dat hij daarvoor zo lang op zijn ijzers had gestaan Boos!



hier Verward

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:42

irish_lady"]
[quote="wendytj4h schreef:
Ik heb hem zelf net zo lang op die ijzers laten lopen hoor dat hoorde ik van iemand anders dat hij daarvoor zo lang op zijn ijzers had gestaan Boos!

hier Verward
[/quote]
Ik denk dat ze een i vergeten is (net = niet). Knipoog

Kerstmuts

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:18

Sorry hoor, maar waarom heb je niet meteen gezegt dat je zijn ijzers te groot vond, of na 5 dagen gebelt dat ze loslaten?

En waarom zou je hem nu niet bellen om te zeggen dat ze al versleten zijn?

Krijg tenminste nergens in je bericht te lezen dat je dat gedaan hebt dus vraag ik me dat af.
Mijn hoefsmid zou het zeker op rpijs stellen als ik hem bel als dit soort dingen gebeuren.

En sowieso zou ik voor jezelf bellen, als jij er geen rare dingen mee gedaan hebt hoort dit gewoon niet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 11:21

ja er is gebeld dat ie terug zou komen om te kijken wat hij fout heeft gedaan en dan mag hij ze eraf halen en dan naar een andere hoefsmid

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:20

wendytj4h schreef:
ja er is gebeld dat ie terug zou komen om te kijken wat hij fout heeft gedaan en dan mag hij ze eraf halen en dan naar een andere hoefsmid

en hij mag ze eraf halen en dan andere hoefsmid Verward dan ka de nieuwe hoefmsid toch beter de ijzers eraf halen! Verward

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:57

Als je niet beter zou weten dan zou je denken dat je paard heeft staan tapdansen Clown

There is no reality, only perception.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cantheon, Donnatella, furious, Isa_Sofie, MairiMacBran, mamabird, Marsie2, MissWeenie, MyWishMax, Nele80, RoxanneJessy, Vagabondo, Vuri en 109 bezoekers