1e gezamenlijke westerntraining oost

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

1e gezamenlijke westerntraining oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:19

Vandaag was het dan zover. De eerste gezamelijke westerntraining Oost. Nog niet zo'n grote groep. Maar wel een heel leuke groep Het werd dus een zeer gezellige en leerzame middag.

Hier een aantal foto's..
We zijn begonnen met reiningonderdelen, daarna heeft Sonja wat trailoefeningen nader toegelicht. Verder hebben zich spontaan een aantal mensen van onze pensionstalling gemeld die het ook graag wilden proberen Heel erg leuk.

Speciale aandacht ook voor King de superhaf, pas sinds een week western gereden en hij pakt het heel goed op Ik heb zelfs de indruk dat hij western veel duidelijker en dus fijner vindt OK dan!

Seven was helaas te kort bekapt, dus Seven heeft met veel geduld de aanwezige jongeren geleerd dat je netjes moet sturen, omdat ze zich anders lekker puh dubbel vouwt Haha!

Milena van Sonja was helaas om de zelfde (hoefsmid) reden kreupel.

Rob voor het eerst op Seven van Jeannette. Hij heeft geleerd te stoppen op zijn zit vanuit stap. Heel netjes OK dan!
Afbeelding

Tom op King, onze superhaf Haha!
Afbeelding

Talitha, ook op King Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Dick heeft zich vandaag helemaal overtroffen...Hij galoppeert op het paard van een ander OK dan! En Shelly van Tari is een schatje
Afbeelding

Nogmaals Dick op Shelly en op de achtergrond probeert Tari mijn B'elanna uit.
Afbeelding

Dick...
Afbeelding

Weer Dick Haha!
Afbeelding

Tari met een trailoefening op B'elanna...
Afbeelding

Jeanette op Shelly...Ook al zo dapper, want die stapt ook niet vaak op het paard van een ander OK dan!
Afbeelding

Tari op B'elanna en Sonja op Shelly...
Afbeelding

Sonja moest King ook even proberen Knipoog Haha!
Afbeelding

Tari en B'elanna...
Afbeelding

Sonja en Shelly...
Afbeelding

Tari en B'elanna
Afbeelding

En ik sta zelf niet op de foto, want ik heb de foto's gemaakt.
Clown


jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:28

Leuk om de middag zo nog een keer aan je voorbij te zien gaan. Waren de foto's die ik van je gemaakt had mislukt?

Een beetje soort van onscherp Scheve mond
Volgende keer beter Haha!

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:30

mooie foto's OK dan!
jammer dat je er zelf niet opstaat Verdrietig

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:40

Leuke foto's OK dan!
Had Jeanette geen foto's van jou gemaakt, Anya? Schijnheilig

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:47

Leuke foto's! Lijkt me erg leerzaam zo'n les.
Jammer dat er hier niet in de buurt westernles wordt gegeven Scheve mond

Ernie
Berichten: 74
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: OlDeNzAaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:48

Heyz Anya leuke fotos blij dat niemand me hier kent haha:P
Die foto waar Sonja op King zit is mooi!!!
Groetjes Tom..


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:54

Ann schreef:
Leuke foto's OK dan!
Had Jeanette geen foto's van jou gemaakt, Anya? Schijnheilig


Jip heeft twee foto's van mij gemaakt. De ene is te onscherp...De andere heb ik zitten bewerken en zet ik hier neer...Lanna moest roll backen en was het er niet meer mee eens...Ze had genoeg gedaan vond ze Haha! Dat kun je zien aan haar "ik heb hier helemaal geen zin meer in hoofd" Haha!

Afbeelding

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:56

Aan de foto's te zien is het een hele leuke, leerzame dag geweest OK dan! Lachen

Het doet me vooral goed Talitha op de haf te zien Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:02

Petje af voor Jip en Dick, die allebei zomaar op een vreemd paard stapten en er mee weggaloppeerden! Helemaal super!
Het was een leuke en leerzame middag, en ik vond het hartstikke leuk dat ik B'elanna, Shelly en King ( Lovers ) uit mocht proberen!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:08

Ik ook Sonja. Vond het een hele leerzame middag en ben weer een beetje van mijn angst voor een ander paard kwijt. Ik hoop dat Dick dat ook heeft

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:14

Leuke foto's hoor en Leuke paardjes allemaal
Shelly is ook een knappert hoor, houd wel van dat soort paardjes Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:18

Misschien trouwens even wat uitkomsten van de middag, voor het geval er nog Oosterlingen twijfelen of ze een volgende keer aan zullen sluiten:

Tari en Shelly kregen het advies om even pas op de plaats te maken met de galopoefeningen (hadden wat changementproblemen) en eerst weer te focussen op rechtrichten en wat meer aandacht voor de laterale buiging in het paard. Hen werd ook gevraagd wat trail-achtige oefeningen te doen, zodat Shelly netjes leert wachten op een commando, en Tari wat rustiger moest zijn in haar aanwijzingen, omdat ze anders al snel te hard gaan (net als in de reining)

Anya en B'elanna hadden een slordigheidje in hun rollbacks, waar ze de komende tijd mee aan de slag gaan. B'elanna weet het nl. soms een beetje beter dan haar ruiter Haha! en vertrekt dan alvast voordat de rollback netjes afgewerkt is. Hiervoor gaat Anya tijdelijk de wereld van B'elanna wat kleiner maken, door direct vanuit de rollback een kleine circel in te galopperen, zodat het paard de oefeningen beter af gaat maken.

Zoals vooral te zien op de foto waar ik op de Haf zit, moet ik ook op vreemde paarden nog veel meer ruimte geven, meer m'n hand neer durven leggen. Ik pakte op de foto teveel bij King, waardoor ik veel te hard moest werken om 'm aan de praat te houden. Onvoldoende rekening gehouden met 't feit dat 't beestje pas een weekje bij Anya in de leer is. Sorry King, ik zal er een volgende keer beter op letten.

Jip overtrof zichzelf, evenals Dick. Is misschien wel geen ' technisch leermoment' van zo'n training, maar voor beide ruiters een enorm goede prestatie omdat ze allebei huiverig zijn om op een vreemd paard te stappen. Shelly van Tari was een superlief, gehoorzaam en rustig dier dat de ruiter zijn/haar fouten makkelijk vergeeft, in ruil voor een knuffel na het afstijgen. Een fijn dier, waar Tari terecht apetrots op is!


Zo Tukkers, al zin gekregen in de volgende training? Jullie zijn allemaal van harte welkom. De volgende trainingsdatum wordt te zijner tijd op het westernforum bekend gemaakt!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:21

jeanette schreef:
Ik ook Sonja. Vond het een hele leerzame middag en ben weer een beetje van mijn angst voor een ander paard kwijt. Ik hoop dat Dick dat ook heeft


Die zat net helemaal te stralen toen hij zichzelf terugzag dus dat zit wel goed Tong uitsteken

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:23

gafe foto's zeg, zal idd een leerzame dag geweest zijn,
mooie paardjes ook, vind vooral de haf gaaf om te zien!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:23

Tof Sonja voor de uitgebreide uitleg. Ik heb het ff druk met andere dingen...

Sonja kwam met de tip om Lanna na de roll back gelijk op een cirkel te zetten. Dat werkte inderdaad gelijk al beter (ik krijg bijna nooit die laatste 10 cm van haar, dus ga ik altijd scheef weg en moet ik bijsturen). Zo leert ze tijdelijk teveel te doen en kan ik recht weg als dat nodig is Lachen

Super idee Sonja! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:26

Tja, onze paarden hebben een beetje dezelfde humor, dus Anya en ik kunnen wat praktische tips bij elkaar kwijt.....
Vorige keer hielp Anya mij dus bv keurig door de T heen die een behoorlijk obstakel voor ons is in een trailproef, en nu kon ik haar een handje helpen met een simpele maar doeltreffende tip om de rollback mooier te krijgen.

Dat is dus ook precies de bedoeling van een gezamenlijke training; samen rijden, samen praten, en samen oplossinkjes bedenken voor die kleine praktische probleempjes waar je tegenaan loopt.

Hartstikke leuk, leerzaam en nog gezellig ook!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:34

ff een beetje oftopic: Anya ik heb ff in je profiel gekeken naar aanleiding van dit topic. Wat een mooi paard is B'elanna zeg! Mooi hoofd heeft ze met geweldig grote kaken.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:48

Annetje schreef:
ff een beetje oftopic: Anya ik heb ff in je profiel gekeken naar aanleiding van dit topic. Wat een mooi paard is B'elanna zeg! Mooi hoofd heeft ze met geweldig grote kaken.


Namens Lanna Bloos Dankjewel.
Lanna vindt zichzelf ook heel mooi Clown

Musquito

Berichten: 131
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:08

Wanneer is de volgende keer, kom ik ook kijken !!!

In het verleden behaalde resultaten behoren tot het verleden!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:09

leuke foto's!
zier er leuk uit!
die haf vind ik zeker geweldig!

Dag lieve mama...

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:38

Ik heb jullie vanuit de verte bezig gezien, zag er heel goed en gezellig uit. Ik had alleen niet zoveel tijd om me bij jullie aan te sluiten (had zelf bezoek op stal), maar wie weet een volgende keer. Erg leuke foto's, en Sonja en Dick, de volgende keer kom ik even handjes schudden. (was nogal in mijn hoofd bezig met het aankomende bezoek aan K3 later op de middag, druk druk druk). Maar erg gaaf dat jullie dit organiseren. Mijn bezoek was ook onder de indruk.!!!

Egoistische wereld! Iedereen denkt aan zichzelf. Ik ben de enige die nog weleens aan mij denkt.

Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:47

Ik vind de foto van die haflinger echt TOP!!!! Mooi beesie.
Het is ook leuk om de andere foto's te zien. Krijg een leuke indruk van hoe de middag is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:37

GrienTie schreef:
Ik vind de foto van die haflinger echt TOP!!!!


Ik ga er even vanuit dat je de foto bedoelt waar ik erop zit: nee, deze foto is niet Top. Ziet er zo als momentopname misschien wel aardig uit, maar ik hield het paard te veel bij me. Die neus had er gerust uitgemogen bij dit paard, omdat er te weinig actie vanachter kwam en onvoldoende reactie op het been. Het koppie zakte echter zo makkelijk op de lichtste aanraking van de teugel, dat het in eerste instantie leek of 'ie al veel meer zou kunnen dan hij deed.
Het beestje is ook pas een weekje bij Anya in de leer, werd daarvoor Engels gereden op nog niet zo hoog niveau, dus wat je op deze foto ziet is helemaal niet mooi en zeker geen compliment aan mijn eigen adres, want ik overvraag het paard.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:29

Ziet er leuk uit he anya king is toch de haf van gerart

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:24

leuke foto's..

euhm.. Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers