Lichtelijke ergenis vandaag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Lichtelijke ergenis vandaag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 17:30

Nou, het beloofde een goede dag te worden... ik had gisteren in de stad bij de Blokker een heel goedkoop tondeusetje gekocht voor 6,99 wat ik vandaag uit wilde proberen om Kore een beetje netjes te maken (oren, neus, kroonrandjes en eventueel kogels ook opscheren) Schijnheilig . Ik wist natuurlijk al dat ik voor 6,99 niet veel goeds kon verwachten, dus had me nog niet al te veel verheugd. Had gisteren Kore dr voetjes al schoon gemaakt met water zodat ze zandvrij en schoon zouden zijn voor vandaag, aangezien ze op zondag binnen blijven.
Zogezegd zo gedaan, eerst flink gepoetst, lang leve de rui Boos! ookal is ze geschoren geweest, er komt toch nog heel veel vanaf. Daarna met de tondeuse haar neusharen gekortwiekt, dat ging heel goed. Oren was geen succes, Kore was zachtgezegd niet meewerkend. Niet dat het echt nodig was, Kore heeft weing haar op de oren, maar toch.
Vervolgens de kroonrandjes gedaan, dat ging goed met de lichtste kam erop, zonder kam liep hij vast. Meer opscheren ging niet echt, alleen de kootholtes. De rest met de schaar gedaan.
Vervolgens riching bak, waar het weer fijn een bende was! Een stuk of 5-6 pony`s inclusief beginnerskids liepen weer fijn in de bak te spelen Rolleyes Kore was redelijk fris, en moest dus constant rekening houden met die k*tkids en pony`s die maar wat deden. Op een gegeven moment liepen er gewoon kinderen over de hoefslag, en ben ik erg gemeen geweest, heb ze namelijk flink laten schrikken door met Kore vlak langs te draven. Toen werden eidenlijk wat ingedutte ouders wakker, en riepen de kids terug Stoom uit je oren Vervolgens kwam er nog een stalgenootje rijden, die kennelijk de regels ook nog niet kende, ze stapte namelijk de hele tijd op de hoefslag (ipv binnenhoefslag), ik kon absoluut nergens mn 10-meter volte plus schouderbinnenwaarts oefenen, ze liep echt constant in de weg! Vervolgens kwamen er nog twee stalgenoten hun vrolijke vierjarige longeren, iets wat normaal niet mag als het druk is. Natuurlijk ook nog een meisje wat het leuk vond met haar pony aan de hand te wandelen, of course ook precies OP de hoefslag Stoom uit je oren
Moet ik verder gaan??? Een en al ergenis dus, op een gegeven moment was ik in staat midden in de bak stil te staan, een megafoon te zoeken, en iedereen de voorrangsregels in de bak op te dreunen!
Ben daarna maar met een stalgenootje (eigenaresse van Cherrie hier op Bokt) buiten uit gaan stappen, en hebben we ons hart even fijn kunnen luchten!
Na het rijden Kore afgezadeld, en ben ik nog bijna een uurtje bezig geweest haar te fatsoeneren, overal kleffe vacht, losse haren, smerige benen en bandages, ze had overal jeuk...

LANG LEVEN DE ZOMER!!! Dan kan ik fijn in de buitenbak rijden, is niet overal alles nat en blub, is ze uit de rui, kan ik haar afspuiten, en zijn veel van die rotkids eindelijk met vakantie! Ik word er echt schijtziek van!!!



Fijn toch dat Bokt, even mn hart luchten hoor! Bloos

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:32

Ohw dat is idd heel erg irritant,
Gewoon doorrijden als je voorang hebt, als het niet link word voor je pony en flink zuchten enzo Tong uitsteken of gewoon zeggen wat je dwarsligt!!
Werkte bij mij wel haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:33

Ik ken het...heb net ook zo'n ervaring achter de rug (zie PP) Knipoog
Die tondeuse heeft het dus nog niet eens zo slecht gedaan? Ik verwachtte eerlijk gezegd dat je net 1 oor had kunnen doen en dat ding er toen mee kapte, maar dat viel mee Haha!

Ik verlang ook naar de zomer, maar in tegenstelling tot jou heb ik vandaag al een voorproefje gehad met het heerlijke weer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:50

zelf geen kind geweest zeker?

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:54

Tss, wat een zwaar leven heb jij Clown

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 17:56

Moet ik daar op in gaan??
Natuurlijk wel, Rolleyes , maar niet zo`n aso kind wat maar wat door een bak loopt waar mensen willen WERKEN met hun paard. De bak is geen speeltuin!!! En ook kinderen behoren voorrangsregels te kennen (iig de voornaamste!), zo moeilijk zijn die niet!
Vaak ligt het probleem ook bij de ouders, die letten nergens op en staan maar wat te buurten en laten hun kinderen maar aanklooien...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:58

Ik snap je ergenis, maar ik snap niet waarom je er niet gewoon iets van gezegd hebt? Kinderen/volwassen horen niet in de bak te wandelen als er gereden wordt, zég dat dan gewoon (wordt maar lekker boos, dan luisteren ze wel als ze niet meteen luisteren) Ook tegen die stalgenoot kun je gerust zeggen dat ze je consant in de weg rijd en dat ze op de binnenhoeflag hoort te stappen. Longeren terwijl er gereden wordt vind ik helemaal raar! Dat is super gevaarlijk en de rijdruimte wordt er meteen een flink stuk kleiner van. Beetje assertiever zijn! Dan krijg je wel voorrang wanneer het moet en dan is al die ergernis niet meer nodig. OK dan!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:02

Een 'speeltuinbak' zoo herkenbaar...Wat denk je van kindertjes die fijn een parcoursje gaan springen...Zonder paard,dat waren ze zelf,maar met een hoop kabaal en gegil...Rijd je daar met een fris,trapgraag paard fijn tussendoor..Nee leuk is anders.Ben dan ook ontzettend blij dat ik nu haast altijd alleen op stal rondhups.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 18:03

Ja dat is wel zo, meestal zeg ik er ook wel iets van. Vandaag was het letterlijk lichaamstaal, ik hield me aan de voorang, wat enkele keren leidde tot een neus aan neus, waar ik vrolijk bleef staan, wachtend tot de ander weg liep. Boos!
Ik denk erover een regelement te gaan maken op Word, en die op stal neer te gaan hangen. Ik begin er meteen aan!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:05

Ja vervelend allemaal! Maar een vraagje, was die tondeuse nou wel goed of niet?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:24

Koortje schreef:
Moet ik daar op in gaan??
Natuurlijk wel, Rolleyes , maar niet zo`n aso kind wat maar wat door een bak loopt waar mensen willen WERKEN met hun paard. De bak is geen speeltuin!!! En ook kinderen behoren voorrangsregels te kennen (iig de voornaamste!), zo moeilijk zijn die niet!
Vaak ligt het probleem ook bij de ouders, die letten nergens op en staan maar wat te buurten en laten hun kinderen maar aanklooien...


Die kinderen kunnen wel hetzelfde hebben gedacht...zit er weer eentje met zijn paard te klooien terwijl ik gehoorzaamheidstraining doe....evenwichtsoefeningen...het geleerde in praktijk brengen... etc...
Ik zie het probleem niet zo...
stel: Ik ben elke dag van 15.00 uur tot 16.00 uur met mijn dochter op de manege zodat zij kan "aanklooien" met haar pony (wat ik noem vertrouwen proberen te krijgen en angst overwinnen icm hetgeen ze geleerd heeft in praktijk brengen) en iemand komt dan in het weekend om 15.00 uur de manege binnen met paardlief en meent dat wanneer zij komt een ieder maar ruimte moet maken....tja...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:30

ik vind ook niet dat je voorrang hebt in de bak als je je paard laat "werken".
wel vind ik dat je had kunnen vragen aan de stappers op de hoefslag op ze even naar de binnenhoefslag hadden kunnen gaan.
en kinderen zonder pony hebben er verder nisk te zoeken !

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:38

Is het zo druk bij jullie? getver op mijn vorige stal hield iedereen zich aan de voorrangsregels. en nu ze thuis staan heb ik het helemaal rustig.

Vorige week op concour was er 1 muts die zich niet aan de regels hield en dat is zo vervelend, dan kan 1 muts het echt voor veel menzen verzieken hoor! leek wel of ze er om deed kijken hoeveel ruiters ze af kon snijden etc.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:40

Het lijkt mij dat als die kinderen cq. ouders van de kinderen, net zoveel pensiongeld betalen als jij, zij ook net zoveel rechten hebben als jij..
Dus ook gewoon in die bak mogen "klooien".....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:11

Tja, op de vorige stal hadden wij ook vaak van die kinderen.... maar meestal was het (voor die dag Knipoog) voldoende om ze het even een keer (heel duidelijk) te zeggen Schijnheilig

Nu hebben we één iemand (we rijden daar met z'n drieën) die het niet snapt (volwassen vrouw) maar zie het die maar eens uit te leggen.....
Nee, dan heb ik toch liever kinderen Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:30

Je hebt het over een zondag....weekend...ik mag het mischien helemaal verkeerd lezen of opvatten..maar waarom zouden die kinderen met hun pony aan de kant moeten omdat er een volwassene binnen komt???????
Ik vind dat "over het paard getild"-gedrag

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:23

Kan me je ergernis met sommige dingen wel voorstellen hoor....loneren, aan de hand wandelen en zonder paard spelen in de bak zou verboden moeten worden Haha!

Maar ja, wat hierboven al gezegt wordt, kids met pony's hebben evenveel recht in de bak te rijden, al is het in jouw ogen klooien.

En bakregels moeten ze zich allemaal aan houden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 22:16

Ik heb nooit gezegd dat ik overal de ruimte en voorrang moet krijgen! Graag niet mijn woorden verdraaien aub! Boos!
We hebben op stal heel veel ruimte om buiten de bak om met de pony`s te spelen. Als er kinderen in de bak over de hoefslag lopen terwijl er 2 mensen aan het trainen zijn, dus ook in galop, zijgangen e.d. is dat gewoon levensgevaarlijk. Paarden zijn dieren die kunnen schrikken, uithalen en weet ik wat nog meer. Spelende kinderen horen NIET in een bak thuis, mits ze daar misschien alleen zijn.
En voorrangsregels zijn voorrangsregels. Stel je voor dat een kind in het verkeer op de weg zn gang maar mocht gaan omdat het een kind is, en zn ouders net zoveel wegenbelasting betalen als ik? En dat kind gaat spoorkrijden, of met zn driewieler op de doorgaande weg?! Dan is net zo`n vergelijking als sommigen hierboven maken. De bak is om in te werken en te rijden, niet om tikkertje in te spelen of om alle regels maar aan de laars te lappen. Natuurlijk is het prima als ouders hun kinderen de beginselen van het paardrijden bijbrengen, daar heb ik absoluut niks op tegen! Die gaan netjes op de binnenhoefslag lopen, of op een volte middenin zodat de werkende ruiters genoeg plaats hebben. Maar van die tienermeidjes die met sporen en zweep hun pony`s afjakkeren, naar elkaar gillen en maar wat op en neer crossen en de anderen in de weg lopen, dààr heb ik iets op tegen ja! Stoom uit je oren

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:26

Koortje"]
En voorrangsregels zijn voorrangsregels. Stel je voor dat een kind in het verkeer op de weg zn gang maar mocht gaan omdat het een kind is, en zn ouders net zoveel wegenbelasting betalen als ik? En dat kind gaat spoorkrijden, of met zn driewieler op de doorgaande weg?!
[/quote]
Dan is het zo dat JIJ als volwassen weggebruiker om moet letten dat JIJ dat spookrijdende kind niet onderste boven rijdt in het verkeer...ongeacht of je in je recht zou staan tov andere volwassen weggebruiker...jij gaar voor de bikkels...
[quote="Koortje schreef:
. De bak is om in te werken en te rijden, niet om tikkertje in te spelen of om alle regels maar aan de laars te lappen. Natuurlijk is het prima als ouders hun kinderen de beginselen van het paardrijden bijbrengen, daar heb ik absoluut niks op tegen! Die gaan netjes op de binnenhoefslag lopen, of op een volte middenin zodat de werkende ruiters genoeg plaats hebben. Maar van die tienermeidjes die met sporen en zweep hun pony`s afjakkeren, naar elkaar gillen en maar wat op en neer crossen en de anderen in de weg lopen, dààr heb ik iets op tegen ja! Stoom uit je oren


daarbij nog even een quote vanjezelf:
Citaat:
Vervolgens riching bak, waar het weer fijn een bende was! Een stuk of 5-6 pony`s inclusief beginnerskids liepen weer fijn in de bak te spelen
Ze waren er dus met pony.....en het lijkt me toch niet de bedoeling dat de gevorderde ruiter meer ruimte op mag en kan eisen dan een ruitertje dat nog geen zijgangen traind...maar juist tikkertje doet om zo vrijer te worden op de pony

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 22:30

misschien moet je eens komen kijken ipv zo te vooroordelen...
Misschien anti-dressuur ofzo? Nogmaals, de bak is geen speeltuin! Ik vind dat ik het recht heb om mijn paard in een bak te trainen. Ik houd me aan de voorrangsregels, that`s it, en iedereen zou dat imo moeten doen!
Bak= werken
Spelen=elders

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:39

Koortje schreef:
8)7 misschien moet je eens komen kijken ipv zo te vooroordelen...
Misschien anti-dressuur ofzo? Nogmaals, de bak is geen speeltuin! Ik vind dat ik het recht heb om mijn paard in een bak te trainen. Ik houd me aan de voorrangsregels, that`s it, en iedereen zou dat imo moeten doen!
Bak= werken
Spelen=elders

over vooroordelen....

ik bekijk het anders....
men is niet alleen op de wereld...
het is weekend.....
kindertjes met pony's mogen ook in de bak aanwezig zijn, dat jij dat dan spelen noemt...(ik heb ook kinderen, en mijn dochter is ook aanwezig in een bak, en in ogen van anderen is het ook spelen wat ze doet..voor haar is het serieus werken)
groot paard kleine kinderen....groot tegen klein dus groot moet uitkijken
druk maken om iets onbenulligs.....ik vind dat er wel andere dingen zijn waar men zich druk over zou kunnen maken dan zoiets onbelangrijks...


en nu weer on-topic: ipv hier te klagen had je beter daar op een gepaste manier die kids uit kunnen leggen hoe de regels zijn, wat de bedoeling is en mischien dit wel met hun kunnen gaan oefenen...hadden de kids wat geleerd (minder ergenis de volgende keer) en samen een hoop lol gehad...

een andere optie is om in het weekend eerder te gaan trainen met je paard: uit ervaring redden die ouders dat niet voor 10 uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:41

Koortje schreef:
8)7 misschien moet je eens komen kijken ipv zo te vooroordelen...
Misschien anti-dressuur ofzo? Nogmaals, de bak is geen speeltuin! Ik vind dat ik het recht heb om mijn paard in een bak te trainen. Ik houd me aan de voorrangsregels, that`s it, en iedereen zou dat imo moeten doen!
Bak= werken
Spelen=elders

Waarom spuw je je gal niet meteen in de manege ipv hier?
Hier weet je het anders aardig duidelijk te brengen waar je je aan irriteerd.
Zelf erger ik me ook aan mensen die zich niet aan de bakregels houden, in zo'n geval vraag ik of ze de bakregels kennen, Schijnheilig

Als dat niet te doen is, zou ik als ik jou was maar wat verdaagzamer worden, laat die kinderen toch ik neem aan dat er ook tijden zijn dat je wel serieus kan dressuren??

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:53

Kom kom mensen die bak is om te rijden , trouwens die ponyclub heeft behoorlijk wat eigen uren dat de bak van hun is.
Daarbuiten is het pensionklantentijd dus ook voor die pony`s want die staan daar ook maar.......... wij staan daar met zo`n 50 klanten en die willen ook fijn rijden, of dat nu spelen is of serieus rijden dat maakt niet uit je hebt je aan regels te houden en aan de veiligheid van ieder te denken!!!!!!
Laatst sprak een klant mij erop aan dat ik bij hem uit de buurt moest gaan rijden terwijl hij met 2 paarden aan het wandelen was, ja bekijk het effe o, en daarna liet hij hem ook nog daar rollen!! en sloeg er een paard op hol!
Het was sinds kort de eerste keer dat de ambulance er bij ons een is op komen halen opdat ze aan het spelen was en dat zal zeker niet de laatste keer zijn!!!!!!
dus houd effe op met van: wat zijn julie flauw e.d want als het jullie een keer niet uit komt dat er gespeeld word in de bak terwijl je rijd dan sroren julie je er toch ook aan!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 22:56

Thanks Kristel.
Voor de overige Bokkers, Nygwen is een stalgenoot die net als ik graag in de bak werkt ipv speelt... En inderdaad, laatst met al dat gedoe en gespeel is er een bij jullie bekende stalgenoot vanaf gekukeld en afgevoerd! Niet dat dat bij andere mensen niet kan gebeuren, maar het is wel een gevolg van niet serieus rijden.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:08

Ik snap best dat je het irritant vind dat mensen zich niet aan de bakregels houden, daar kan ik namelijk ook niet tegen.

Maar in je laatste bericht lijkt het net of je verbied dat mensen lol hebben met hun pony. dat vind ik een beetje raar. Jij wilt dressuur rijden, prima, zij wilt spelen met haar pony, moet toch ook prima zijn? En als ze zich aan de regels houdt is er imo niks aan de hand.