"bestel"busje-vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

"bestel"busje-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:59

Voor mijn werk moet ik binnenkort een busje aan gaan schaffen, nou gaat een busje mijn petje te boven,maar een bestelbusje is een goed alternatief, en ja, waarvoor moet ik het gebruiken? Hondenuitlaat, er moeten dus (als het even kan) +/- 6 honden achterin kunnen en er moet een schot tussen kunnen zodat er 2 honden die elkaar niet mogen b.v.b apart kunnen.
Maar nou zit ik ook met het feit, ik moet zo nu en dan toch meer als 2 man in de auto mee kunnen krijgen, dus ik wil wel een achterbank.
Nou zat ik dus te denken aan een bestelbusje met inderdaad ook nog een achterbank die naar beneden te klappen is, schot erover en de auto is klaar voor de hondenuitlaat..... Maar bestaan dat soort bestelbusjes wel?
Verder moet het geen nieuwe auto zijn, maar ook niet te oud, hij moet het aankunnen veel kleine koste stukjes te rijden (Ca 2 tot 15 km p keer) en dat dan dus met regelmaat op en neer.

Zijn dit soort busje te krijgen? het moet op zijn minst nog 4 jaar mee kunnen gaan.

Hoop dat jullie bokkers mij hier beter over kunnen informeren.
Er moet trouwens, zo nodig, ook een trailer achter kunnen.

Hebben jullie toevallig advertenties of wat ook ergens voor me? en prijzenindicaties?
Ben erg benieuwd,

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:29

Ga eens op marktplaats kijken of bij een betrouwbare dealer in je buurt.
Wat jij zoekt is een busje met dubbele cabine, en die bestaan gerust wel.
Ik zou als ik jou was géén Vito kopen!


Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 23:53

hehe vito, nog nooit van gehoord... wat is dat? (sorry, blonT)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:54

Kijk even rond op www.autotrader.nl, dan kun je een beetje een idee krijgen van prijzen per model. Ik weet alleen niet of het soort dubbele cabine dat jij zoekt bestaat... Meestal is zo'n achterbank vast of afgeschermd door een wand, maar je kunt het altijd navragen bij een dealer.
Probeer eens te zoeken naar: Hyundai h100 of h200, Mitsubishi L300 (geloof ik), Nissan Vanette, Volkswagen Transporter, etc. Dat is volgens mij ongeveer de maat die je zoekt (zie iig altijd de uitlaatservice bij ons ermee rijden Tong uitsteken )

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:54

lunatje schreef:
hehe vito, nog nooit van gehoord... wat is dat? (sorry, blonT)

Mercedes.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:59

jessy schreef:
Probeer eens te zoeken naar: Hyundai h100 of h200

We hebben thuis een Hyundai h200. Kunnen op de achterbank 3 mensen en voorin 2 mensen. Hij heeft een redelijk grote achterbak. Misschien is dat iets?

... And we like all the fluffy animals.


Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:54

Als je een dubbele cabine wilt zit het tussenschot gas, water en stofdicht verlijmd vast. Dit zijn wettelijke eisen/verplichtingen. Verder als je en dubbele cabine hebt kun je altijd 1 van de vechtersbazen in de cabine nemen. Ik denk zelf dat de ruimte die overblijft bij een busje met dubele cabine te klein is voor 6 grote honden.

Fiesta, freiberger, what else?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:26

Ik heb zelf een L400 met dubbele cabine, is ongeveer hetzelfde als de Hyunday 100/200 alleen dan met een Mits TDI motor. De laadruimte is vind ik dan te klein voor 6 grote honden (4 zou gaan). Wij gebruiken de achterbank bijna niet, alleen om reut op te gooien, ook omdat we een voorbank hebben waar je met zijn 3-en op kunt zitten. En er kan een trailer achter, ik geloof tot 1600 kg geremd.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:01

Wij hebben een Toyota Hiace zonder achterbank, maar wel met voorbank. Daarom dus errug veel ruimte achterin, kunnen makkelijk 6 honden in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Dees, DieL_Zor, Eefje_Sammy, gerbilGizmo, JudithGigi, kamsel, Marocje, moralian, onpaard, rien10, veerledec, xLillith, xxmichellexx, YandexBot en 150 bezoekers