Dennis in de krant!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Dennis in de krant!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 15:05

Ciska had het al aangekondigt in 1 van haar vorige topics, maar hier is het artikel dan!
Maandag rond 10 uur ging de telefoon en om 11 uur stond er een journalist voor de deur hoor. Vrijdag stond het in de plaatselijke krant, de Wieringermeerbode.
Afbeelding
Afbeelding

Citaat:
Shetlandpony Dennis opnieuw kampioen van de minipaarden

Wieringerwerf – En weer flikte pony Dennis het hem. Voor het tweede achtereenvolgende jaar veroverde hij het Nederlands dagkampioenschap voor minipaarden registratie stamboek. Eigenaresse Ciska Koomen is dolblij met de prestaties van de shetlandpony.


L-Dennis van Stal Pronkhof, dat is de officiële naam van Dennis, de shetlandpony, die normaal gesproken op een erf aan de Zeugweg rondloopt, maar afgelopen zaterdag de show stal in Bunschoten, waar hij deelnam aan het dagkampioenschap kleine maat basis typen. En niet zonder succes dus. Voor het tweede achtereenvolgende jaar was hij het mooiste paard in zijn klasse, en voor het derde achtereenvolgende jaar pakte hij de eerste premie. Al met al zijn deze prestaties goed voor het predikaat ‘superster’. Als zodanig is hij ook opgenomen in het stamboek.
Eigenaresse Ciska Koomen is dolgelukkig met de excellente prestaties van haar pony. Nadat ze hem eerst een jaar had verzorgd, nam ze het twee jaar geleden voor een prikkie over van buurtbewoonster Tamara Floor (Max op bokt), die de pony voor de aardigheid had en hem vooral gebruikte als een soort veredelde grasmachine. Maar hij was tot meer in staat dan zijn buik rond te eten, zo ontdekte Koomen toen ze Dennis na enige voorbereiding liet meedoen aan het nationale kampioenschap voor minipaarden. De shetland bleek in smaak te vallen bij de ‘kenners’ en veroverde meteen een eerste premie.
“De jury kijkt naar de bouw van de pony en naar de wijze waarop hij zich voortbeweegt. Een van de sterke troeven van Dennis is dat hij goed recht op de benen staat en een sterke uitstraling heeft. Bovendien staat alles goed in verhouding tot elkaar”, vertelt Ciska Koomen, die er wel schik in heeft dat Dennis een stuk of dertig concurrenten achter zich heeft gelaten, waaronder minipaarden van duizenden euro’s.
Dennis is een shetlandpony, maar dat moet je eerst nog maar eens zien te bewijzen, wil je mee mogen doen aan de kampioenschappen die speciaal voor dit ras worden gehouden. “Dennis heeft niet de juiste papieren om mee te mogen doen aan kampioenschap oor shetlandpony’s. Daarvoor moet namelijk de afstamming van de ouders op papier staan en dat is bij Dennis niet het geval. Daarom kunnen we alleen meedoen aan het kampioenschap voor minipaarden. Voor deze categorie geldt die eis namelijk niet. Het is echter nog maar de vraag of dat nadelig is. De concurrentie bij de shetlandpony’s is veel groter, waardoor de eisen ook veel strenger zijn. Ik weet niet of Dennis dan ook zulke hoge ogen zou hebben gegooid”, zegt Koomen.

Duitse herder
Dennis kwam uit in de klasse minipaarden. Maximaal 1.06 meter mogen ze zijn. Zelf is hij 94 centimeter. Een kleintje zou je zeggen, maar de werkelijkheid is anders. “De trend is dat het formaat van de minipaarden steeds kleiner wordt. Daar wordt echt op geselecteerd en gefokt. Vooral in het oosten en zouden van et land zijn de miniatuurpaarden in trek. Dan hebben we het over pony’s ter grootte van een Duitse herder. Als je dat daar tegen afzet, is Dennis best groot en grof.”
Ciska Koomen heeft er al veel aan gedaan om Dennis in Bunschoten zo goed mogelijk voor de dag te laten komen. Een pony in topconditie te brengen, is niet zomaar even in een dag geregeld. Zoals gezegd staan shetlandpony’s erom bekend dat ze enorm goede grasmaaiers zijn. Laat hen op een stuk grasland onbelemmerd hun gang gaan, en de kilo’s vliegen eraan. Een dikke pony heeft geen schijn van kans op een keuring van het Nederlands minipaarden registratiestamboek. Daarom is het zaak om met een goed getraind dier mee te doen. “Een paar maanden voordat hij meedoet aan het kampioenschap, ga ik met hem aan de slag. Het is dan vooral zaak om hem op dieet te zetten, zodat hij afvalt. Daarnaast beweeg ik veel met hem. Door lichaamsbeweging nemen zijn spieren in omvang toe. Vlak voordat hij daadwerkelijk ter keuring gaat, wordt hij nog geschoren. Dan komen zijn spieren beter uit en dan vertoont hij ook meer gelijkenis met een minipaard in plaats van met een pony.”


Super hoor Tamara, dat je de krant had gemailt!!!
Laatst bijgewerkt door Truf op 06-03-04 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.


_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:07

Wat leuk zeg!

Jammer dat wij die krant niet hebben

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:19

Leuk zeg ! Gefeliciteerd ? Tong uitsteken

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:27

Wat een lovend stuk zeg! Lachen gaaf Knipoog en nu maar hopen dat veel merries de krant lezen Schijnheilig

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 15:53

Dennis werd al herkend hoor! Er kwamen 2 vrouwen langs lopen, die uitgebreid aan het kleppen waren. Ze hadden het over Dennis, die pony uit de krant die aan de Zeugweg staat en eerst bij Joke's dochter stond(is dus Tamara/Max).
Dat was echt grappig om te horen.

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:16

Gaaf zeg! Leuk stuk om te lezen. Idd hopen dat veel merries de krant lezen, nouja hun eigenaar Haha!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:17

Gefeliciteerd Haha! echt heel leuk!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:25

Goh, zit ik met moeite het originele kranten artikel te lezen, zie ik dan pas dat het eronder in duidelijk leesbare letter staat.....(schaam)

Wat stoer zeg! Maar dat heeft ie ook verdiend!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:49

jaaa leuk artikel is het hoor, ik heb het vanochtend gelezen OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:39

Dankje Trufje voor het plaatsen Lachen .

We staan er wel redelijk op he Lachen . En het stukje is ook heel leuk geworden!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:53

Dennis van harte je hebt inderdaad de titel dubbelop verdient, want het is zker een hele mooi sjieke shetlander om te zien.

gr

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:54

he leuk!!!!! goed dat je hem geplaatst hebt truf! wij zijn namelijk niet meer lid van de wm bode. leuk stukje ook!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:05

heel leuk artikel! mooie foto ook die erbij staat

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:29

Ik zou maar wat extra sloten op de deur doen want dit stukje zo in de krant vind ik wel erg diefstal gevoelig !

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:30

Wat een lovend artikel zeg! Maar Dennis is dan ook geweldig om te zien Knipoog

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:40

Super hoor!!heel erg leuk stukje ook.. Haha! wat een prachtig beestje is het toch *LOL*

how sweet can it be to be loved by you

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:46

Dat heb ik helemaal gemist! Ik schaam me diep.
Wel super leuk dat je in de krant staat.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:02

Max schreef:
Ik zou maar wat extra sloten op de deur doen want dit stukje zo in de krant vind ik wel erg diefstal gevoelig !


daar ben ik het wel mee eens Bloos

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:42

Anke schreef:
Goh, zit ik met moeite het originele kranten artikel te lezen, zie ik dan pas dat het eronder in duidelijk leesbare letter staat.....(schaam)


Had ik ook al last van Bloos
Maar echt stoer hoor, Dennis wordt echt beroemd!
Leuk en uitgebreid artikel hoor!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:46

Leuk zeg, gefeliciteerd! En leuk dat het zo uitgebreid in de krant staat met foto, leuk artikel!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:06

Leuke sokken! Tong uitsteken Maar Dennis staat er weer mooi op hoor! Het is dat naast een persoon en gebouw staat, anders zou je echt denken dat het een groot paard is! En wat een super mooie manen!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:13

Superleuk Cis

Echt een heel gaaf artikel en foto *LOL*

(heb heel lastig het originele artikel gelezen, staat het er onder een stuk makkelijker...Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:17

Leuk stuk!
Maar ook ik dacht meteen aan lekker handig dat ze met naam en toenaam en weg noemen.......................

:evaw:


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:21

gefeliciteerd zeg.
je zal wel heel erg blij zijn .
het is het een super mooi ponytje

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:22

Lieke"]
[quote="Anke schreef:
Goh, zit ik met moeite het originele kranten artikel te lezen, zie ik dan pas dat het eronder in duidelijk leesbare letter staat.....(schaam)


Had ik ook al last van Bloos
[/quote]
Hier nog zo'n blondje Bloos!
Wel een ontzettend leuk stukje en een erg mooie foto


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 32 bezoekers