firewall op computer hoe eraf krijgen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

firewall op computer hoe eraf krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:26

ik zit nu bij mijn oppaskinderen achter de comp.

thuis zit er een firewall op, hoe vraag het me niet, maar met het resultaat dat ik dus niets mee via internet kan.

kan iemand mij helpen hoe ik dat paasei ding eraf krijg?

paultje3181
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:10

Een firewall is juist heel erg fijn... Deze blokkeert namelijk hackers op je computer. Alleen is die van jou iets te bruut afgesteld. Windows XP heeft een standaard firewall. Deze kun je uitschakelen door bij configuratiescherm naar netwerkverbinding te gaan en daar op je (waarschijnlijk) LAN-verbinding rechts te klikken en te kiezen voor eigenschappen. In het tweede tabblad kun je dan je firewall uitschakelen. Als je niet de standaard windows firewall hebt, kun je ergens in die configuratie wel internet explorer toegang geven tot het internet... Het bestand heet IExplore.exe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:17

ik heb windows 98.

nu is ie er in een keer weer vanaf ik snap er niks van

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:56

AM -> FZ

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:06

Als je een losse firewall hebt moet je waarschijnlijk een paar poorten open zetten of er is iets mis met de 'trusted sites'.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:08

Girl In The Mirror schreef:
Als je een losse firewall hebt moet je waarschijnlijk een paar poorten open zetten of er is iets mis met de 'trusted sites'.



Idd

Of je moet gewoon de firewall eraf halen..maarjah dan ben je weer niet goed beveiligd....gewoon een paar poorten open lijkt me voldoende...

Zit je trouwens achter een router?

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:23

Sundancer"]
[quote="Girl In The Mirror schreef:
Als je een losse firewall hebt moet je waarschijnlijk een paar poorten open zetten of er is iets mis met de 'trusted sites'.



Idd

Of je moet gewoon de firewall eraf halen..maarjah dan ben je weer niet goed beveiligd....gewoon een paar poorten open lijkt me voldoende...

Zit je trouwens achter een router?
[/quote]

als je idd een router hebt, moet je command openen (Start >> Run/Uitvoeren : comand (of cmd) en dan bij dat comand program intypen: ipconfig /all
Onderaan, bij Adapter, zie je dan DNS Servers met het ip ( DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 in mijn geval). Dan ga je naar je firewall en vul je bij trusted sites in: Type: Ip Adress / Description: (beschrijving bv naam van je router, in mijn geval Zyxel) en bij IP Adress vul je het DNS Server IP adress in.
dan moet het lukken als het goed is. Wow ik lijk wel een 1e klas nerd Slim ik weet dit nu allemaal omdat ik ook enorme problemen had bij het opzetten van mijn router en netwerk enzo. Ziek